Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 april 2019

Av Malin wiper - 8 april 2019 18:00


 

När vi var till Västerås för några veckor sen så ville min man gena genom denna övergång med läckra pelare och det skulle visa sig vara en bra idé


  

Där fanns en Hårfrisering som heter Forum Frisörerna och dom klipper både män och kvinnor. Allt därinne var 1950-tals retro. Att gå in genom dörren är som att komma in i 1950-1960-talet 

 

Tyvärr hittade jag absolut ingenting om dom på nätet så nästa gång vi åker in till Västerås så skall jag fråga lite mer om hur man skall hitta dom på nätet och även fråga om jag får fota


I skyltfönstren så ser man verkligen temat för freseringen och kolla vilken gammal, häftig och snygg hårtork. Även underlaget med det typiska blommönstret och färgerna för denna tid. Färgen känns även lite 1970-1980-tal

 

                 

           Actionnet                


 

Även ett par gamla välbevarade pjäxor kunde man se i skylten. Jag har haft nåt liknande men dom var svarta

 

                   animated-skiing-image-0083                                                  animated-skiing-image-0083

 

 

En resväska med mönster av hundar såg jag i skylten på en väskbutik

 

 

Katten vi såg i lördags som tydde sig till min man verkade höra hemma utanför ett hus den stannade till framför.

 

                                


                                                                              Bershka 

     

En skulptur i Botaniska Trägården. Kunde inte hitta namnet på skulptören

 

   

Det finns som sagt många fina pelare i Västerås. Jag tycker pelare ger en sån snygg arkitektur som jag tycker skall behållas och kanske även utvecklas

 

  

Den 9 april 2018 hade jag barnasinnet kvar.   Detta äventyr ägde rum i en liten lekparksoas i Köping 

 

    

Nu närmar det sig kvällen och jag hoppas den blir skön och behaglig för er alla.

 

                                       

      

Georgia May Foote & Giovanni Pernice med  Cha cha I will survive  


#Forum #Retro #Hårtork #Resväska #Katten #Skulptur #Barnasinnet #Georgia

Av Malin wiper - 8 april 2019 13:45

 

Vi promenerade bort till vår lägenhet för att hämta lite småsaker. Nu är det rörigt och full rulle på gården men det ser ut som själva stambytet och isolering är klara så nu återstår slutfasen av badrum och toalett. Det känns så främmande och märkligt att besöka området och gå in i lägenheten. Man vänjer sig fort vid nåt annat och hemlängtan är inte lika stor som för 2 veckor sen. På onsdag så har vi bott i ersättningslägenheten i en månad. Då är det bara 2 veckor kvar..  

 

                               


 

 

Lite mer hur det ser ut på gården

 

 

Vi blev så glada när vi såg att vi fått en fläkt över spisen eller om det är nån slags kåpa som ändå tar ut matos. Det var en kille i lägenheten som höll på med kakelsättning för nu är det tydligen dags med det i badrummet. Kakelsättaren kom från England men hade bott i Sverige i 4 år och han var supertrevlig så vi pratade engelska med honom en stund. Fast han pratade lite svenska så man förstod och han berättade att arbetet i området kommer att hålla på till ca 2021. Jag hade tänkt fota mer men jag väntar tills det hänt mer i badrummet och toaletten. 

 

 

En katt bland hermelinerna. Cykelställ och en traktor i plast, lite suddig bild för jag zoomade och rörde nog lite på kameran. 

 

     

Vad passar väl inte bättre då än att Magnus Uggla sjunger Karl Gerhards paradnummer "En katt bland hermelinerna". Klicka här för att höra orginalet

 

                                     animated-owl-image-0092

 

 

En liten barnskottkärra hade blåst omkull. I dag har vi sol men 1 grad kallt och det blåser men luften är jätteskön och frisk

 

 

Fiskmås med som landat på vår gård och några kajor. Nu börjar det likna bloggtorka..  

 

          


                              Rams Gunäs 

 

Avslutar med en av min mans lustiga smörgåsar. När han skall göra smörgås av rester så blir dom jättefina och även roliga. Brödet är kavring med barillas tomatsås längst ner, sen är det överbliven potatissallad och sist stekt lax som blev över från dan före. Jag skall börja fota hans roliga smörgåsar. Hoppas dan än så länge varit bra för er. Kram från Malin

 


#Stambytet #Fläkt #Traktor #Magnus #Barnskottkärra #Fiskmås #Smörgåsar

Av Malin wiper - 8 april 2019 09:30


                               

 

I lördags då vi träffade min mans bror i Västerås så började vi med fika och sen promenader. Efter det så kändes det som att dan ute skulle bli längre så jag föreslog att vi skulle besöka en pub för att prata och umgås i en mysig miljö. Det blev Pitcher´s. Dom hade denna fina skylt med en kvinna som spelar golf

 

                    animated-golf-image-0096                                   animated-golf-image-0096


  

Jag satt ihop männens öl och mitt vita vin. Svågern smög in denna skylt framför drickat  och då blev det en roligare bild. Vi satt vid ett bord som var reserverat från 14.00 men vi var där tidigt så vi satt där jättelänge för det var så mysigt. Vi kände oss som dom De tre Musketörerna "En för alla, alla för en". Jag har inte druckit vin på jättelänge utan bara öl och då mest alkoholfri. 

 

Klicka här för att komma in på deras facebook. Klicka här för att läsa lite mer om Puben


 

Det var verkligen en skön pubstämning och omgivning därinne. Det finns även en stor lokal en trappa upp som jag skall fota en annan gång. Vi kom precis 11.30 då dom hade lunch och den såg jättegod ut men vi hade ju nyss fikat. 


  

Vi satt till höger i bås med  fönster där man såg folk gå omkring på gågatan och solen sken så allt låg rätt i lördags och vi mådde alla tre jättebra. Dessutom var det nåt speciellt med denna pub som härlig musik i bakgrunden och lagomt uppskruvad. Omgivningen på nedre botten var så harmonisk och skön och luften på puben var himmelsk. Jag är ju högkänslig och denna miljö passade ypperligt för mig att njuta i. Min kropp slappnade av och den ångest jag haft den sista tiden bara försvann.

 

                              


 

Min man tog en öl som heter La Chouffe. Han tyckte den var jättegod 

 

                                  

     

                                                                            Bottler opener

 

Svågern valde en Lagunitas Day Time och han var också supernöjd


 

Jag kände för vitt vin och då frågade jag den trevlige och kunniga bartendern om han kunde rekommendera nåt vin som inte var för strävt och han lyckades på pricken pricka in ett vin som föll mig i smasken. Vinet heter Cono Sur Single vineyard. Det kommer från endast en vingård i Chile så det är inte uppblandat. Klicka på min länk för att läsa mer

 

                                 


                                                                          XI'An

 

Vi kände att vi måste ha nåt tilltugg till drickat och det blev chips med en en riktigt passande dipp som kändes fräsch av lite yoghurtkänsla men mycket godare. Inte sån där mastig dipp som jag inte gillar utan denna var helt perfekt


 

Min man frågade vad det var för chips för både han och vi tyckte dom var så goda. Här ser ni bartendern visa upp chipspåsen så snällt. Det var svenska Lant Chips och det gillas. Det syndes att folk som kom in och satt sig trivdes och det fanns ett lugn runt stället som tilltalade mig. Denna pub föll mig verkligen i smaken. Sen hade vi så trevligt vi tre och pratade mer ingående och skrattade och spexade rätt mycket. Det är viktigt att ha kul emellanåt.

 

                


 

Utanför fönstret såg vi Pitcher's sommarrestaurang göras iordning. Förra gången vi var till Västerås så höll dom på att bygga upp den och nu putsas fönster och golv görs iordning


 

Framför restaurangen så finns långa bänkar och på en av dom satt ett par och myste med sin hund. Här har hunden krupit emellan dom för att undersöka vad som händer. Det såg så mysigt ut där dom satt och hade skönt i solen. Det kändes som stan vaknade upp efter vintern

 

 

Efter några timmar med några öl till och vin så sa vi hej till min svåger och promenerade ner till busstationen som ligger vid järnvägsstationen. 

 

Nu är det måndag igen och det ser inte ut att bli så soligt i dag som det varit dom sista dagarna. Vi skall till vår lägenhet för att hämta lite saker som fattas och även se hur långt dom kommit. Efter det blir det en längre promenad. Detta inlägg tog sån tid så jag kommer in lite senare på era bloggar. Nu hoppas jag ni får en härlig början på veckan

 

     

Roffe Wikström & Caroline Af Ugglas med låten När vi kommit hem. Syrran och svågern flyttar snart till Varberg och sen skall dom gå och se Roffe WikströmVarbergs Teater 13 april. Båda två älskar havet och Varberg är så vackert och är fullt av liv både sommar som vinter. Nu fick dom äntligen en jättefin bostad och då slog dom till. Jag har själv upplevt Roffe Wikström live på Nefertiti i Göteborg på 1980-talet. Det var en höjdpunkt som jag inte glömmer och jag fick även hans autograf efter framträdandet

 

#Pitcher's #Musketörerna #Pubstämning #Öl #Vin #Tilltugg #Hund #Roffe

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards