Direktlänk till inlägg 18 april 2019
Som konsument utsätts jag för reklam varje dag. Marknadsföring som är informativ och seriös uppskattar jag. Jag vill kunna se vad som det annonseras om så jag kan välja att läsa vidare. Nya produkter och varor är det bara bra att man får kännedom om.
Sättet att presentera marknadsföringen reagerar jag ofta på. Jobbiga, stylade bakgrunder och liten text eller knepigt teckensnitt tappar jag fort lusten för. Det rör sig om bara några få sekunder innan jag kopplar bort. Humor i reklamen är skojigt och lättsamt men steget är litet till att det blir plumpt och motverkar syftet.
Jag klarar att få pappersreklam i brevlådan även om det blir mycket. Det går snabbt att gå igenom men att samma reklam dyker upp när jag surfar och nästan inte går att få bort gör mig arg. Marknadsförning som fungerar för mig är t.ex visitkort för det är litet och man får med sig telefonnummer, adresser, öppettider och ofta en websida man kan kolla på.
Bildekaler livar upp när man är ute och kör och har ofta en humoristisk vinkel. Tjusiga banderoller kan vara ett trevligt inslag i gatumiljön och är ofta lätt att byta ut. Så kallade gatupratare gillar jag om de inte står ivägen så att man snubblar över dem. Man ser på långt håll att affären är öppen och får snabbt dagsaktuell information.
Jag avskyr marknadsförning som inkräktar på min privata sfär. Ett exempel är telefonförsäljare som inte börjar med att berätta vad dom ringer om. Sist bytte jag elbolag bara för att den som ringde började med att berätta vem han ringde för. Reklam på hemsidor och bloggar kan vara extremt jobbiga när de dyker upp då man skall klicka på något.
Vi kom nyss hem med bussen från Västerås. Det är riktig vår nu och vinterkläderna är ett minne blott. Ha en fortsatt fin påsk
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |||
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |||
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |||
29 | 30 | ||||||||
|