Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 april 2019

Av Malin wiper - 18 april 2019 17:30

 

Vi tog bussen in till Västerås och det första vi gjorde var att fika på Systrarna Ericsson Backeryshop & Cafeterai. Jag fick lov att fota en av dom gulliga bagarna när hon satt in en hel plåt med läckerheter. Jag fick även fota den andra personalen men jag glömde blixten så bilden gick inte att fixa till. Eftersom vi inte skall träffa nån i påskhelgen så kände vi att vi måste unna oss nåt. Vi bor ju i ersättningslägenhet och vi orkar inte heller ta bussen till min son så vi väntar tills vi kommit hem igen och fått ordning på vår lägenhet. Vi försöker bara härda ut nu den sista veckan. Min man promenerade bort till vår lägenhet i går och nu har det hänt grejer så jag var dit och fotade i dag

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg då vi var dit i mars. Klicka här för att se mer interiörbilder från cafét

 

                                                  animated-baker-image-0024 

 

Vi hade bara tänkt ta en smörgås var men eftersom det är påsk så unnade vi oss en liten gobit också. På godbitarna är det fransk maräng och inuti lemon curd och detta ihop blev så njutbart gott så vi blev helt tysta och bara njöt. Eftersom jag fått bort mitt sockersug så kan jag äta nåt sånt nån gång men inte alltid som förut. Godbiten var dessutom inte så söt. Min man tog en gårdagens baguett med brieort och avocado och den var jättefräsch och god sa min man. Jag själv tog ett bröd med ost och skinka och den smakade också jättebra

 

      

Myléne Farmer med Désenchantée Bercy. Hon är en kanadensisk-fransk sångerska, låtskrivare, skådespelare, författare och entreprenör. Myléne har sålt mer än 30 miljoner skivor i Frankrike och fjorton av hennes album har också nått nummer ett i Frankrike 

 

             

Här sitter jag och njuter

 

                                 


                                                                         The Grand Café

 

Fotade lite bakverk genom rutan och dessa är lite påskinspirerade

 

 

Denna läckerhet såg också fantastisk ut

 

 

Ytterligare två läckerheter..  

 

 

Här svämmar det över av grädde och vaniljkräm i en fantastisk bulle

 

 

Det var inte mycket med påskpynt i Västerås men denna helg är ju inte så lång. Toppen att dom inte använder fjädrar utan dessa är i ett lite gummerat material med små hål och på håll ser det ut som fjädrar 

 

    animated-easter-line-image-0046   

 

Passe une bonne soirée, betyder: ha en skön kväll på franska      

 

 

 #Systrarna #Maräng #Myléne #Bakverk #Påskpynt

Av Malin wiper - 18 april 2019 13:15

      

 

Som konsument utsätts jag för reklam varje dag. Marknadsföring som är informativ och seriös uppskattar jag. Jag vill kunna se vad som det annonseras om så jag kan välja att läsa vidare. Nya produkter och varor är det bara bra att man får kännedom om.

 

                          


Sättet att presentera marknadsföringen reagerar jag ofta på. Jobbiga, stylade bakgrunder och liten text eller knepigt teckensnitt tappar jag fort lusten för. Det rör sig om bara några få sekunder innan jag kopplar bort. Humor i reklamen är skojigt och lättsamt men steget är litet till att det blir plumpt och motverkar syftet.

 

                           

 

Jag klarar att få pappersreklam i brevlådan även om det blir mycket. Det går snabbt att gå igenom men att samma reklam dyker upp när jag surfar och nästan inte går att få bort gör mig arg. Marknadsförning som fungerar för mig är t.ex visitkort för det är litet och man får med sig telefonnummer, adresser, öppettider och ofta en websida man kan kolla på.

 

                                 


                                                                                                  Visitkort etui

 

Bildekaler livar upp när man är ute och kör och har ofta en humoristisk vinkel. Tjusiga banderoller kan vara ett trevligt inslag i gatumiljön och är ofta lätt att byta ut. Så kallade gatupratare gillar jag om de inte står ivägen så att man snubblar över dem. Man ser på långt håll att affären är öppen och får snabbt dagsaktuell information.

 

                         

 

Jag avskyr marknadsförning som inkräktar på min privata sfär. Ett exempel är telefonförsäljare som inte börjar med att berätta vad dom ringer om. Sist bytte jag elbolag bara för att den som ringde började med att berätta vem han ringde för. Reklam på hemsidor och bloggar kan vara extremt jobbiga när de dyker upp då man skall klicka på något. 

 

                      animated-easter-line-image-0024 

Vi kom nyss hem med bussen från Västerås. Det är riktig vår nu och vinterkläderna är ett minne blott. Ha en fortsatt fin påsk 

 

#Marknadsföring

Av Malin wiper - 18 april 2019 08:00


 

I går var jag till Hairdesign by Amanda här i Hallsta för att snygga till mitt hår efter en misslyckad tonging. Jag är så glad att dom hade en tid före påsk så jag slapp lida av den brungröna solkiga hårfärgen

 

                                                         animated-scissor-image-0004


 

Det är jättefint därinne med speglar som har guldramar


 

Denna vagn var jätteläcker och ser ut som antingen en tevagn eller en serveringsvagn som dom hade förr med whiskyflaskor, vin och annat. Fast denna var i uppdaterad form och var som en juvel och full med hårprodukter. Klicka här för att komma in på en sida där det finns en som ser likadan ut. Klicka här för att se en annan modell av serveringsvagn som också var snygg. Det går ju även som ovan att ha annat än te och alkoholflaskor på en sån vagn ex blommor, lampa mm.

 

  

Så snyggt tänkt att ha tidningsställ på väggarna vid varje frisörstol istället för att dom ligger på små bord. Det var smart tänkt och snygga var dom också

 

                  animated-hairdresser-image-0072                                                  animated-hairdresser-image-0072


  

Här har frisören Josephine (Jossan) lagt i slingor och jag väntar på att färgen skall verka. Alla frisörer därinne var jättetrevliga och Jossan var så skicklig med håret     


  

Jag blev serverad kaffe och kaka medans jag väntade på att färgen skulle göra sitt. Det smakade jättebra och jag bara satt där och myste och blev omhändertagen. Frisören var så otroligt noga så jag fick en behadling på håret som inte var slingat och det blev jättesnyggt

 

                                     


 

När det var klart så ville jag att hon  skulle fota håret baktill och då visade det sig att dom hade en liten fotostudio med en skarp lampa. Häftigt till tusen. Håret är inte lika ljust och rött i verkligheten för lampan lyste upp det. 


 

Jag blev jättenöjd och kände mig mycket gladare av att håret var ljust igen. Min naturliga färg är mörkaste brunt med lite kopparrött i och jag passade i mörkt tills jag blev gråhårig. Det blev för hårt mot min vit hy och gröna ögon. Det är lite mer beigeblont i verkligheten med en liten ton av rött och det känns toppen och produkterna dom hade i håret luktade knappt nåt så det kändes behagligt för en som är doftallérgiker. Jag skall gå dit senare och köpa värmeskydd och styling när mina egna produkter är slut

 

     

Lady Gaga med Hair Body Face från A Star Is Born


 

Här ser ni fina skickliga Jossan i kassan bakom den häftiga annorlunda disken. Nu mår jag mycket bättre och känner mig mer bekväm

 

I dag är det skärtorsdag och påsken är här. Solen skiner och klockan är bara 07.00 då vi vaknade. Vi känner oss så rastlösa därför tar vi bussen in till Västerås ellern nån annanstans. Nu önskar jag er alla mina fina läsare en njutningsfull och behaglig påskhelg. Påskkram från Malin

 

                 


                                         Ace gif.com 

 


#Hairdesign #Vagn #Tidningsställ #Slingor #Kaffe #Fotostudio #Lady #Jossan

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards