Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 april 2019

Av Malin wiper - 10 april 2019 13:00


     

Dan Hylander & Ray Montana Band med en rätt ny låt som heter "Aldrig sluta drömma". Den har en sanslöst vacker melodi, bra text och Dan sjunger lika bra som alltid med sitt band. Dan Hylander & Ray Montana Band åker ut på turne i vår och spelar även låtar från sin senaste skiva Indigo. Klicka här för att läsa lite mer på HitNöje. Jag skulle inte ha nåt emot att se dom live men dom kommer inte till dessa trakter tyvärr. På många ställen är det också redan utstålt

 

  

En fin röd cykel jag såg i samhället och det roliga var att ringklockan var röd med vita prickar. Tog en närbild på ringklockan men höll tydligen inte kameran helt stilla så den blev otydlig. Den nya kameran är mer känslig än den förra fast det är samma märke men den nya är mer uppdaterad

 

 

Det var så kallt och blåsigt i går och då fick vi en anledning till att smita in på OKQ8 och ta oss en värmande fika..  . Vi delade på ett mörkt surdegs-rågbröd med västkustsallad. Vi har ätit en sån förut också och dom är jättegoda. I dag har vi bott en hel månad i evakueringslägenheten så nu är det bara två veckor kvar. Tiden har gått fortare än jag trodde den skulle göra. 

 

                                                 animated-butterfly-image-0346

 

Den 26 februari i år så hade det gått 4 år sedan jag operarade bort halva sköldkörteln på grund av en tumör som kan ha växt där i över 30 år. Klicka här för att se vad jag skrev när det gått 3 år.

 

    

En bild jag tog i april 2015. Kul installation på en gräsmatta, snacka om utedass i lyxklass med utsikt och öppen planlösning..  . I dag  vaknade vi till snötäckt mark så aprilvädret visar verkligen sin omväxlande sida nu. Med detta önskar jag er en fortsatt fin onsdag                             

   


#Dan #Ringklockan #Installation #OKQ8

Av Malin wiper - 10 april 2019 07:00


                              

 

Matpiratens grillade kyckling är perfekt grillad och väl kryddad, mör och fräsch så det är ett tips från mig. Dessutom har dom ett väldigt lågt pris på kycklingen med 21.95 Det är inte så ofta vi äter kyckling numera eftersom vi äter mer och mer vegetariskt men ibland är det gott när man får tag på en sån här bra kyckling

 

                               animated-chicken-image-0078


 

Det var en dag efter en lång promenad och annat som vi inte orkade laga lunch utan köpte med oss en kyckling från Matpiraten. Min man rensade den innan vi åt och sen värmde vi den lite bara. 


 

Vi testade även deras potatisssallad som dom hade i delikatessdisken. Den var också jättegod  och mild neutral smak och med lök som satte piff på det hela

 

  

När Coop la ner så trodde vi inte vi skulle få tag på den frysta laxen vi brukar köpa där. Jag blev så glad då jag såg att Matpiraten här i Hallsta har den laxen. Det är små filébitar från ändan av laxen och dom är benfria, fräscha, tunna och lättstekt. Både jag och min man tycker dom smakar bättre än dom styckfrysta.

 

Det är Norsk Fjordlax. Klicka här för att läsa om Norsk lax 

 

                   Salmon - GIFMANIA                                    Salmon - GIFMANIA

 

  

Så här ser den ut på baksidan. För det mesta äter vi vegetarisk mat numer men lax vill vi inte vara utan. Vi gör även undantag då vi blir bortbjudna eller bjuder hem folk 


  

Så här kan det se ut då vi äter laxen men ofta har vi också broccolli med. I portionen på bilden är det kikärtspasta, morötter, palsternacka och lite sås från Erik Lallerstedt men min man brukar för det mesta göra en gräddsås med purjölök och god kryddning. På laxen har vi också satt lite dill och det är mycket med lax i en sån förpackning så det blir över att ha på smörgås senare

 

                             


                                                                     Fruugo

 

 

Så här kan det också se ut på våra portioner. Det fattades morötter som vi alltid äter till maten. Väljer man delikatesspotatis på nån av våra tre matbutiker så blir man alltid nöjd. Dom är otroligt goda. Även broccolli och morötter ekologiska håller hög kvalitet och smakar lite som dom gjorde förr

 

       

Vangelis Conquest of Paradise


  

En ringduva jag fotade i Västerås. I går var vi på väg ut på en lång promenad men det var så kallt och blåsigt så vi la ner och gick omkring i centrum istället och handlade lite mat. En närstående person har fått en ny hjärtklaff och hans gulliga fru berättade i går att operationen gått bra. Det känns lättande. Sköt om er och ha en så bra dag som möjligt

 

                        

 

Jag har alltid varit emot privatiseringen av vård och omsorg. Klicka här för att läsa om hur det kan gå då. Jag hoppas verkligen att jag får självdö snabbt så man slipper plågas på slutet av livet. Har en fb vän som kämpat för sin mamma länge, ja! ni vet vad jag menar för vi läser ju ofta om hur dåligt det blivit. Klicka här för att läsa om en vårdtagare som fick laxermedel istället för ögondroppar. Politikerna har helt tappat greppet om samhällsmaskineriet som skall ta oss framåt men nu backar istället.

                                


#Matpiraten #Kyckling #Lax #Vangelis #Privatiseringen

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards