Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 september 2019

Bänk, blommor, kakor, Flipperspel och Gipsy Kings

Av Malin wiper - 14 september 2019 14:45

                        


 

Ett hopkok av bilder i brist på annat. Vädret är så skönt nu med sol, lagomt varmt och fläktande så jag promenerar och sitter även en del på balkongen och njuter

 

       

Gipsy Kings med No Volvere (Amore Mio) Un Amor. 

 

                                         

 

Åsby Hem & Trädgård

 

    

Myrornas


 

Brynolf Bagare har med fantasi lagt 3 sorters kakor i en muffinsform. 

 

   

   

 

 

Ett flipperspel jag såg hos Ankis Fyndbod sist jag var dit. Det får man betala 189 kr för. Det är speciella batterier i spelet och då börjar fronten att lysa upp och blinka lite. Jag har aldrig sett ett sånt lite och det är i plast och plåt. Klicka här för att se ett litet flipperspel i trämaterial. Bra köp för dom som är intresserade. Vi lämnade in några påsar med saker vi rensat ut och då fick vi gratis några fina gamla galgar som jag visar senare


Klicka här för att se flipperspel från 1960-1970-talet. Klicka här för att se ett flipperspel som gick för 5.500 kr på en auktionsfirma. Scrolla ner en bit på sidan. 

 

    

  Jag önskar er en snabla bra dag

 

 

#Hopkok #Gipsy #Kakor #Flipperspel

 
 
wiolettan

wiolettan

14 september 2019 16:00

Vi har strålande sol, klarblå himmel, men det känns inte så varmt varken inomhus eller utomhus, i alla fall i morse. Vi gick ju ut tidigt förstås så värmen hade inte kommit och nu sparar vi min höft och mysingens fot.
Härliga bilder på mycket vackra blommor och växter.
Undrar vad den statyn heter, eller om det är någon speciell som har gjort den och vilken tanke det är bakom. Ett kramande par, brukar alltid betyda något.
Festligt det där med 3 kakor i muffinsformar, en rolig idé.
Snygg orange jacka med matchande scarf till.
Trevlig lördagskväll och varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 september 2019 17:01

Det har vi här också men som hos er inte så varmt utan fläktande härliga vindar. Ser att du har besvär med höften. Jag bytte höftled 2007 på grund av att jag gått och snedbelastat med ett skadat knä. Har ingen benskörhet så dom behövde inte cementera. Bara man gör som läkaren säger efterråt och gör sina övningar så brukar det bli bra i slutändan. Hoppas läkningen går bra för Mysingens fot. Härligt smeknamn.

Statyn föreställer ett älskande par ser det ut som. Jag skall kolla nästa gång vi åker dit om det står nåt om statyn.
Det var verkligen en rolig idé med tre kakor i en form ;)

Ja du Myrornas är bra på att sätta ihop både roliga och snygga kläder som visas högt upp på väggarna

Ha en jättefin lördagskväll själv
kram från
Malin

 
Amor

Amor

14 september 2019 16:20

Hej, underart blogg.
En blogg om en historiker som visar oss vardagslivets gång.
…….
I väntan att var med och se den höstens färg fram oss av Er.
Fina dagar år önskas.

http://biomecanique.bloggplatsen.se/
lycka till som vanlig.

http://klockor.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 september 2019 16:53

Tack snälla du. Ja du livet går sin gilla gång ;)

Ha en jättefin och skön helg
Hälsning
Malin

 
Bittan

Bittan

14 september 2019 19:54

Hej! Vackra bilder som vanligt på din blogg!
Jag har skickat sms tiĺl dig idag.
Vi önskar Er en trevlig helg från mig och Johnny!/Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 september 2019 07:43

Tack snälla Bittan. Då måste jag ha missat detta för jag har inte sett nåt sms. Får kolla igen

Ha en trevlig helg ni också

kram från
Malin och Thorleif

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards