Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 maj 2019

Av Malin wiper - 6 maj 2019 18:00

  Lånad bild


Den 11 maj 10.00 slår portarna upp för "Vinylcaféet" i Västerås. Det kommer att ha öppet från 10-16 och det ligger i Saluhallen Slakteriets byggnad. Susanne Croner kommer att driva cafét och hon driver även Hallstaparken här i Hallstahammar. 

 

Klicka här för att få mer information om Vinylcaféet. Klicka här för att komma in på Susanne Croners facebook. Nu hittade jag en sida med mer information ang Vinylcaféet så klicka här för att komma in

 

                 

Vi kommer att försöka ta oss dit med bussen först till Västerås och sen vidare till Saluhallen. Förut var det lättare då vi hade bil men vi börjar vänja oss så smått. Bara namnet "Vinylcaféet" gör att man lockas dit så det skall bli så spännande. Vi skall göra sällskap med min mans bror som bor i Västerås. 

 

       

Susanne Croner höll upp en ABBA skiva på en bild så därför väljer jag ABBA, och då med låten Eagle för Susanne prövar ständigt sina vingar.

                                                animated-eagle-image-0035

 

I dag när vi tog vår promenad så kom ett riktigt skyfall så vi tog oss ner till centrum. Tack och lov så hade vi ett mindre paraply i vår medhavda väska. Det lugnade ner sig efter ett tag och solen tittade fram igen. Ha nu en fin kväll kära ni som tittar in


#Vinylcaféet #Susanne #ABBA

Av Malin wiper - 6 maj 2019 13:00

  PCS Modulsystem 

 

Det är skönt att kunna flytta tillbaka till lägenheten efter stambytet. Hallstahem passade också på att renovera badrum och toalett. Nya element och bättre isolering i sovrum och bad. Vi är mycket nöjda med resultatet. Under tiden som vi bott evakueringslägenheten (6 veckor) så har vi passerat förbi de många moduler och arbetsbodar som hantverkarna huserar i. Där finns även köksmoduler och tvätt / dusch moduler för de som behöver detta. Inga vanliga arbetsbodar verkar det som. Hög kvalité och ljusa ombonade utrymmen. 

 

                    animated-dividing-line-image-0179

 

Jag blev nyfiken på konceptet med moduler och hur det fungerar. Som vanligt blev det att surfa ut på nätet för information. På Wikipedia fanns det lite men jag fastnade för denna presentation av modulhus. Många olika typer av lokaler och stor flexibilitet i utförandet. Stor skillnad mot de ”baracker” jag minns från förr. Då detta oftast är tillfälliga lösningar på lokalproblem som uppstått så finns det lättnader i byggreglerna. 

                      animated-dividing-line-image-0235 

På många sätt verkar kvalitén och utförandet så bra att det är bättre än platsbyggda hus. Risken för fuktskador och mögel är nog mindre än för vanliga hus. Vissa av skolpaviljongerna är optimerade för låg ljudnivå. Att optimera ventilationen i modulhusen borde inte vara svårt. Såg att det fanns en modulbyggnad här i Hallstahammar också.

 

Nu önskar jag er en fortsatt fin dag i vilket hus ni än befinner er i

 

                             


                                                                                                 Bluebox 

 

#Modulhus  

Av Malin wiper - 6 maj 2019 08:30


 

The Wrap


Peter Mayhem som spelade Chewbacca i Star Wars har dött i en ålder av 75 år. Dödsorsaken var hjärtproblem. Jag började se alla Star Warsfilmer sent i livet för jag trodde inte att jag gillade generen men sen har min son puffat mig att se filmerna och det är jag tacksam för. I december kommer nästa film och då hoppas vi kunna gå på bio och se den med min son

                    animated-star-wars-image-0116

 

Peter Mayhew föddes i Barnes i London och när han dog bodde han i Boyd i Texas. Han var en brittisk skådespelare som var mest känd för sin insats som Chewbacca i Star Wars. 

 

              

                 via GIFER

 

     


               animated-star-wars-image-0072


I dag blir det som vanligt en eller några promenader och det är 5 grader varmt och sol här på morgonen. Det finns inte så mycket att berätta om när vi inte har bil längre och bara kan åka ut planlöst. Vi får se hur länge vi står ut med detta. Vi har fått upp lite mer i lägenheten och i dag fortsätter vi att återställa. Hoppas ni haft en helg som varit till belåtenhet. Nu är det en ny oskriven vecka som det gäller att fylla med nåt bra. Sköt om er och tack för att ni tittar in.

 

              

  

#Peter #Star #Promenader

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards