Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 april 2019

Induktionhällar!

Av Malin wiper - 4 april 2019 13:00

 

 

                              Severin 

 

Vi har elspis med keramisk glashäll. När jag lagar mat som skall koka upp och sedan bara sjuda så har jag svårt att hitta rätt inställning på vredet till kokplattan. Det var inte svårt på campingköken som drevs med gasol. Har förstått att induktionshällar skall fungera på liknande sätt d.v.s lätt kunna ställas ned till sjudning. Då jag själv aldrig använt en induktionshäll så undrar jag: Går det lätt att justera in på låg effekt? Enligt en del jag pratat med så blir det bättre kontroll om man har tjock botten på kastrullen eller pannan.

 

                   animated-pot-and-pan-image-0013               animated-pot-and-pan-image-0013                animated-pot-and-pan-image-0013

 

Det som är bra med induktionshällar är att den svalnar mycket snabbt när man stängt av. Det minskar risken att bränna sig. Priset på induktionsspisar och hällar verkar ha dalat rejält sista året. När jag surfade på nätet för att söka information så såg jag att man använder induktionsvärmare för att värma bultar som rostat fast, ta bort bucklor på bilplåt och mycket annat.

 

                  animated-dividing-line-image-0235

 

Betydligt enklare än att måsta jobba med öppen flamma. Läckande bensintank är inte ovanlig och risken borde vara mindre med induktionsvärmare. Eftersom det är frågan om kraftiga magnetfält så kanske det inte är så lyckat att komma för nära med datorer och mobiler. Bara en tanke. För dig som är intresserad av tekniken, klicka här.

 

#Induktionshällar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards