Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 juli 2019

Av Malin wiper - 20 juli 2019 16:45

 

Min son hade med sig denna film till oss i helgen. Den heter First Man och den är aktuell just nu i och med att det var 50 år sedan första månlandningen. Det är en biography, drama, history och för regin står Damien Chazelle . En av mina favoritskådespelare Ryan Gosling spelar huvudrollen som Neil Armstrong. I några av dom övriga rollerna ser man: Claire Foy, Jason Clarke, Kyle Chandler, Corey Stoll, Patrick Fugit, Christopher Abbott, Ciarán Hinds, Olivia Hamilton mfl           

 

Filmen handlar om astronauten Neil Armstrong, och den legendariska rymdresa som gjorde honom till den första människan som satte sin fot på månen, den 20 Juli, 1969.

 

            animated-astronaut-image-0036                                                        animated-astronaut-image-0036

 

Jag tycker att filmen var sevärd och rätt djup. Fick en bättre inblick i händelseförloppet än när jag satt för 50 år sedan och tittade på när detta begav sig. Det var så stort så dom flesta satt vid TV-apparaterna och följde uppstigning, månlandning och månpromenad med stor spänning. Jag har för mig att jag och min sons pappa satt hos mina föräldrar och såg detta tillsammans. Ryan Gosling och dom andra skådespelarna gör sina karaktärer rättvisa så filmen känns väldigt trovärdig. Ryan Gosling ett snäpp bättre i sin roll som Neil Armstrong. Man fick även ta del av en familjetragedi i familjen Armstrongs liv då deras lilla dotter insjuknade i cancer och dog. Filmen hade således många dimensioner, helt enkelt en välgjord film

 

Jag ger filmen 4 astronauter i betyg av 5 möjliga 

 

animated-astronaut-image-0014animated-astronaut-image-0014animated-astronaut-image-0014animated-astronaut-image-0014 

 

     

Trailern

 

Nu har min son åkt hem och vi har haft två fina händelserika och mysiga dagar. Vi har lämnat tillbaka hyrbilen som var en Volkswagen Polo och den gick så mjukt och var rätt rymlig inuti. Nu är vi rätt trötta och möra så jag börjar med att fixa bilder i morgon och då skall jag göra ett bildspel av ett av ställena vi besökte. Det blir nog inget långt blogguppehåll som jag tänkt men jag kommer in lite sporadiskt med inlägg och inte så långa. Hoppas ni har en fin helg för nu är det mycket varmare med sol och rätt vindstilla. Sköt om er och ha det så bra

 

   


#First #Damien 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards