Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 september 2019

Av Malin wiper - 17 september 2019 16:45

  

Jag började spara 100 kr/månad för 4 månader sen för att få ihop till en drink, avlastningsvagn för dom kostar minst 1000 kr. Då helt plötsligt dök en vagn/hylla på hjul upp på Clas Ohlson som var nedsatt i pris till 299 kr. Kände då att jag inte behövde spara mer och är inte beroende av nån lyxig vagn utan denna kassen duger gott och väl

 

  

Så här ser den ut och vi har den nu stående bakom vår soffa och framför min mans datorplats där den passar jättebra. Jag ställde dit det vi har just nu men sen får jag ändra om. Vi kommer att ha både vin, likör, öl och lite annat men även alkoholfria alternativ. Den är väldigt lätt att flytta så den väger inte mycket och hjulen underlättar. Vi dricker så sällan numera men det är kul ändå att ha lite hemma och bjuda på. Sen kan man ju ha den som avlastningsvagn också men just nu får det se ut så här

 

Klicka här för att se ett av alternativen jag hade tänkt spara till.  

 

  

Fån sidan. Vi har ju en bokhylla med glasdörrar där alla sorters glas finns och där ryms det lite mer nu.

 

                     


                                             BlomsburyBarn glasunderlägg

 

Den går under namnet Trolley Shelf Unit (hylla på hjul)

 

 

Detta är ett brickbord som vi hade i vår förra lägenhet och ett tag i denna också. Tyvärr var det lite opraktiskt och är vidare och kortare än det ser ut på bilden. Brickorna var lösa och det var praktiskt men dom var kupade så allt stod som på mitten

 

 

Här ett bord vi hade när vi flyttade från huset till Storgatan i Vaggeryd. Det bordet har även stått på balkongen och i vår "Likörhörna".

 

 

Så här såg vår "Likörhörna" men sen köpte vi en snyggare matta och ändrade om lite. Det var en lägenhet som var rolig och hade varit tandläkarmottagning så den var annorlunda. Vi hade en stor trerummare då. Både fotöljerna och soffan var second hand och en hel del annat också 

            

Bruno Mars med Liquor Store Blues

 

 

Här kommer några filmklipp från den lägenheten

 

   

Vädret har varit helt underbart i dag med lagomt varmt och soligt. Ha nu en fin kväll

 

 

#Clas #Avlastningsvagn #Likörhörnan #Bruno 

Av Malin wiper - 17 september 2019 08:35

  

Jag har inte mycket att komma med just nu men kan visa en klippformation som finns på Åsby Hem & Trädgård. Dom har ju Kinesiskt tema i höst och vinter där

 

 

På bergets klippor har dom ställt typiska kinesiska saker

 

                                                          

 

 

Jag var lite för snabb när jag fotade så bilderna är lite disiga men i brist på annat så får det duga

 

 

 

                                        


                                                                                             Amazon 

   

  

Dom har nåt fel på Youtube så man kan inte bädda in klipp så jag får ta en liten filmsnutt som jag filmat själv på Åsby 


 

Det fanns mer att fota på berget men jag tog dom bästa bilderna. Dom är kreativa och påhittiga på Åsby

 

Jag hade tänkt ta en längre vila från bloggen men då blir jag bara rastlös så jag tar en dag i taget istället och kommer jag inte in en dag så vet ni. Vi kommer inte så långt just nu och då blir det lite bloggtorka och jag orkar inte skriva om allt jämmer och elände som händer både här och ute i världen. Inte just nu i alla fall. Jag blir alltid så glad när jag möter vänlighet för det finns tillräckligt med obehag som man får stå ut med. Tack för att ni tittade in till mig, det glädjer mig mycket. Ha en skön och stimulerande tisdag

 

                             

 

 

 

#Åsby #Kinesiskt 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards