Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 juli 2019

Dressman, Dea Axelssons, elsparkcyklar och Chris Kläfford

Av Malin wiper - 12 juli 2019 15:45

 

I dag hade jag en bra dag så jag sa till min man att vi tar bussen in till Västerås. Nu när vi inte har bilen längre så har vi inte varit till storstan på flera veckor och det känns konstigt. Dom har en tillfällig hållplats bara ett stenkast från vårt bostadsområde så det var inte långt att gå. Det kändes helt rätt att åka ut i dag och då får man göra så mycket som möjligt dom timmarna

 

 

Vi gick först och kolla på butikerna och min man ville in på Dressman. I Västerås har dom en butik med stora storlekar men min man går i dom mindre på grund av viktminskning.

 

    

Han köpte denna kortärmade skjorta som kostat 400 kr men nu 300 kr. Den har lite jeanskänsla med ett vitt mönster i botten. Minsta storleken blev ändå lite stor men den sitter väldigt bra och han skall sy in den lite men det behöver han inte göra direkt.

 

 

Han gillade även denna kombination med skjorta och mörkblå jeans. 

 

 

Det var en väldigt trevlig och hjälpsam personal där. Två gulliga tjejer och den ena hade två ursnygga tatueringar på sin arm. Jag gillar tatueringar när dom är så välgjorda och har lite tom hud emellan så man ser dom ordentligt. 

 

 

Själv köpte jag en blusjacka på Dea Axelssons som hade breda slag framtill och en vid ärm som gick till armbågen. Den satt otroligt bra och kändes lite skräddad. Den hade kostat 499 kr men nu 250 kr.        


 

Jag skall ha linnen och toppar i enfärgat under blusjackan

 

 

Jag köpte även denna blus i stretsch och lite persiskt mönster av mörkblått, grönt, vitt och rosa. Den satt också jättesnyggt och hade kostat 399 kr men nu 200 kr. Eftersom vi nu inte haft bil på några månader så har vi sparat pengar och kan köpa oss lite nya kläder och vi har även satt upp oss på en hyrbil 2 dygn då vi skall umgås med min son. Det blir nästa helg

 

 

Här satt min man och väntade på mig medans jag kollade runt och sen provade lite kläder. Det är så bra att det finns några sittplatser och tidningshyllan ser lite härligt retro ut

 

 

Sen fortsatte vi promenera runt om i centrum. Såna här elsparkcyklar står parkerade lite överallt i stan 

                          

Fortsättning följer i andra inlägg. Nu är vi hemma igen och vi skall äta lite gott och sen mysa med nån film senare i dag. Det började regna efter nån halvtimme inne i Västerås men det behövdes för luften blev så skön efter regnet. Det blåste inget i dag så vi kunde ta med mindre paraplyer i en väska.

 

 

En bild på min man i regnet. Huset bakom honom heter Igor och är en galleria. Regnet stannade av efter en liten stund. Nu hoppas jag ni får en fin fredag kära ni. Tack för att ni tittar in till mig.

 

                

             Animerad av min vän Vicke 

 

        

Chris Kläfford är med i America's Got Talent i år. Jag gillar honom till tusen och har sett honom live på en bilfirma men akustiken var så dålig där så mina filmklipp blev värdelösa.

 

 

#Bussen #Dressman #Skjorta #Tatueringar #Dea #Blusjacka #Elsparkcyklar #Chris

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards