Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 april 2019

Av Malin wiper - 28 april 2019 13:15


  

Min man började fixa till sin datorplats i går och nu har det hänt lite mer. I dag skall han bort till ersättningslägenheten och städa hallen som är det enda som är kvar. Kyl och frys har han städat ur, regjort, avfrostat och sen satt på igen. Nycklarna skall lämnas till Hallstahem i morgon måndag.

 

                                                


                                                                                           Amazon 

 

Min man fick släpa in tvättmaskinen till badrummet så vi kunde ställa ner sängen. I fredags skulle tvättmaskinen ha varit på plats och även inkopplad. Hoppas vi får det gjort i morgon för tvätthögen växer och vi orkar inte tvätta för hand längre på grund av våra ryggar. Till vänster ser man lite av toalettlocket

 

 

Där vi brukar ha denna förvaringshylla i plåt finns nu en handdukstorkare men vi fick plats med den bredvid duschen. Ovanför finns en handdukshängare. Allt ryms inte i badrumsskåpet så man måste ha annan förvaring också. Till vänster lite krukväxter som vi duschat på grund av byggdammet

 

                                    

                                                                               Atlason  

 

Den här spegeln hade vi i lilla toaletten förut som vi köpte på IKEA då vi flyttade hit för 2 år sedan. Nu sitter där en hög bred spegel som hantverkarna satt dit och det ser lite kalt ut men vi skall köpa dekor och pynta den med. Nu har vi hittat en plats för spegeln ovan och det i sovrummet ovanför våra förvaringshyllor. Där får den samsas med en avlång tavla. Visar när det är klart

 

 

Nu ser det ut så här igen i vardagsrummet men det står lite tavlor mot väggarna som skall upp också. Det börjar kännas som ett hem igen. Jag går inte ut nåt i dag heller utan pysslar lite och vilar mellan varven 


 

Badrumsdörren från sovrummet är lite bredare nu och väggen från sovrummet ut mot balkongen är isolerad så rummet är 10 cm mindre och därför ryms inte talvan vi hade till vänster om dörren där. Nu är det värmeledningsrör där

 

                    

 

I dag är jag inte till mycket nytta utan gör en sak och sen får jag sitta med icegelépåse på ländryggen. Jag sköter disken och plockar upp en påse i taget och nu börjar det bli mer plats på golvet i vardagsrummet. Sen gäller det att hitta allt från tavlor till prydnadssaker vi satt in i överskåp. Min man kom hem nyss från ersättningslägenheten och allt är nu städat och klart och det känns toppen att bara ha ett ställe att ägna sig åt. Vi sover så mycket bättre nu och sängen är lagomt mjuk för våra ryggar. 

 

Nu önskar jag er en söndag som rullar på i lagom taktanimated-car-parts-image-0015


     

Jag tittar på Stjärnornas Stjärna på grund av Andreas Weise som har en otrolig röst. Han har gjort dom flesta genrerna rättvisa i programmet. Även Mariette har gjort bra ifrån sig så det är dom bästa som är kvar till finalen enligt min smak. Här sjunger Andreas Weise Guldet blev till sand så inlevelsefullt och starkt så jag fick gåshud

 

 

#Datorplats #Badrummet #Spegeln #Vardagsrummet #Ländryggen #Andreas

Av Malin wiper - 28 april 2019 08:30


   

I fredags efter att vi gjort så mycket som möjligt i evakueringslägenheten så promenerade vi ut för att äta. Vi hade städat köket och gjort snyggt så det var ingen idé att börja med mat. Här går vi förbi  huset nedanför höghusen där det nu skall bli lägenheter. Förut fanns det restaurang och en del andra firmor

 

                                      


  '

Arbetsfordonet på nära håll


 

Vi åt på Hallsta Café & Restaurang och valde då farmarbiff som vi ätit en gång förut och är supergott. Klicka här för att läsa om vad jag skrev då.

 

 

Min man äter alltid av salladsbuffén före men jag orkar inte maten då. Han tycker deras sallad är supergod och även brödet som är krutong


  

Jag såg en kaja i ett knotigt träd utanför restaurangen 


     animated-dividing-line-image-0214 

 

Inlägget ovan skrev jag i fredags och sen dess har det ju hänt lite mer 

 

Min man städade det sista i går lördag i evakueringslägenheten och jag satt med kyla på ryggen efter att ha plockat fram saker i röran i vardagsrummet. Det är fortfarande kaos där och det är mest min mans datorplats som skall återställas men han måste rensa bort rätt mycket för att inte han skall få samma röra på sitt kontor som förut.

 

 

Så här ser det ut på ena sidan med min mans kontorsmöbler men får vi bara fram bordet så kan man sen puszzla ihop allt

 

                                                         


 

Nu är det mycket som inte passar in i toaletten så den kommer att se rätt stilren ut med bara det nödvändigaste för den är rätt liten. Att ha två toalettstolar är helt fantastiskt har vi upptäckt redan nu. I går var jag inte utanför dörren

 

   

I går fick jag bort en massa påsar mm från soffan. Det blir lite likartade inlägg tills vidare för jag har inte nåt annat att skriva om just nu. Efter att jag  började fixa lite mer i går så knäckte det till i ländryggen och jag blev tvungen att ta värktabletter och kyla för att få ner det värsta. Skulle ha pratat med min väninna Barbro men fick ställa in samtalet för det gjorde så ont. Efter det har jag vilat och i dag är det lite bättre men jag törs inte anstränga mig utan det får ta den tid det tar att återställa allt

 

      

The Pointer Sisters  med Jump. Jag hade velat ha in ett klipp från fredagens Let´s Dance för Kristin Kaspersen fortsätter att briljera med sin dans. Tyvärr finns det inga klipp alls på dom medverkandes danser så man får kolla på tv4 play.

 


                         Skaka loss och njut av dagen


  

 

#Arbetsfordon #Hallsta #Ryggvärken #Toalettstolar #Pointer 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards