Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 maj 2019

Hallsta Café & Restaurang uteplats, språkbruk och Etta James

Av Malin wiper - 24 maj 2019 09:15


 

Det regnade i går när vi gick ner mot centrum. Vi har ju haft utflykter med fika två dagar men i går fick vi ställa in så vi tog en liten fika på Hallsta Café & Restaurang istället


 

Jag passade på att fota deras fina uteservering då solen inte störde och gav skuggor. 

 

                  

 

 

 

Här svänger uteplatsen runt så man kan sitta på framsidan också. Korgstolarna är bekväma att sitta i och vill man ha en dyna så finns det också att tillgå


 

Här en del som ser ut som en utomhusscen. Det skulle ju kunna användas till lite musik ibland på sommaren. Kanske bara en trubadur som spelar några låtar...  

 

                 


 

Vi tog varsin ostsmörgås men en enkel för annars är dom dubbla med en pinne nedstucket. Det räcker gott och väl för oss med en stor halva och brödet är sanslöst gott. Återanvänd bild

 

                                    

                                                            Inspelningsbar mugg från Coolstuff

 

För nån vecka sen åt vi lunch där och jag tog en Caesarsallad som var magiskt god. Kycklingen var i tunna skivor, grillad och lite varm. Baconen var också lite varma och lagomt salta.


 

På nära håll med dressing och grönsaker


Min man tog kycklingpasta med curry och han tyckte den var supergod. 

 

I dag har vi sol och det ser inte ut att bli regn men man vet aldrig. Vi skall ta med oss fika och gå ut på en långpromenad igen. Nu har vi klarat av att inte äta efter 18.00 i 4 dagar och det har varit en nagelbitare. Jag har fått dricka flera koppar te på kvällen för att inte suget skulle ta över. Ha nu en skön fredag så här före helgen. Det tar lite tid nu att få klart inlägg eftersom jag bara sitter kortare stunder vid datorn och gör annat emellan. Var tvungen att göra nåt åt detta då jag upptäckte att jag satt flera timmar vid datorn innan jag klev upp och man blir ju så trött också

 

       

Jag visste inte att en av mina favoriter Etta James sjungit in låten Purple Rain som man annars hört med Prince 

                                             animated-letter-image-0129  animated-letter-image-0124 animated-letter-image-0130  animated-letter-image-0127 

En sak som slagit mig dom sista åren är att språbruket förändrats en del. Om jag tar en mening som exempel: Jag skall träffa honom i dag. Nu kan det se ut så här: Jag skall träffa han i dag. Alla uttrycker sig inte så men en del yngre. För mig låter det lite fel men saker förädras

 

 

#Regnade #Hallsta #Uteservering #Språkbruket

 
 
Veiken

Veiken

24 maj 2019 09:23

Det ser verkligen mysigt ut på den restaurangen. Skönt att sitta ute om vädret tillåter. Dubbelt bra att maten är så bra där. Då kommer man gärna tillbaka!
Idag har vi ett eländesväder, regn och bara 10 grader. I Göteborg!
Ha det fint!

http://veiken.se

Malin wiper

24 maj 2019 11:56

Det är verkligen trivsamt och paret som driver stället är superduktiga på matlagning så allt är både gott, bra kryddat och snyggt upplagt

Då har vi varmare än hos er med våra 16 grader. Det behövs ju regn och bara namnet Göteborg ger mig stor nostalgi och jag trivdes jättebra där dom åren jag bodde där

Ha en fin fredag
kram
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

24 maj 2019 12:11

Det bor en sann konstnär i köket på Hallsta uteservering. Så vackert upplagt det är och om det dessutom är så gott så är det bara att gratulera att ni har möjlighet att gå dit. Du borde få äta gratis där och på alla andra ställen du skriver så fint om. En reklampelare på två ben som du borde få det.
Ha en fin fredag Malin! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

24 maj 2019 12:41

Det är ett jätteduktigt par som driver stället och dom är smaksäkra och mannen har varit kock i andra delar av världen också. Det är kul att vi fått sånt bra ställe här i Hallsta

Jag och min man blev bjudna på falafel för ett tag sen och det skrev jag om i min blogg. Jag gör ju allt detta på eget bevåg eftersom jag tycker det är roligt. Har blivit bjuden på en del genom åren och även fått procent men det är inget jag har propsat på. Jag gör reklam för sånt jag gillar och det är så viktigt att det finns kvar

Gulligt skrivet av dig ;)

Ha en skön fredag
kram
Malin

 
Inger Rozén

Inger Rozén

25 maj 2019 10:57

Hej!
Nu ser jag din blogg tydligt.Och fina bilder.Tyvär bara vänster öga är opererat.Men min Tv blev bättre också.Ser en syrenbuske på andra sidan gatan.Förut va den bara grön.Mitt höger öga får genomgå en större operation.Gått för länge.Men jag har ju inte blivit kallad.Ha en fin helg o här ska målas.Kram.Ingerubnk

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

25 maj 2019 11:03

Vad roligt Inger att du fått ett öga opererat. Då kommer du se ännu bättre när det andra ögat blivit opererat. Jag är så glad för din skull Inger :)

Så roligt att du ser både bilder och tv bättre.

Sen är det ju toppen att du som är konstnärlig kan börja måla lite mer också

Ha en jättefin helg
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards