Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 september 2019

Av Malin wiper - 11 september 2019 17:00


                          

 

Vi har ju 4 matbutiker i Hallsta och en av dom är Hallstahammars Livs som vi besöker emellanåt. Dom har nu en jättegod och fin potatis som jag kan tipsa om. Den kostar i vanliga fall 9 kr/kg men nu 7 kr/kg. Den har en god smak och konsistens som tilltalar mig

 

                       animated-kitchen-image-0006                                           animated-kitchen-image-0006 

 

Dessutom har dom jättefina goda små färska gurkor som vi brukar köpa där


 

Här ser ni en plåtburk i form av en gammal radio full av kexpaket vi köpt hos dom. Man fick 3 paket för 5 kr. Dom är små och avlånga plus jättegoda. Varje paket innehåller 17 st kex och dom är jättegoda, möra och inte så söta. Kexen går under nament Mastero Tackt men jag hittade inte just dessa paket på nätet. Klicka här för att se en liknande sort. Radioburken fick jag av min son för ett antal år sedan. Kexen gick åt så fort hos butiken trots att dom hade lådor fulla men dom kan ju få in dom igen

 

                                     


                                           Plåtburk Harley Davidson från bol.com

 

Jag hittade en sån här fin plåtburk på second hand för ett tag sen och vad jag minns så kostade den 25 kr. Jag har ju bott i Göteborg i 10 år.


 

I den lägger vi lösa kex och när dom är slut så fyller vi på från den andra burken. Dom är goda bara med lite färskost, mozarella eller nåt annat pålägg men dom går att äta även utan pålägg

 

 

Vi har kaffe och te i dessa burkar som vi köpte hos Jul-Ljus i Hook när vi bodde i Småland och det var nedsatt pris. Letade burkar på nätet och dök på likadana och blev förvånad när bara kaffeburken kostade 189 kr. Klicka här för att komma in på den sidan. Teburken kostar 129 kr. Den finns också i kakburk och den kostar 199 kr. När min son var till oss så hade vi satt fram burkarna vid kaffekokaren och han tyckte dom var så snygga. Vi har haft dom i ett skåp förut och tagit fram men nu får dom stå framme. 

 

                                      


                                                                                  Tekopp retro

 

I dag äter jag bara välling och dricker silverte med ett kex utan pålägg för magen är i uppror. Blir man bra i en krämpa så kommer nästa och så har det varit ett antal år nu. Tur att man har bra dagar emellanåt så man kan njuta lite. Silverte är en dryck bestående av hett vatten och mjölk eller grädde som ger ett silvrigt utseenede. Ofta ingår även socker eller honung även om jag föredrar utan. Trots dryckens namn så ingår inget te eller silver. Solen kom och jag har fått nöja mig med att sitta på balkongen i dag. Ha en skön kväll

 

      

Utvecklingen av tält. Jag skrev detta inlägg i går för i dag tar jag det lugnt men jag har lite inlägg som är förskrivna som jag sätter in lite emellanåt


#Livs #Potatis #Kexpaket #Plåtburk #Hook #Tält 

Av Malin wiper - 11 september 2019 12:00

 

Vi tog en förmiddagspromenad i går och solen gassade och folk var sommarklädda igen. Dom hade torghandel och det var full fart runt hammartorget. Det var mest klädförsäljning och ett stånd med strumpor.

 

                     

                                               Ambienti

 

Jag gillar när det hänger mönstrade mattor från balkoger och blir då snabb med kameran

 

                                


                                                          Puuilo

 

Hur tänker en del då dom tar med sig en kundvagn och sen lämpar av den på olika ställen. Jag ser ofta nån eller några kundvagnar i vårt bostadsområde. Det är ett nytt fenomen som jag inte förstår mig på. 


 

Detta är en FIAT PILOTE G-680 från 2006. Den modellen gillar jag på husbilar för den ser lite mer ut som en buss. Klicka här för att se hur en lite nyare ser ut. Klicka här för att se en liknande från 2015


 

En fin liten röd bil CHATENET från 2011. Det är tydligen en mopedbil

 

    

 

Snygg t med vita ränder i det röda


 

Dök även på en snygg välskött VOLVO 744-833 GL från 1988. Jag har inte sett nån veteranbil på länge och det känns tråkigt men så blir det när man inte har bil själv längre och kan åka ut på vägarna och spana

 

                    

 

I dag är det inte lika varmt som i går utan 13 grader och lite grått men det kan ändra sig. Jag gillar när det inte är så varmt så för mig passar detta ypperligt. Ha nu en fin onsdag kära ni som tittar in.

 

     

Dolda rum så häftigt. Ett sånt skulle vara roligt att ha.

 

Jag vaknade med dålig mage och det är inte så ofta numera sen jag opererade gallan. Har nog ätit nåt som stoppat upp magen så jag kommer inte ut nåt just nu men blir jag bättre så tar jag en promenad. Min man har också besvär med magen för hans divertikulit har kommit åter. Det var inte länge sen han åt två penicillinkurer för detta och det känns inte bra eftersom vi bjudit hem folk i helgen. 

 

#Torghandel #Mattor #Kundvagn #Husbilar #Mopedbil #Volvo 

Av Malin wiper - 11 september 2019 07:00

     

Jag har skapat ett till bildspel och det blir mitt andra med cyklar. Jag kallar det "Bildspel Cykelblandning". Klicka här för att se mitt förra bildspel vad gäller cyklar

 

                                 animated-bicycle-image-0060

 

I går hade vi 18 grader på morgonen och vindstilla. Några timmar senare var det uppe i 23 grader varmt i skuggan så sommaren har vänt åter och stannar en stund till.

 


Njut av sista sommarbrisen och ha en fin onsdag  


#Bildspel

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards