Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 maj 2019

Av Malin wiper - 13 maj 2019 12:15



                        

       

Jag har sett en film på SVT Play som heter Walk With Me och det  är ett drama, romance, war från 2016 i regi av Lisa Ohlin . I rollerna ser vi: Mikkel Boe Folsgaard, Cecilie Lassen, Karen-Lise Mynster, Silja Eriksen Jensen, Morten Holst, Dar Salim , Morten Kirkskov, Vibeke Hastrup mfl

 

                           

När Thomas (Mikkel Boe Folsgaard) vaknar upp, svårt skadad efter att en mina sprängts under honom i Afghanistan, är snabb rehabilitering hans enda fokus. Den unge dansken vill tillbaka till krigszonen och väljer att ignorera traumat som har drabbat honom.

 

                                  


                                                                    Retroholics

Skådespelet är bra rakt igenom för danska skådespelare har verkligen visat framfötterna i många år nu. Detta är ingen krigsfilm utan man får se vad som händer med en person som varit med om ett trauma i krig och vägen tillbaka till ett normalt liv. Jag blev berörd och många känslor dök upp under filmens gång. Filmen har till viss del verklighetsbakgrund och handlar om att förlora syftet i världen. Här möter en man som varit ute i krig en ballerina som förändrar honom så han ser andra möjligheter i livet. Ballerinan lär honom att träna på ett annat sätt än att bara lyfta hantlar och skivstänger. Ur detta växer sakta en kärlekshistoria fram. Klicka här för att läsa en längre recension

 

Jag ger filmen 4 män med hantlar i betyg av 5 möjliga 


animated-fitness-image-0039animated-fitness-image-0039animated-fitness-image-0039animated-fitness-image-0039


       

Trailern

 

          

            via GIPHY


#Walk #Lisa

Av Malin wiper - 13 maj 2019 08:00

 

I Lördags när vi var ute och promenerade med min mans bror i Västerås så såg vi denna snygga gula moped av märket Puch. Den lyste verkligen upp där den stod

 

Klicka här för att komma in på Puchverkstan.se

 

    

 

Baktill och på den avlånga sadeln med formen av en limpa så satt ett skydd så jag kunde inte se hur det såg ut under. Jag vill inte vara för närgången..  rätt som det är så får jag på "moppen" (får stryk)

 

     

 

En CHEVROLET CHEVELLE från 1968 var på väg ut från Restaurang Djuphamnen då vi var i närheten i lördags. 


Vi stod vid busshållplatsen och jag fick då tillfälle att fota den tjusiga bilen då den susade förbi 


 

I Hallstahammar dök denna veteranbil upp men den hade en personlig skylt så det gick inte att söka på bilmärket

 

 

Här svänger den och man ser dess långa snygga linjer


 

Också en bil som befann sig i Hallsta då vi väntade på bussen. Det som är så härligt med vår och sommar är alla dessa snygga veteranbilar man ser lite överallt och på veteranbils meet


 

En vit sportbil dök upp på en parkering men jag var för långt ifrån för att se registreringsskylten

 

 

En skylt jag la blicken på som satt mellan byggställningar

 

 

Ytterligare en skylt som stack ut lite. Initialer MV

 

 

Vi promenerade sen bort till Pitcher's Pub och jag drack ett glas vin Jacobs Creek, min man drack 100w från Carnegie. Mr J tog en Westmalle Trappist. Jag kallar oss för "Dom tre musketörerna" en för alla, alla för en

 

 

Till drickat beställde vi in lite tilltugg i form av chips och dip. Lika gott nu som förra gången.

 

     

Ett soundtrack till 1993 års The tree Musketeers. Må er måndag bli fredlig och behaglig kära ni. 

 

#Puch #Chevrolet #Skylt #Pitcher's #Musketeers

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards