Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 september 2019

Av Malin wiper - 6 september 2019 18:00

 

I dag kom ett paket med ett armband jag beställt från Pisans Smycken. Min bloggvän sen många år. Jag tyckte det var så läckert med händer mellan pärlorna och hon vet vilken handledsstorlek jag har så armband har alltid blivit perfekta. Jag har väldigt smala handleder i förhållande till min numera frodiga kropp  

 

                                        


                                                                                              Chanti 

 

Hon skickar alltid med fina kort och fint skrivet inuti med en handstil som jag skulle vilja ha, supersnygg helt enkelt

 

                                  


                                                     Price Runner 

 

Såg en smyckehållare hos Myrornas second hand i dag i Västerås. Jag har redan en hängare jag är nöjd med och även ett smyckeskrin. Priset på den ovan var 25 kr

 

 

Jag fotade även en skivspelare som ser gammal ut men är nyproducerad

 

  

En rolig kuddformad sengångare var lagd i en manchesterfotölj. Jag är så förtjust i sengångare sen jag såg den animerade filmen Zootropolis. Min favoritfilm i genren animerade filmer

 

    

Shakira med ett av soundtracken till Zootropolis- Try Everything

 

             

God kväll mina härliga bloggbesökare. Hoppas ni får en festlig kväll


#Armband #Myrornas #Sengångare #Shakira

Av Malin wiper - 6 september 2019 13:06

  And i Svartån


I dag tog vi bussen in till Västerås för att mysa lite men vi blev inte borta mer än drygt 2 timmar men hann ändå med lite. Vädret är somrigt och i dag vindstilla men känns ändå som lite höstkänsla. Bussresan är lite jobbig i och med en del lukter som jag inte tål men jag hade med mig Bittans pillerask som jag fick för ett tag sen och där har jag bland annat allérgitabletter. Dom tar udden av det hela

 

 

Medans min man gick till Claes Ohlson för att kolla efter en speciell sladd så slank jag in på Kapp Ahl och hittade dessa örhängen i form av en ormar. Jag har ju en orm på mina visitkort så det passar bra.

 

            animated-snake-image-0023                                               animated-snake-image-0023

 

     

Så här ser dom ut på men jag har tyvärr mina hål så långt ner på öronsnibbarna eftersom dom satt dom så långt ner när jag tog hål i öronen. Hålen gjordes när jag var 11 år hos Guldfynd. Numera kan jag ändå ha lite större örhängen för dom väger knappt nåt

 

 

Jag köpte även dessa och båda tillsammans kostade 90 kr

 

                                                        

 

    

Så här ser dom ut på. Nu i höst är det jätteinne med djurmönster allrahelst leopard. Det finns både väskor, smycken, basker, morgonrockar mm i lejopadmönstrat.  

 

                                       


                                                                                       Åhlens 

 

Jag har en blus sen förut som jag köpte på en second hand för 45 kr och den var helt oanvänd och i en lite stretchig kvalitet och har just leopardmönster.

 

          

Leopard är ett av de fyra stora kattdjuren av släktet Panthera. Den förekommer i Afrika och södra delarna av Asien. Arten kännetecknas av svarta fläckar på orangegul päls men inte alla individer har denna färgsättning. Leoparden jagar flera olika byten från små insekter till 100 kg tunga hovdjur    

 

                                                        

 

Jag brukar ha denna top under där det står Paris och sen syns en bil och lite nitar. Ibland har jag ett svart linne men då blir det lite mörkt. Det går att variera hur mycket som helst om man har blusen öppen.

 

 

 BBC

 

Jag vill tipsa er om en dokumentär jag såg i går på SVT som heter Klimatkrisen med David Attenborough. Den visade på ett pedagogiskt och bra sätt vart vi är på väg och vad vi måste göra för att stoppa den globala uppvärmningen. David Attenborough är en riktig krutgubbe på 93 med en otroligt behaglig berättarröst som gör att man inte kan värja sig. Klicka här för att läsa om allt han gjort i sitt liv  

 

       

Härifrån till Evigheten med Björn J:son Lindh . Han gick ur tiden 2013 i en ålder av 69 år


#Västerås #Örhängen #Leopard #Blus #Klimatkrisen #Björn

Av Malin wiper - 6 september 2019 07:15


 

Häromdan fotade jag "Mannen på taket" där han satt på hustaket på en byggnad jag följer. Klicka här för att höra ett ledmotiv till filmen "Mannen på taket"


 

I går var dom "Två män på taket".

 

  

Dom gav mig sitt godkännande att bli fotade

 

                           

                                                 ClipArtMag

 

En gammal fin cykel stod där och lutade sig mot staketet på Hallsta Café & Restaurang


 

Garnstugan fortsätter med sin utförsäljning och här visar jag en stickad barnpolokrage. Dom har öppet tills i slutet av september och denna veckan är det 50% nedsatta priser och nästa 70%. Det finns en del kvar av sånt som är uppstickat och även lite fina sjalar


 

Än blommar det i planteringarna


   

Myrornas second hand i onsdags så köpte jag några DVD filmer men jag misstänker att jag sett några av dom för länge sen. Vi började sen en av dom som heter Live from Baghdad men den var så rörig så jag blev snurrig. Vi skippade den till slut och skall se nån av dom andra. Sen skall vi koppla en dator till tv:n så vi kan se film därifrån istället för att köpa. Jag kollar ju film mest på min laptop men ibland vill man ha en större skärm

 

 

Rött är inte alltid sött utan här lite tufft hos Myrornas

 

                          


                                                          Optofachion 

     

Ulf Dageby med I dimman under granar. En låt från 1983 som jag aldrig hört förut. Jag har alltid gillat Ulf  Dageys speciella röst. Ulf Dageby föddes i Göteborg och är en svensk kompositör och musiker. Han var medlem av Nationalteatern 1969-1982 och släppte senare ett antal soloalbum. På senare år har han mest varit verksam som filmmusikskapare. Han medverkade i "Så mycket bättre" TV 4 2013

Klicka här för att läsa lite mer om honom på sidan Hymn. Klicka här för att att se när Ulf Dageby tolkade en låt i så mycket bättre. Det är poesi

 

                              Ha det bra och njut av fredagenanimated-music-note-image-0055

 

 

#Mannen #Garnstugan #Blommar #Myrornas #Ulf

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards