Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 juli 2019

Av Malin wiper - 29 juli 2019 14:45

  

Jag trodde vi missat detta evenemang på Vinylcafeet i Västerås. Vi träffade Susanne Croner (driver cafét) på vårt ICA och då sa hon att det är i morgon 14.00 men vi får komma i tid för det blir mycket folk och det är Ebbe Silva som spelar och sjunger. Jag hittar inget musikklipp med honom på Youtube tyvärr. Vi behöver komma ut då tar vi bussen först till Västerås och sen byte till Saluhallen Slakteriet där Vinylcafeet ligger. Vi har varit dit några gånger och det är ett rent nöje.  

 

Klicka här för att se när vi var dit första gången. Klicka här för att se när vi var dit 2 juni i år

 

              

 

Plats för en paus och solvila kan även intas på högre höjder för "Öppen Ridå".

 

 

En cykel får lite svalka i skuggan

 

 

Det är så fint på många balkonger nu så blicken irrar runt hela tiden

 

 

Den här balkongen skulle mamma ha gillat för hennes älsklingsfärger var rosa och lila

 

    

Lila Downs med Naila (En Vivo). Henne har jag haft inne några gånger genom åren och jag gillar hennes sång och framträdanden som är färgstarka. Hon föddes i Tlaxiaco i Oaxaca i Mexiko. Lila Downs är en mexikansk vis- och operasångerska som även komponerar egen musik. Hon är mest känd i Sverige för att ha medverkat i filmen Frida som handlar om Frida Kahlos liv, med sångerna "Alcoba Azul", "La Borrachita", La Llorona" och "Burn It Blue". Jag har själv sett den fantastiska filmen 

 

                

            Frida Kahlo

 

I dag har vi i alla fall promenerat ner till samhället och det var lite svalare och vinden hade fått grepp så det var riktigt behagligt. I går på eftermiddagen fick vi en rejäl rengnskur men det regnade för lite för nu behöver vi verkligen mer regn. Nu skall vi ut på balkongen för att sitta där och mysa med varsin cappuccino. Ha en fortsatt bra dag mina fin bloggläsare. Sköt om er

 


#Vinylcafeet #Ebbe Silva #Solvila #Cykel #Balkonger #Lila

Av Malin wiper - 29 juli 2019 08:27


     

För 96 år sedan föddes min mamma i Umeå så det är 3 år sedan hon lämnade oss. Hon var en underbar person och jag saknar henne varje dag. Jag har hennes glasögon under ett foto av henne i sovrummet och det tittar jag på varje morgon och pratar med henne en stund. Hon träffade min pappa när han gjorde lumpen i Umeå och sen följde hon med honom till Sundsvall där han annars bodde. Pappa dog för 14 år sedan och jag saknar honom också. Pappa fyller år på samma dag som min man. 

 

                            animated-flower-image-0051

 

Jag har inte nåt mer att skriva om just nu för jag har varit inomhus i flera dagar och mår dåligt av värmen. Känns inte som att värmen ger upp än för himlen är molnfri, det är vindstilla och solen går upp tidigt på morgonen. Vi kom igång sent i dag men jag måste ut för kroppen skador börjar ge sig tillkänna av allt stillasittande. Nu är det måndag igen och jag hoppas ni får en fin början på veckan. Kram på er

 

      

Leonard Cohen med Take This Waltz  

 

                                     

                

 

#Mamma #Värmen #Leonard

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards