Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 juli 2019

Av Malin wiper - 30 juli 2019 14:00



                      

 

Jag såg en film i går på SVT play som heter Pride och är en biography, komedy, drama från 2014. För regin står Matthew Warchus och i rollerna ser man: Ben Schnetzer, Abram Rooney, Jim McManus, George MacKay, Monica Dolan, Matthew Flynn, Andrew Scott, Faye Marsay Menna Trussler, Bill Nighy, Imelda Stauton

 

                                                       

 

   

Sommaren 1984. Margaret Thatcher är vid makten och gruvarbetarna strejkar. Under Londons prideparad bestämmer sig en grupp gayaktivister att samla in pengar för att stötta de strejkande och deras familjer. Men det finns ett problem, unionen verkar skämmas över deras stöd.

 

                                          

 

   

Detta var en riktig feelgood-film som jag aldrig har hört talas om förut. Det blev en positiv överraskning och att den har verklighetsbakgrund gör ju inte saken sämre. Massor av bra yngre skådespelare så återväxten i England är total och sen finns det även med en del äldre superbra skådespelare och den/dom som gjort castingen får högsta betyg för alla passade in i sina roller. Även en eloge till Matthew Warchus som gjort regin. Eftersom handlingen utspelar sig 1984 så var det inte lika lätt för homosexuella att ta plats men här ser man hur man kan göra skillnad och komma samman och se att vi är människor allihopa med våra olikheter. Tyvärr så har vi mörka krafter nu som vill ta oss tillbaka i tiden och förstöra mycket som vi byggt upp och även för oss kvinnor. Man måste få vara den man är för sån är man född. När filmen var slut så var jag alldeles varm i kroppen och dom sista scenerna gav gåshud

 

Klicka här för att se en recension som jag verkligen kan skriva under på

 

Jag ger filmen 5 prideband i betyg av 5 möjliga 

 

          

    

Klicka här för att se en häftig danscen i filmen. Det börjar lite lamt men sen...


#Pride #Matthew

Av Malin wiper - 30 juli 2019 08:30


 

Vi gick ut ytterligare en gång i går på eftermiddagen men inte så långt för det hade blivit varmare och mer vindstilla än det var på förmiddagen. Det känns ändå skönt att vi kom ut trots värmen. I dag på morgonen är vädret lite obestämbart för det har regnat i natt och vi har endast 12 grader så nu kan man vädra ut värmen inomhus. 


 

Det blommar för fullt på torget. När man tittar sig omkring så används nästan alla bänkar i centrum och det känns kul att dom inte står tomma för så kan det även se ut numera.


 

Jag fick en bild på en av blommorna där det satt sig en fluga


        

Om jag hade varit yngre och haft den kropp jag hade förut då hade jag åkt ut på Surfin' Safari med The Beach Boys..  . Det är tre medlemmar i gruppen som fortfarande lever och det är Brian Wilson, Mike Love och Al Jardine

 

Klicka här för att läsa och se bilden på The Beach Boys svenska släktingar. Klicka här för att läsa lite mer

 

                 animated-surfing-image-0043                            animated-surfing-image-0043           

 

    

Jag önskar er alla en strålande dag. Vi skall åka in till Västerås och njuta på Vinylcafeet där dom har gott fika och underhållning i dag. Klicka här för att se vad som händer. Hoppas nu att dom har lite bättre ventilation i bussen men för säkerhets skull så tar vi med oss en handfläkt. Jag såg en bra film i går så den har jag nu skrivit om och tidsinställer så  det kommer in då vi har åkt iväg till Västerås 

 


#Fluga #Beach #Vinylcafeet

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards