Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 april 2019

Av Malin wiper - 24 april 2019 11:30

  Åsby Floristen


Jag vaknade i morse med en hemsk låsning på höger sida om ryggen så jag hade ont så fort jag rörde mig. Min man fick manipulera ryggraden och sen göra bindvävsmassage. Tog 2 alvedon och en ipren och satt sen med kyla och då blev jag lite bättre efter ett tag. Det är inte helt bra än så jag kan inte skriva nåt långt inlägg. Dessutom måste vi börja tömma denna lägenhet nu eftersom vi skall flytta hem på fredag. Vi har inte tagit med oss mer än nödvändigt men det är så pass mycket ändå så det tar lite tid att få tillbaka allt. Min man har fått gå över med det som är tyngst och det tog några omgångar. Jag får ta dom lätta påsarna

 

Jag använder mig av lite bilder som jag redan hade klara som jag fotade hos Åsby Floristen för ett tag sen

 

  

En gnistrande fjärilsprydnad som föll mig i smaken. Jag har två stycken liknanden hängen jag fått av min blogg/fb vän Helene som bor i USA men hon kommer ursprungligen från Småland. Jag visar bilder på dom jag fått senare då vi får upp dom på väggen där dom brukar sitta bredvid vårt bröllopsfoto

 

 

Åsby Floristen hade även fått hem pärlhalsband. För ett antal årtionden sen så kunde man bara köpa blommor, blomjord och krukor på blomsterbutiker.

 

      

Sade med Pearls. Sade är en en brittisk sångerska. Hennes musik betraktas som jazz, soul och ibland pop. Sade har tilldelats fyra Grammy, bland annat 2002 för albumet "Lovers Rock"

 

 

Nedtill dropphängen    

 

  

Det finns även örhängen att köpa där              

 

   

 

Gillar att dom satt en gardinlängd med vackra rosor som mönster. Den blev som en läcker avdelare mellan blomborden/pyntet därinne

 

 

Dom hade gjort så fint och där vi bor nu är det väldigt nära till Åsby Floristen. Vi går förbi där nästan varje dag. Nu klarar jag inte av att sitta och blogga längre på grund av ryggen så jag önskar er en fin dag. Jag orkar inte bloggvandra så jag besöker er en annan dag. Om jag inte kommer in mer i dag så vet ni varför. Sköt om er                      

 

 

 

 #Låsning #Åsby #Pärlhalsband #Sade

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards