Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 juli 2019

Av Malin wiper - 16 juli 2019 18:30


 

Vi köpte en honungsburk hos Ankis Fyndbod Loppis för ett tag sen. Den är från Bygdens Bin Sala  och var så god så vi har haft den i vårt te och nu börjar den ta slut. Den kostasde 80 kr. Min systers man är biodlare och så småningom så får dom egen honung. Denna honung var både smakrik och len helt enkelt supergod. Vi skall dit och kolla om dom har nån burk kvar för då köper vi en till. 

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida. Dom fick diplom 2016 för bästa honung                     

 

 

Vi har även köpt en burk honung på Lidl för 24 kr för att testa. Det var extra pris för den är dyrare annars. Det är en Bio Honung organic från maribel. Den var inte alls dum men kom inte upp i samma kvalitet och smak som Bygdens Bins Honung.                 

 

      

Herb Alpert med A Taste of Honey så passande i detta inlägg. Han är en amerikansk musiker som mest förknippas med gruppen Herb Alpert & Tijuana Brass. Herb är trumpetare och orkesterledare som haft många stora hits med Tujuana Brass. Jag blev så glad när jag såg att han lever fortfarande och är 84 år för han var på ropet när jag var ung. 

 

Klicka här för att komma in på hans facebook. Efter maten var vi till Ankis Loppis Fyndbod och då såg jag en tjusig bil som jag visar i ett inlägg i morgon. Sköt om er och ha en njutningsfull kväll

 

   


#Honung #Bygdens #Maribel #Herb

Av Malin wiper - 16 juli 2019 14:00


 

Varje dag har vi suttit en stund och sett på film och druckit lite kaffe. Här har vi till och med tagit varsit glas likör och det från fickpluntan som är i form av en banan. Det var länge sen vi drack nåt annat än öl. Den köpte vi på Matpiraten när dom hade invigning. Den är superfin i bra kvalitet så den får stå på vår kommande drinkvagn. Nu har vi sett färdigt första säsongen av The Mentalist som är en underfundig och även rolig deckarserie 

 

 

Så här ser fickpluntan ut och den kostade 129 kr. Go Bananas står det på den. Sist jag var dit så fanns det kvar några och även några andra fickpluntor. Jag gillar ju banan så den passar bra hos oss 

              

 

Jag har själv sett alla säsonger av Mad Men nu  och den är en TV-serie som hade premiär 2007, skapad av Matthew Weiner. Serien utspelar sig i 1960-talets amerikanska reklamvärld. Efter sju säsonger sändes 92:a och sista avsnittet 17 maj 2015. Serien har vunnit tretton Emmy- och fyra Golden Globe-utmärkelser. Titeln kommer från verklighetens reklamare på Madison Avenue som kallades Mad Men. Serien består av 7 säsonger. Eftersom jag inte såg den när den gick på tv så passade jag på nu. Kul att se tidstypiska inreningar, bilar mm och även hur kvinnorna fick kämpa sig fram i männens värld och till slut bli accepterade. Väldigt bra skådespelare som passade ypperligt i sina rollkaraktärer

 

       

 

Lite fler smörgåsar som min man komponerat. Här har han hårt bröd, smör korvskivor, senap, tomat och på toppen svartpeppar och lite timjan. Hans smörgåsar blir alltid så mäktiga 

 

  

Ytterligare en skapelse med tunnskivad kassler som vi hade en bit kvar av, tomatskivor och gurka 

 

 

Han anväder sig till och med av kall skivad potatis, morotsstavar och ovanpå ajvar så han tar tillvara på allt

 

Klicka här för att se ytterligare två av hans mäktiga smörgåsar. Nu är det väl ändå stor bloggtorka..  

 

   

Jag i en park nära oss då det var lite bättre väder. Vi hade fika med oss och satt där en stund och njöt av fågelkvittret. Nu har jag fått kämpa för att få ihop ett inlägg. Jag skall kolla i mina fotoalbum och andra lösa foton om det finns nåt att visa upp i bloggen. Ha en fortsatt fin tisdag mina kära läsare.

 

      

Billy Stewart med låten Sitting In the park  

 

            

 

#Fickplunta #Mentalist #Mad #Smörgåsar #Billy

Av Malin wiper - 16 juli 2019 09:00

        

Jag har inte nåt att skriva om just nu för alla bilder är slut och jag har stillestånd i hjärnan så det måste hända lite mer men just nu går jag på tomgång. Lyckan skulle vara att gå ut och sätta sig i sin bil och bara åka ut och uppleva saker men jag får ge mig till tåls och tålamod är inte min starka sida. Jag sätter in lite bilder som blivit över för att det inte skall gapa tomt här. Min man fixar frukost och det känns härligt att sätta sig vid dukat bord. 

 

 

För ett tag sen då vi var ute och promenerade så gick vi in i ett bostadsområde som hade en fin välskött lekpark som andades harmoni.                

 

 

Det var verkligen bra sittplatser där också så det går att sitta där med barnen och fika eller bara titta på när dom leker. Gunghästen var också lite ovanlig i sin utformning och färgskala. Jag är inte nöjd med bilderna så jag hade inte tänkt sätta in dom men i brist på annat så får det bli så. Dom är lite otydliga. Jag hade själv velat slå mig ner där och ta fram en kaffetermos och smörgås för att njuta en stund 

                                 

 

På lite längre avstånd så rutchbanan kom med

 

  

Här ser man den på nära håll och det var så mysigt där  

 

  

Dagens datum förra året så var vi ute och åkte på dom små vägarna 

 

 

Då kan man dyka på bland annat såna här fina veteranbilar 

 

Snart får vi uppleva lite i och med hyrbilen och då kommer jag nog att bli piggare. Vi har 13 grader varmt just nu och det blåser en del. I går eftermiddag kom en riktigt rejäl regnskur. Vi måste ut på en längre promenad i dag för i går blev den lite för kort. Sen skall vi börja städa inför helgen så vi har dammfritt..  när min son kommer. Jag har inte kollat om världen finns kvar fortfarande men skall nu ut och läsa vad som hänt sen i går. Lite frustrerat inlägg men allt går upp och ner och jag själv är inget rakt steck utan mitt humör och dagsform skiftar. Nu önskar jag er alla en jättefin dag vad ni än skall syssla med. Kram från Malin                      

 

 

       

Här sjunger Gregory Porter postumt med Buddy Holly och en stråkorkester. Låten heter Raining In my heart. Jättefint!. Gregory Porter är en amerikansk sångare, låtskrivare och skådespelare. Han vann Grammy Award för Best Jazz Vocal Album 2014 för Liquid Spirit och år 2017 Take Me to the Alley

 

 

 

#Bilder #Sittplatser #Veteranbilar #Gregory

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards