Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 maj 2019

Av Malin wiper - 11 maj 2019 13:00


 

Vi åkte med gratisbussen (Brukslinjen) i går mot Åsby för att fördriva tiden


  

Först gick vi in på Åsby Hem & Trädgård där vi tog en fika. Jag valde en ostsmörgås på tekaka och den var supergod


 

Min man valde också en ostsmörgås men på mörkt bröd


 

Dom har flera ställen att sitta på och nu valde vi detta och jag kunde fota hela lokalen för vi var så tidigt ute

 

                                        


                                                                                 Glas och porslin

Här ser man andra sidan och det hänger stora fina kristallkronor i taket. När man sitter där så blickar man ut över växtligheten utanför

 

                        


   

Här ser ni en av dom som arbetar där och hon är jättetrevlig och glad. Kom ihåg en gång då vi var sugna på muffins och hon kom förbi från en annan avdelning och vi frågade henne om det fanns. Direkt gick hon ut i köket och fixade fram såna och dom var helt underbart goda

 

                                      

                                                                                                  Riktig kaffe

 

Vi köpte två stycken tvålpumpar i glas som kostade 49 kr/st. Vi har fått byta såna många gånger på grund av att vi flyttat och saker inte passat ihop. Nu valde vi såna som var stilrena med bara mönster i själva glaset och passar in överallt. En skall vara i badrummet och en i toaletten            


 

Här följer lite närbilder på blommor jag fotade. Jag har massor av bilder men jag tar lite i sänder


         

  

När detta inlägg kommer in så är vi i Västerås och upplever öppningen av Vinylcaféet. Ha nu en fin dag kära läsare. Kram från Malin

 

                                               

 

        

 

#Åsby #Ostsmörgås #Tvålpumpar #Blommor #Vinylcaféet

Av Malin wiper - 11 maj 2019 07:00


    

Min syster och hennes man miste sin katt Stilton i går. Han blev bara 10 månader och var så fin och kärleksfull. Tyvärr började han få ett märkligt beteende den sista tiden och dom åkte till veterinären som efter röntgen konstaterade att han hade en hjärntumör och det enda var att låta honom somna in. Tänker på syrran och svågern som fick en chock av beskedet och av att allt gick så snabbt. Det är så sorgligt  

 

  

 

Jag har ju fått följa Stilton genom syrrans bilder så det känns så overkligt att han inte finns längre. 

 

  

Stilton hade ett kort men bra liv hos syrran och hennes man. Dom har haft många katter genom åren och är härliga djurvänner som tagit hand om sina katter på bästa sätt. 

 

                        animated-heart-image-0178





#Stilton 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards