Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 april 2019

Kanalcafeet Skantzen, yrsel och Taimane

Av Malin wiper - 21 april 2019 08:00

 

I går promenerade vi ner till Kanalcafeet Skantzen för att först ta en fika och sen tittar runt på konstutställningen. Detta är baksidan av cafét där dom också har utemöbler av många slag. Det gick inte att fota husets framsida på grund av solens läge                        


 

En av uteplatserna som passar ypperligt om man är ett gäng som skall fika ihop


  

Ett av uteplatserna på framsidan det finns flera olika sorter            


 

När man sen går upp för trappen till Cafét så har dom pyntat så fint på ledstången. Guldiga burker med påskblommor


 

Den mäktiga fina cafédisken där det finns mycket att välja på, Trevligt bemötande och glada ansikten möts man av.                   


 

Vi valde varsin lagomt stor räksmörgås som var en av dom godaste vi ätit. Så fräsch med en jättebra dressing som var mild men ändå smakrik och gick fantastiskt bra ihop med dom goda räkorna. Gillar även att det var en tunn tekaka under som var jättegod och passande. Vi satt oss inne mellan två tavelväggar där två kvinnliga konstnärer ställt ut. Den tredje kvinnan var silversmed så det fanns smycken också där. Jag tänkte fota allt efter att vi fikat klart

 

                                     


                                                                                 Floryd

 

Den gulliga glada tjejen i kassan lät mig fota deras fantasifulla kakor och godbitar. Jag tror att hon även var kock/bagare. Kolla in dessa läckra kakor med godsaker på toppen


 

Lite fler godbitar som såg frestande, roliga och påskiga ut


 

Pyntade (pimpade) dammsugare, så lekfullt och fantasifullt


 

En pyntad cykel står där lutad framför uteplatsens inhängnad. Efter att vi fikat så skulle jag fota konst och prata med konstnärerna men jag fick avstå på grund av att det snurrade till i huvudet. Fick ett yrselanfall och det är på grund av nacken. Har tagit snedsteg några dagar och haft lindrigare yrsel och jag tror det är sängen som är banditen. Min nackskada gillar inte dessa madrasser än om vi försökt förbättra lite. Jag fick gå ut och sätta mig i en möbelgrupp och min man fotade åt mig istället. Jag gjorde avslappningsövningar och försökte fokusera så att jag skulle kunna ta mig hem sen med hjälp av min man.

 

Bilder från utställningen kommer i nästa inlägg. Väl hemma sen la jag icepåse på nacken i en krage som min man sytt och efter ett tag blev jag bättre.              

 

 

Ena kortsidan av huset. Hade jag inte blivit yr så hade jag fotat mer från insidan för det är väldigt snyggt möblerat i olika möbelgrupper. Vi vaknade redan 06.00 i dag och efter bara en stund så visade sig solen igen. Vi skall bära hem lite saker till vår lägenhet eftersom vi bara skall bo här några dagar till. Vi har ju ingen bil nu och både micro och symaskin skall hem plus stolar och datorbord mm. Sen är det städningen kvar som vi får ta ett rum i taget. Det är bra att jag vaknar tidigt för det är ju så segt att få in bilder så jag får sitta dubbelt så länge som vanligt och det kan även vara det som gör att nacken blivit sämre     


 

Nu önskar jag er en njutningsfull påsksöndag i vårt vår/sommarväder..animated-easter-egg-image-0059


      

Taimane med "Wicked Game" så vackert. Taimane är en amerikansk ukulele virtuos och kompositör. Hon föddes i Honolulu, hawaii och hennes mor är samoansk och hennes far amerikan. Taimane började spela ukulele vid fem års ålder. Hon upptäcktes av den legendariska musikern Don Ho vid 13 års ålder och studerade under Jake Shimabukuro som tonåring 



#Kanalcafeet #Uteplatserna #Guldiga #Räksmörgås #Kakor #Cykel #Yrsel #Taimane

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards