Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 september 2019

Av Malin wiper - 23 september 2019 17:00


 

Det var så höstvackert när vi promenerade ner till busstationen vid 10.00-tiden i dag. Bakom grönskan ser man en del av vårt Kulturhus. Bänken är lång och svängd. Det blåste inte lika mycket och det var lagomt svalt och skönt med solen som kom och gick          


       

Jag fick sån lust att slå mig ner en stund och då tog min man några bilder på mig.

 

                         


                                                                                      Zazzle 

 

En traktor dök upp efter att jag missat två ursnygga veteranbilar.

 

 

När vi sen var framme i Åsby så kom Åsby Hem & Trädgårds huskatt gående över en gräsmatta. Den katten har jag fotat många gånger dessa 2,5 år vi bott här

 

 

Sen satt den sig ner så jag fick lite fler foton

 

 

Efter det så stack en dörr från ett närbeläget hus upp mellan höstlöven. Det såg ut som det stod en katt på farstubro

 

 

Helt rätt! det var denna lilla söta katt som jag tror är rätt ung

              animated-cat-image-0065                                    animated-cat-image-0065

 

  

Nu har den ledsnat lite på att vänta..  . Sen gick vi då in på Åsby för att fika och gå runt där och njuta. Så det kommer fler inlägg från detta besök. 

 

Njut av kvällen och ha det så bra mina fina besökare

 

     

Vackert höstklipp. Klicka här för att se ett annat vackert höstklipp också. Klicka här för att se höst i Västmanland

                                         

 

#Höstvackert #Traktor #Åsby #Huskatt #Farstubro

Av Malin wiper - 23 september 2019 13:00


 

Hooywood reporter news


Vad glad jag blev i morse då jag såg att Johan Renck fått en Emmy för miniserien "Chernobyl". Det var verkligen en välförtjänt Emmy Awards för filmen är så väldgjord och skådespelet är på topp än om ämnet är skrämmande så kan jag verkligen rekommendera er att se den. Där får man mer fakta om hur det verkligen gått till vid Chernobylolyckan

 

                                   


                                                                                                     The Wrap 

 

Två av skådespelarna (rogerebet) från Chernobyl. Stellan Skarsgård och Jared Harris 


Klicka här för att se vad jag själv skrivit om filmen som jag såg för ett tag sen. Klicka här för att läsa mer på Aftonbladet

 

                            

 

Bo Johan Renck föddes i Uppsala och han är en svensk regissör och tidigare musiker. Som musiker var han känd under artistnamnet Stakka Bo. Klicka här för att höra en av han låtar. Klicka här för att komma in på hans hemsida

 

         


                                                            


När detta kommer in så befinner vi oss på Åsby Hem & Trädgård. Jag fotade jättemycket och sen fikar vi på deras fina Café. Vi firar att vi varit tillsammans 29 år i går men då glömde vi. Det skriver jag om i ett annat inlägg då bilderna är klara. Dom jag behöver fixa till med kontrast, färg eller beskära. Ha en fin fortsättning på dagen

 

                               

 

#Johan #Chernobyl

Av Malin wiper - 23 september 2019 07:45

 

Nu börjar det se mer höstlikt ut i träden och höstfärgerna träder fram. Det var riktigt skönt på vår promenad i går men mycket kallare så jag frös om händerna. Luften är skön att andas nu när man slipper den höga luftfuktigheten. 


 

En Ford Galaxi stod där på parkeringen så bläckblå och snygg med sitt vita tak

 

                                       


                                                                                           Bläckhorn

  

 


                   animated-dividing-line-image-0180


  

        

 

Ibland hamnar man lite på sne

 

                                       


                                                          Bonanza

 

Skatan står där så uppnäbbad på gräset

 

                                                                            


 

Jag vill inte vara med på bild så stick härifrån..  



 

Fotade hytten på en snygg vinröd lastbil genom ett av hålen i ett taggtrådsstaket

 

     

Lake of Tears med Forever Autumn. Med den önskar jag er en höstig skön ny vecka 

        

Lake of Tears är ett svenskt metalband från Borås. Dom är främst kända för att ha använt sig av många olika musikstilar genom åren, allt från doom metal till psykedelisk pop. Bandet splittrades 1999, för att senare återförenas 2003.


 

#Höstfärgerna #Ford #Skatan #Lastbil #Lake

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards