Direktlänk till inlägg 30 augusti 2019
Jag har tänkt mycket på detta med vänligt bemötande och inbjudande entréer. Både i verkliga livet och på internet har man bara några ögonblick att förmedla ett "välkommen in". Jag som högkänslig personlighet känner av stämningar direkt på gott och ont. Om jag får dåligt bemötande på en butik så säger jag inget men jag går inte tillbaka dit. Det är samma när jag kommer in på ett företags hemsida, om jag inte snabbt kan uppfatta funktionerna tappar jag intresset och blir irriterad. Det är större chans att man köper nåt på stället när man känner sig positiv. Detta gäller ju även på företag, butiker, caféer, vårdcentraler mm. Om man som kund uppträder vänligt och respektfullt så får man ju också bättre service.
Man kan säga att en väl utformad kundportal också är vänligt bemötande, när man enkelt kan bemästra en hemsida blir man positiv och stimuleras att söka vidare. Vissa kommunala hemsidor är bara gjorda för att få ut den information som kommunen vill förmedla inte för att jag skall få den information jag vill ha. Jag känner mig avvisad och kanske inte ens vill besöka den kommunen alls. När jag kommer till en kundportal vill jag snabbt få en överblick över hur den fungerar. Tydliga priser är viktigt, material och tillverkningsland är också ett krav. Leveranstid, betalningsalternativ och leverantör och många andra praktiska upplysningar skall jag lätt kunna nå. kontaktinfo på telefon, epost och chat är ett stort plus. Tydliga bilder och specifikationer gör det lättare att komma fram till ett köp. Många internetbutiker har extremt snabba svar på frågor medan andra är omöjliga att nå, gissa var jag handlar.
Nu har vi mycket svalare ute än om solen skiner lite igen. Vi skall bara ta det lugnt i kväll men i morgon blir det lite mer fart på oss. Sköt om er och ha en härlig kväll
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |||
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | |||
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | |||
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ||||
|