Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 juni 2019

Av Malin wiper - 14 juni 2019 19:00

        

Jag fick bilder över från då jag fotade på Hallsta Cruising 8 juni så jag har gjort ytterligare ett bildspel

 

Det har helt plötsligt blivit nåt fel på ljudet i bildspelet för det knastrar. Det kan vara störningar på youtube så jag väntar tills i morgon för att se om det låter bättre. När jag satt in klippet så lät det bra

 

 

I bildspelet dyker denna läckra motivlackade CHEVROLET SUBURBAN från 1964 upp. Häftig färgkombination och detaljer. Ha en skön fredagskväll

 


#Cruising #Bildspel #Chevrolet

Av Malin wiper - 14 juni 2019 13:45

 

Några dagar före Hallsta Cruising såg jag denna fina MERCEDES-BENZ  från 1973. Eftersom den sen även var med på cruisingen så döljer jag inte registreringsskylten


 

Härligt varje gång man ser en veteranbil

 

                                    


                                                                                  Mbk medic

   

Orginalfälgar, så snyggt. Jag hittade fler bilder jag tagit från Hallsta Cruising så dom kommer som bildspel så fort jag fixat till bilderna och även i rätt storlek

 

 

Efter det så föll blicken på denna Softglider som är en elmoped. Det är första gången jag ser en sån. Det har dykt upp så många olika fordon dom sista åren

 

      

   

Läcker väska framtill med leopard som dekoration. 


                                                        


 

Den hade en exra sadel så det fanns plats för två. Här åker det häftiga paret iväg på sin Softglider

 

Nu är det snart dax för min mans besök på Vårdcentralen. Han har ingen feber så det har inte blivit så allvarligt än. Vi tog en promenad i förmiddags för vi måste ändå röra på oss så mycket vi kan. Nu har solen kommit fram så vi lär få varmare och det blåser inte lika mycket. Ha det bra gott folk

 

     

Här får ni nåt att skratta åt. Galenskaparna med Mor i skutan. Sanslöst roligt och hur kommer dom på allt?. Vilket ordvrängeri och fantasi. Jag letade musik på Youtube och dök på detta gamla klipp som håller än i dag

 

                       animated-laughing-image-0021



#Mercedes #Softglider #Galenskaparna

Av Malin wiper - 14 juni 2019 08:45


     

I dag har min man och jag varit gifta i 28 år och vi träffades i Hällefors dit Mr T flyttat från Trollhättan och jag från Göteborg. Sen möttes våra ögon på en fackföreningskurs och det sa klick. Vi gifte oss borgerligt på kommunhuset och det var kommunalrådet Hasse som vigde oss

 

                                             animated-heart-image-0654

 

Klicka här för att se när vi firade silverbröllop. Klicka här för att se fler bilder från Nynäsgården där vi firade silverbröllop Att vi inte varit gifta längre beror på att vi träffades sent i livet. Klicka här för att se vart vi åkte dan efter. Sen tog vi en tur till Barbro flyttat tillbaka till Nynäshamn från Vaggeryd

 

      

Vårt bröllopsfoto har kristallpappers-struktur så det ser ut lite som en målning. Det har hållit sig fint genom åren och det var en känd fotograf i Hällefors som tog bilden 


Nu hoppas vi på att kunna fira 30 år om 2 år för det får bli vårt guldbröllop. 

 

                       animated-wedding-ring-image-0005                                    animated-wedding-ring-image-0005

 

       

Så här ser vi ut numera 28 år senare. Jag är numera mot lite rödblonda hållet och min man är gråhårig. Jag gillar denna bild som syrran tog på oss förra sommaren då dom var hit

 

        

                                     Steg för hälsa 

Min man hade fått återfall på sin divertikulit (inflammerade tarmfickor) så han åt penicillin för två månader sen. Nu har det redan kommit tillbaka så han har ringt vårdcentralen för det måste stoppas i tid annars blir han liggande på sjukhus med dropp. Att operera kan misslyckas och då får man ständig värk och sitt liv förstört. Jag är lite orolig nu men han fick en tid i dag 14.10 på Vårdcentralen. Vi kan inte fira dagen med mat eller fika för han måste gå på välling hela dan för att vila tarmarna. Han har legat inne för inflammerade tarmfickor ca 7 gånger. Första gången detta dök upp var 2006.  

 

Vet inte vad som händer nu så dyker jag inte upp mer på bloggen i dag så vet ni varför. Hoppas ni får en jättefin fredag så här före helgen

 

      

En av min mans favoriter är David Allan Coe så jag sätter in detta klipp med låten Would You Lay with me som är en av hans favoritlåtar med David.  

 

 #Bröllopsdag #Thorleifs #Divertikulit #David

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards