Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 maj 2019

Av Malin wiper - 3 maj 2019 18:00


                          

 

Vi tog Brukslinjen till Åsby i dag och besökte både Åsby Hem & Trädgård plus ett annat ställe som jag skriver om så fort bilderna är klara. Brukslinjen är en gratisbuss men hem promenerade vi på grund av att jag måste röra på för mina skadors skull. Tar med lite närbilder på blommor i detta inlägg


  

 

  

 

  

  

  

En växt jag aldrig sett förut, den var så vacker och liksom gnistrade lite.Växten heter Lampborste och den tillhör familjen myrtenväxter och kommer från sydöstra Australien. Arten odlas som krukväxt i Sverige och förekommer ibland som snittblommor


  

  

Det var rätt kallt ute i dag och det har även snöat lite till och från. Nu då vi inte har bil så får vi anstränga oss lite mer och allt tar längre tid men det känns  nyttigt för kroppen. När vi hade promenerat hem från Åsby istället för att ta bussen hem så kände vi oss mycket piggare. Vi ser tiden an men det är synd att dom inte har nån biluthyrning här i Hallstahammar. 

 

Aproveite a noite= betyder njut av kvällen på Portogisiska

 

     

Buddy Guy Ft The Rolling Stones med Champagne& Reefer. Det sväger och jag drömmer mig tillbaka till en tid då man stod framför en scen på en bluesklubb och dansade till sån här musik. 

#Brukslinjen #Åsby #Buddy

Av Malin wiper - 3 maj 2019 13:00


 

Minnesbild från första sommaren i Västmanland juni 2017. Jag gick ur bilen och skulle fota två hästar som stod mot varandra och när jag klickade för att fota så dök en tredje häst upp och det gav en extra krydda till bilden. Jag saknar redan att åka ut på dom små vägarna och hitta motiv att fota men vi får ge oss till tåls och mycket kan hända. Nu är det fredag igen!!! hur fort går inte veckorna?, Att man sitter vid datorn lite för länge gör att dagarna går lite fortare. 


     

Tom Baxter med Tell Her Today. Tom Baxter är en engelsk sångare och låtskrivare som har sin bas i London. Klicka här för att komma in på hans hemsida och läsa lite mer om honom 

 

 


                                          animated-fishing-image-0126Ett riktigt bottennapp:                             

 

Klicka här för att läsa nåt som upprörde mig i går. August Strindbergs ord "Det är synd om människan" får en ny dimension år 2019.  

                          

 

                   

 

 

Detta är en minnesbild från vår förra lägenhet i Vaggeryd. Vi hade våra vänner A-G & L-G på besök (vi saknar er). När vi hade gäster så satt vi och åt i vardagsrummet för i köket hade vi ett barbord så där satt vi mest själv när vi åt och fikade. Vi har förändrat och bytt ut mycket genom åren då vi flyttat. Jag gillade aldrig den mörka fondtapeten men smaken är ju olika som tur är. Vi bodde i vårt hus i 12 år och sen i 2 år i varje lägenhet så nu får det bli ett stopp!. Vi är så otroligt rotlösa och en flytt till blir total förvirring det såg vi när vi bodde borta i 6 veckor på grund av stambytet. När vi är i centrum för att handla så har vi börjat gå mot höghusen tills vi kommer på att vi har ju flyttat hem..  

 

                                                   

 

 

#Tom #Bottennapp #Minnesbild

Av Malin wiper - 3 maj 2019 08:00


 

ICA Supermarket Matkassen här i Hallsta har en reklamtidning som är väldigt välgjord och fin. I veckans nummer har Susanne Croner blivit "Hallstahammar Profilen". Det är hon som driver Hallstaparken med den äran och med sin fantastiska medarbetare. Susanne Croner är en mångsysslare som även leder körer, målar tavlor och har varit med i Talang. 

 

                    animated-shopping-cart-image-0014                                         animated-shopping-cart-image-0014

 

ICA här i Hallstahammar är en jättefin butik med bra sortiment, fin delikatessdisk och trevlig personal. I tidningen kan man även få ta del av Månadens Medarbetare och personalen ger även tips på recept. Att få vara delaktig på det viset gör att man trivs med sitt arbete.      


  

Som ni kan läsa här så har hon många järn i elden och nu skall hon öppna ett "Vinylcafé" i Västerås och bara namnet på cafét lockar mig att besöka cafét när det öppnar. Klicka här för att komma in på Sveriges Radio och höra henne sjunga. Klicka här för att se vad jag skrev i februari. Klicka här för att se när vi var till Hallstaparken i december


                    animated-dividing-line-image-0005


 

Det grönskar i planteringar, utanför butiker, parker och torg. I går var det inte varmt utan endast 8 grader men det kändes kallare. Vid 09.30 så kom solen äntligen fram. En trevlig skämtsam hantverkare kom in och fixade lite småsaker. Det jobbas för fullt och dom verkar vara ett bra arbetslag och sånt gör att man trivs på sitt arbete. Jag har ju själv haft så många arbeten och yrken så jag vet hur det känts då jag trivts och inte trivts. 


 

Är det nån som saknar denna cykel?. Det står cyklar lite överallt och många av dom är stulna och sen bara lämnats kvar på olika platser.

 

                               


                                                         Robin Hood

 

Jag såg en KAWASAKI VN1600 CLASSIC motorcykel från 2006

 

 

Vi försöker komma ifatt med tvätten som höll på att växa oss över huvudet. Nu har vi fått undan en del

 

                                   


                                                                         Hemgallerian 

 

Ytterligare en sida klar i vardagsrummet så det känns som ett hem igen och vi njuter som bara den. Vi har bara en vägg kvar i sovrummet där en tavla och en spegel skall upp. Efter det så skall vi sätta upp en hylla i toaletten som vi köpte för ett tag sen. Vi har fått ändra på en hel del eftersom det varit en del ändringar i renoveringen. 

 

      

Med detta vackra klipp önskar jag er en högtflygande fredag.

 

#ICA #Susanne #Cykel 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards