Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 april 2019

Av Malin wiper - 29 april 2019 17:15



                               

 

Jag har sett en film som heter After Everything och det är en comedi, drama från 2018 i regi av Hanna Marks och Joey Power. I rollerna ser vi: Marisa Tomei, Peter Vack, Gina Gershon, Sasha Lane, Maika Monroe, Jeremy Allen White mfl

 

Ett ungt pars förhållande utvecklas snabbt när en av dem diagnostiseras med en livsförändrande sjukdom.

 

                            


                                                            Amazon 


Jag fastnade vid denna film som var lite feelgood med en allvarlig underton. Rakt igenom var även skådespelet bra och Maika Monroe och Jeremy Allen White som spelade huvudrollerna gjorde det väldigt bra och trovärdigt. Filmen var både småkul, allvarlig och hoppingivande. Klicka här för att läsa en längre recension. 

 

Jag ger filmen 3 skyskrapor i betyg av 5 möjliga

 

         

 

Den film jag nu längtar efter att se är "A Star Is Born". Min son har sett den och säger att den är suveränt bra. Huvudrollerna spelas av Lady Gaga och Bradley Cooper. Klicka här för att höra ett av soundtracken till filmen. Gåshudsvarning!

 

      


                         Hoppas ni får en filmisk kväll...  



#After #Hanna #Star

Av Malin wiper - 29 april 2019 13:00


   

Min man skulle till Vårdcentralen för att ta waranprov och sen gick han över till Hallstahem och lämnade nycklarna till evakueringslägenheten. Jag var hemma och fixade till lite finlir medans han var borta. På Hallstahem är dom alltid så trevliga och tillmötesgående så det känns tryggt att bo hos ett sånt bostadsbolag.

 

              

 

När man öppnar dörren till badrummet så känns det som man bor på hotell..  Det är så superfint och fräscht. Jag trodde den vägghängda toalettstolen var för låg men den är 44 cm hög och det går nu jättebra att sitta på den, inga problem alls. I dag vaknade jag i bättre form i ryggen men jag tar det lugnt och det är inte bråttomt att få allt på plats direkt. Vi har ändå fått till det beboeligt nu och lägenheten är så ljus och positiv på grund av dom stora fönstren och balkongdörr från både sovrum och kök.   

            


Hoppas ni alla får en fortsatt fin måndag


                                    

 

Minnesbild från förra sommaren då vi såg en sittande ko i en hage. Jag har läst om detta på nätet och det hör inte till vanligheterna att man får se en ko som sitter..  .  Det var nog första och sista gången jag såg nåt sånt och jag gillar ju kor så det var en upplevelse. Nu har vi ju ingen bil så vi kan inte åka omkring på samma sätt men vi kommer att hyra bil när vi får spader. Sen har vi lite utflykter med min son planerade och han skall hyra bil då

 

     

Mason Ramsey med Lovesick Blues (Hank Williams cover). Killen är bara 12 år gammal och har en sån fantastisk röst, inlevelse och känsla. Klicka här för att se hans Instagram. Mason är en amerikansk sångare som blev känd just med denna låt. Klicka här för att läsa mer om honom. Det är så kul att det finns återväxt av gamla tiders musik och just 1950-1960-talet verkar aldrig domna bort. Det var faktiskt roligare och lättare att leva då. Det är samma sak med klassisk musik som lockar nya generationer. Klicka här för att höra Hank Williams i orginalversionen                        

                                                                          

 

#Hallstahem #Ko #Mason 

Av Malin wiper - 29 april 2019 09:00

                             

  

Jag satt i köket och tittade ut mot ett av träden på gården och helt plötsligt såg jag en liten kaja som nästan la sig på en gren. Jag sprang in i sovrummet för att hämta min kamera. Jag fick zooma rätt kraftigt för att få klara fina närbilder. Det kändes nästan lite som när jag såg ringduvan på trädet som nu är nedsågat. Klicka här för att komma in på Wildlife Garden. Klicka här för att läsa ännu mer om fågelarten Kaja


 

Kajan höll sig stilla och såg ut att njuta där den låg så fint över grenen


   

Jag gissar på att det är en ung kaja för pälsen var så fin och den var så liten till storleken

 

       

Figurin Kajor Rörstrand

 

   

Här känns det som den tittar rakt på mig och tycks tänka: Har du inte fotat klart snart Malin så man får lite privat vila               

 

  

Sen såg det ut som den ilsknade till lite mer. Klicka här för att se ett klipp på en kaja som pratar för sig själv

 

 

Jag tittar bort så kanske hon försvinner ur min åsyn

 

                                         


                                                                                     Urban 

 

Okay! då, du får ta ett foto till men då med min bästa sida synlig

 

 

Efter en lång fotosession så kom en liten skata och körde bort kajan. Jag är förvånad över att kajan satt kvar så länge. Jag är ju medial så jag läser in en del i det jag ser och upplever

 

Vi skulle ha besökt Hallstaparken i går som hade "Vår Konsert" men jag hade såna besvär med ryggen så det hade inte fungerat. Dessutom ingen bil att ta sig hem med om det blivit kris. Vi får se om jag är bättre tills på tisdag då det är "Birgers & Family". I dag kommer dom och besiktar lägenheten efter stambyte och reparation. Vi har några saker att ta upp med dom därför är vi hemma då. Ha nu en fin början på veckan kära ni som tittar in.

 

     

Anouk med Birds


#Kaja #Fotat #Skata #Hallstaparken #Anouk

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards