Öppen Ridå

Alla inlägg under mars 2019

Av Malin wiper - 6 mars 2019 07:15

 

I går hade vi hela baksätet i  bilen full av påsar och saker som vi åkte iväg med till Ankis Fyndbod Loppis. Det kändes så befriande och nu börjar det bli lagom med saker i skåpen. Det är bara min mans kontor som måste rensas och det är inte lite han samlat på sig. 

 

 

Jag letade bland gamla smycken och hittade detta halsband från 1980-talet. Det gör jag mig inte av med än om jag inte använder halsbandet numera. Det är ett minne från den tiden och jag fick det av en kille som var förtjust i mig. Han ville att vi skulle bli ihop men jag kände inte likadant men vi blev vänner istället och vi arbetade ideellt i en förening under en period i livet.

 

                                     


                                                                                  Fruugo 

 

Så här ser det ut nedtill  riktigt rejält och det har hållit sig så fint under alla åren som gått. Det är hårt plast med lite tyngd i sig

 

 

Sen hittade jag dessa örhängen som jag också sparat från 1980-talet. Jag gjorde hål i öronen redan då jag var 11 år men dessa är clips men jag köpte dom ändå och det fanns rätt mycket av såna också på den tiden. Dom var inte så tunga men för tunga för att hänga i hål. Vi var ute några stycken i Göteborg där jag bodde då och befann oss på en restaurang med pub och dansgolv. Jag satt i baren en stund och drack ett glas vitt vin då en kille slog sig ner och pratade med mig. Han var jättetrevlig och han berömde mina läckra örhängen..  Nu blir jag så full i skratt för nu tycker man dom ser märkliga ut. Jag vet att jag hade en fin blus som var lite i guld, brunt och nån annan färg och en svart snäv kjol. Sen hade jag långt hår men rätt mycket uppklippt och rätt mycket längre baktill och  jag hade min naturliga hårfärg mörkaste brunt nästan mot svart. Sen hade vi alla som jag var där med jättekul och på den tiden dansade man och umgicks tjejer och killar så ingen satt och såg sport på storbilds TV.

                                         

 

Jag hade inte tänkt skriva nåt om allt detta men det bara rann ur mig då jag såg smyckena. Det är så många minnen som kommer upp och jag slås av hur roligt det var på den tiden utan datorer och mobiltelefon. Man umgicks, festade och hade kul.  

 

 

Jag tar även med detta hårspänne som jag sparat sen 1991 då min man och jag gifte oss. Innan vi gifte oss så besökte jag en frisering som fick fixa mitt hår, sminka mig och dom hade detta spänne till försäljning som jag bad dom sätta i mitt hår. Jag hade halva håret uppsatt. 

 

   

Så här såg håret i baktill då spännet var fastsatt. Bilden blev inte bra för mycket blänk men man ser på ett ungefär hur det ser ut

 

    

Tänk vad man tyckte man var häftig då man hade ett sånt här smycke fastsatt längst upp på örat. Man liksom klämde fast det och dom fanns i så många material och utförande så det var bara att välja. Detta hade jag också på mig ibland under 1980-talet och jag hade även ett i silver med mönster. I detta är det röda rubiner satta på silverstomme och det har jag också fått som present. Helt plötsligt börjar jag undra om det är värt nåt för det ser jättefint ut och har hållit sig så snyggt genom åren.

 

 

                       animated-jeweler-image-0005                                                        animated-jeweler-image-0005


      

Plötsligt kom jag att tänka på denna låt Diamonds and Rust med en av mina första ungdomsidoler Joan Baez. Hon har en fantastiskt vacker röst och hon sjunger denna låt så man får gåshud. En snygg liveverson från 1978

 

Ha nu en skön onsdag kära ni som tittar in. Det glädjer mig mycket..  


#Ankis #Halsband #Örhängen #Örat #Joan

Av Malin wiper - 5 mars 2019 13:15


 

Det blev inget gym i dag för det kom lite saker emellan och vi vill gå på morgonen. Vi flyttar fram gymmet tills i morgon och på fredag. Jag skrev för ett tag sen att stambytet var framflyttat till 27 mars enligt nytt papper men det var fel information för det ringde på dörren och vi fick ett papper om att det blir 13 mars som det först var bestämt. Så det blir en tvåa i höghusen (våning 3) nedanför oss och det känns skönt att vi slipper vänta tills den 27 mars för då är vi sen inne i maj månad. Vi har fått papper på vad som skall flyttas och tas bort i lägenheten så det börjar vi med några dagar före. 

 

                                                

 

 

Vi åkte in till City Gross Erikslunds Shopping Center och där fotade jag en vaniljsemla och några fler men det blev inga bra bilder genom glasrutan. Själva delade vi på en räksmörgås för jag har inget sötsug längre tack och lov. Min man har aldrig haft sånt sötsug som jag haft så för honom har det funkat ännu bättre

 

 

En gullig kille som arbetade där just då höll upp en bricka med läckra rulltårts-bakelser. Han ville inte vara med på bild och det respekterar jag. Dom har en personal där alla är så trevliga och tycks trivas på sin arbetsplats. Dessutom har dom en väldigt bra och smart personalpolitik för dom har inte samma arbetsuppgifter hela dagarna utan personalen flyttas runt på alla arbetsuppgifter och det gör att jobbet blir varierat och kroppen håller längre. Ungefär några timmars sittande i kassan, sen cafét några timmar och sen andra göromål. Det syns på dom att det är trivsamt och man mår bättre av att inte göra samma sak hela tiden.

 

                                           


Becca Design

 

 

Gräddiga wienerbröd toppade med grädde och frukt

 

 

På deras eget bageri höll dom på att fixa semlor och det såg så mysigt ut på det stora bordet 

 

 

Vi tog en sväng in mot bygget jag följer på Södra Nibble och då hissade kranen ner fler betongblock och det har hänt lite sen sist.

 

Klicka här för att se del 1. Klicka här för att se del 2. Klicka här för att se del 3

 

             

                  via GIPHY

 

     

Det blåser jättemycket ute nu och det är jättehalt så det funkar inte att promenera för oss som redan har skador i kroppen. Vi höll knappt på att ta oss till bilen så vi trippade på tå likt balettdansare


                                                                     


     

Jättekul balettnummer i annorlunda form och så varierat. Vi rensar för brinnande livet nu då vi skall evakueras om 8 dagar. Ha nu en fortsatt fin dag kära ni

 

 

Stilton ligger så tryggt i syrrans famn



#Stambytet #City #Vaniljsemla #Personalpolitik #Nibble #Balettnummer 

Av Malin wiper - 5 mars 2019 08:00


 

För nån vecka sen gick vi in på Åsby Hem & Trädgård för att uppleva lite  vacker miljö och få lite inspiration och lugn. Gorillan är flyttad och sticker ut från sin nuvarande plats. Dom har haft orchide vecka men det går inte att hålla reda på allt eftersom det händer så mycket överallt hela tiden här i Västmanland

 

     

The Bluejays med Too Much Monkey Business. Det är en Chuck Berry cover. Klicka här för att läsa om bandet 


 

Jag tittade på olika kuddar och kuddfodral och det slår mig att det fågelmönster och blommönster som gäller och sen en motpol väldigt färgstarka kuddar


 

En avlång läcker kudde med fågelmönster


 

Sammetskänsla


 

Kuddfodral i blank silkig kvalitet med mönster av rosa rosor med olika bakgrundsfärg. Dom lyser verkligen upp


 

Här ser man att det även är blommönster som gäller


 

Snygga bestick som låg på ett stort svart bord som var dukat med tallrikar, glas och bestick


 

När jag såg denna klänning så fick jag nostalgikänslor. Jag har haft liknande modell nån gång i slutet av 1960-talet. Såna kragar och ärmlöst var på modet då och allt verkar komma tillbaka men lite uppdaterat.


 


 

Lite krukor med pastellkänsla

 

  

Nu är det tisdag och det är gymmet som gäller först och främst för vi skall gå 2 gånger/vecka i början. Sen kan man utöka till 3 gånger. Jag sorterade bort så mycket i går så vi får bilen full när vi åker till Ankis fyndbod i dag.. . Vårtröttheten sköljer över mig men promenader och gym gör att det flyter på annars hade jag nog legat raklång i trötthetsrymnden. Önskar er en dag som ger både njutning, vila och roligheter. I dag är det Fettisdagen och vi kanske unnar oss en muffins men semlor är för söta och jag vill inte ha tillbaka mitt sockerberoende. Jag kämpar ofta med det på kvällarna eller när jag är lite deppig. Det går bättre och bättre för varje dag. När jag var barn så åt man semla i djup tallrik med varm mjölk och det var en höjdare

 

                     

                    via GIFER

 


#Åsby #Bluejays #Kuddfodral #Klänning #Krukor

Av Malin wiper - 4 mars 2019 14:00

  

I lördags var det så vackert ute så efter att vi intagit brunch på Restaurang Djuphamnen så åkte vi runt på små vägar

 

 

När vi åkte förbi detta nedgångna fallfärdiga hus så fick jag ett streck i magen av olust så jag antar att det hänt nåt där. Jag behöver nu bara titta på bilden så får jag rysningar av lite olust och det känns som håret reser sig lite men det var kul att fota huset för det ser lite annorlunda ut. 

 

                   animated-ghost-image-0113          animated-ghost-image-0113          animated-ghost-image-0113          animated-ghost-image-0113

 

 

Blir alltid glad då jag dyker på ett arbetsfordon

 

 

I lördags var det många som cyklade utefter dom små vägarna och det kändes verkligen som vi fått en tidig vår men nu är det mer normalt väder igen för årstiden

 

 

Nere vi Lövudden i Västerås är det jättefin men hamnen skall byggas ut och då kommer ingen att kunna bada där för gifter sipprar ut på grund av mer blästring av båtar. Det känns tråkigt att allt förstörs och exploateras för vi behöver små vackra mysiga ställen som funnits i alla tider och behöver bevaras. Verksamheter med lång historia. 

 

Klicka här för att läsa om vad blästring av båtar för med sig för både människa och natur. Det är en artikel som handlar just om Lövudden

 

 

Männen tar sig ut på den långa bryggan och isen ligger kvar fortfarande fast tunnare

 

 

Jag hoppas verkligen KFUM  får vara kvar för där kan man njuta av musik under sommaren och även köpa glass, fika och annat och njuta av till underhållningen. Vi var dit några gånger första sommaren 2017 i här i Västmanland. I år hoppas vi kunna gå dit igen och njuta en sommarkväll. Klicka här för att se när vi var dit en av gångerna 2017 del 1. 

 

               animated-four-leaf-clover-image-0070

 

Klicka här för att se lite mer från Lövudden i ett inlägg från 2018. Klicka här för att se ett annat evenemang vi besökte på Lövudden i augusti 2017

 

 

En vy över lövudden juni 2018

 

 
En häst som fanns i en naturhage med några andra som sällskap

 

   

Sen åkte vi tillbaka till Västerås för att besöka en Pub men bilderna tar tid för dom blev inte så bra som jag önskat 

 

           animated-cleaning-image-0021          animated-cleaning-image-0021          animated-cleaning-image-0021

 


I dag har jag rensat så mycket i våra skåp så jag känner mig väldigt lättad av att få bort sånt som bara ligger och skräpar. Min man har en hel kartong med sladdar av alla de slag som han skall rensa i och bara ha kvar några. Nu är bilen dammsugad och rengjord inuti. Min man åkte ner till vårt OKQ8 där dom har allt man behöver för rengöring. Vi har bestämt oss för att ha så lite som möjligt i skåpen för det är inte roligt när det händer nåt och min son måste rensa upp i all röra.

 

Det är lättsammare när man skall städa också plus att vi inte har nåt stort förråd som ingår i lägenheten utan bara ett litet i källaren och ett kallförråd på bakongen. Tyvärr tar det tid när man har skador och måste vila en stund mellan varven. När jag håller på med sånt så påverkas nacken rätt mycket och jag blir lite yr och allt känns overkligt men då sätter jag mig ner och gör lite bindvävsmassage på nacken och då släpper det så pass att jag kan fortsätta.  

 

     

Här spelar Jacob Gurevitsch Lovers In Paris på gitarr till bilder från filmen Midnight In Paris. En film jag själv sett och kan rekommendera. Han är en dansk gitarrist som spelar gitarr i en blandning av spansk, Italiensk och argentinsk musik


animated-four-leaf-clover-image-0037 önskar jag er nu med hopp om att ni har en fin måndag

 

 

#Lördags #Fallfärdiga #Arbetsfordon #Lövudden #Jacob

Av Malin wiper - 4 mars 2019 08:45

 

Förra året samma tid så hade vi så här mycket snö men nu ligger det lite pudersnö på marken och vi har två minusgrader. Jag hinner inte skriva färdigt nåt inlägg just nu för vi har lite att göra med bilen innan försäljning. Bilen är nu tom på saker men sen skall vi göra ren den både utanpå och invändigt. Typiskt att vi inte kommer att ha bil då vi får stambyte för vi måste ju flytta över lite grejer till evakueringslägenheten. Det kunde inte ha kommit olägligare men vi skall först ta en promenad och gymmet får vänta tills i morgon

 

                  animated-clock-image-0040               animated-clock-image-0040               animated-clock-image-0040               animated-clock-image-0040


  

En ekorre som jag hann fota 4 mars 2018 och det är tur att jag har en bra zoom


 

Så här såg det ut i en av Hallsta parkoaser 4 mars 2018. I mitten finns en damm med fontän

 

  

Så här ser parkoasen ut på sommaren. Jag filmade detta 2018. Som ni ser har jag inte mycket att komma med just nu men återkommer så fort jag får tid att göra klart alla bilder. Vi har mycket att göra i hemmet i och med stambytet också. Önskar er alla en fin början på veckan

 

      

Peter Asschenfeldt med Långsam Blues. 

 

                   animated-guitar-image-0075                                 animated-guitar-image-0075 

 



#Snö #Parkoas #Peter

Av Malin wiper - 3 mars 2019 18:00


        

Jag har fått en fråga av min härliga bloggvän Bittan vad jag gör för att bli bättre i min rygg. Hon har besvär själv med ryggen och det är ingen höjdare. Man blir stressad och deppad när det aldrig går över. Det gör att man blir ännu mer uppspänd och har svårt för att komma igång. Dynan ovan är en ländryggsdyna som jag har två av en i bilen och en på stolen vid datorn. Bra när man sitter länge

 

                                        

 

Jag har ju själv en nackskada och för några år sedan fick jag även problem med ländryggen. Då gick jag till en kiropraktor och han gjorde bindvävsmassage på ryggen och när jag gick därifrån så svävade jag på moln och var värkfri resten av dan. Jag kom själv på att lägga en icegelépåse på ländryggen då jag satt vid datorn och det tog ner inflammationen och jag blev värkfri av detta också. Det gjorde att jag motade tillbaka inflammationen och Kiropraktorn tyckte det var smart av mig att ta till den metoden också för det har ju idrottsmän/kvinnor gjort i alla tider. Om man har sträckning i muskler skall man använda värme istället

 

                   

Jag började sen att utföra bindvävsmassage på mig själv och dom ställena jag inte kom åt fick min man hjälpa mig med. Man nyper åt en bit hud där man har ont och sen drar man fingrarna utåt som på bilden ovan. Det gör rätt ont men man står ut på grund av att det blir så mycket bättre efterråt

 

Klicka här för att läsa lite mer om bindvävsmassage. Jag visste inget om detta innan jag gick hos Michael Scher Lusthuset i Skillingaryd då vi bodde i Småland. Han räddade mig från dessa plågor och sen har jag en kropp som har bra läkförmåga och svarar bra på behandling. Michael tipsade även om Oatly Havredryck som tar ner inflammation. Sen jag flyttade till Västmanland så har jag gått några gånger hos Larssons Kiropraktik & Hälsocenter i Köping och den metoden hon använde funkade bra också men den kan man inte göra hemma själv. Klicka här för att se vilken behandlign jag fick hos Larssons Kiropraktik i Köping

 

                                                                 


                                                                        Kylväska

 

Jag hade med mig ut i bilen en kylväska med flera icegelépåsar när det var som värst i ländryggen. Nu har jag inte behövt ha med mig nåt på några månader och även nacken har en bra period. När man sen har fått till ryggen lite så kan man börja med lättare promenader och att sen gå på gym gör att man kommer tillbaka till livet. Det har i alla fall funkat för mig.

 

 

Så här ser några av mina kylgelépåsar ut som jag har i frysen. Jag har haft fler och många olika sorter men dom håller inte hur länge som helst. Nu har jag dessa kvar i frysen om jag får besvär igen. Det finns tygskydd till dom och själv har jag sytt en hylsa som jag lägger in påsen i och sen sätter ihop med kraborrband. Klicka här för att komma in på en sida med Nexcare cold hot pak. Om man behöver värme istället så går dom att värma i micron

 

       

 

   

I detta klipp tar dom även upp detta med kyla

 

I och med knäskadan så fick jag ytterligare ett bekymmer men det är så mycket bättre nu efter sjukgymnastik och promenader så nu är jag tillbaka på gymmet. När man börjar känna sig bättre så skall man inte köra igång direkt med hårdträning eller för långa promenader utan bygga upp på sikt. Jag har själv fått lära mig det av erfarenhet

 

        

 

Jag råder er som har besvär att först söka upp en sjukgymnast eller kiropraktor innan ni använder bindvävsmassage för jag vet ju inte om det passar för alla skador. En diagnos måste ställas först så det inte blir fel. Ländryggsbesvär är väldigt vanlig i alla åldrar. Jag använder även bindvävsmassagen på nacken och hela ryggen och det funkar för mig. Min man har magiska händer så han hjälper mig då jag fått besvär i ryggen på ställen jag inte kommer åt

 

Tack Bittan för denna fråga som det var kul att svara på. Jag hann inte ut på era bloggar i dag så jag gör ett nytt försök i morgon. Ha en toppenkväll kära ni

 

#Rygg #Bindvävsmassage #Icegelépåsar  

Av Malin wiper - 3 mars 2019 12:45


 

I går då vi åt brunch på Restaurang Djuphamnen så stod denna tjusiga FORD FAIRLANE från 1955 utanför huset. Det är den första veteranbilen jag ser utefter vägarna i år. Den var så välskött och glänste ikapp med solen.                                        


                                      

                                    ebay

 

Jag tog en liten interiörbild från Restaurangen för man ser inga ansikten. Som synes så var det smockfullt och när nån ätit klart så dök det upp nytt folk som ville njuta av brunchen. Klicka här för att läsa inlägget från i går då vi var dit


 

Högst upp på en vägg hängde massor av LP skivfodral med Cruisingmusik


 

Vi hann in på Myrornas second hand en sväng också och då dök jag på denna gamla radiogrammofon av märket Dux. Mina föräldrar hade en radiogrammofon i mahogny då jag var barn. Kom ihåg när dom spelade sina stenkakor och grammofonen hade även en arm där man satt flera skivor och när en var färdigspelad så ramlade nästa ner på skivtallriken. Mina föräldrar var före sin tid och väldigt moderna. Dom hade VHS banspelare långt före vi barn hade skaffat sån. Pappa var lika intresserad av musik som mig. Han spelade ofta in kasettband och han hade varierad smak som mig så när man lyssnade på dessa band så kunde man först höra gammeljazz och helt plötsligt hörde man modernare tongångar och sånt man inte trodde han gillade.


 

På lite närmare håll med knapparna och den fina texten på märket Dux. Priset var satt till 999 kr på radiogrammofonen. Klicka här för att se en toppmatad Dux radiogrammofon

 

     

Jag väljer en låt som min mamma hade på stenkaka. Hon gillade bland annat Thory Bernhards då vi var små. Här sjunger hon Vildandens sång som var mammas favorit med henne och det på en häftig skivspelare från förr. Den är så snygg så den går att ha som inredningsdetalj. 

 

                        animated-duck-image-0015                                      animated-duck-image-0015

 

Själv träffade jag Thory Bernards när jag arbetade på en arbetsterapi i Göteborg. Hon var engagerad till vår samlingssal och dom boende älskade henne och jag förstår dom för hon var verkligen lättsam, rolig och häftig. Hon dansade med männen och sen pussade hon en på pannan så han fick hennes läppstift och mun där. Han tvättade sig nog inte i första taget i pannan..  . Jag pratade med henne och fick autografen och bilder. Dom bilderna skall jag leta efter när jag får tid. Hennes man var med på dragspel. Tory Bernhards dog 2014 i en ålder av 93 år

 

 

Lite stenkakor från Sonora låg på radiogrammofonen. Sonora var under lång tid ett ledande skivbolag som grundades 1932 av Erik Ljungberg. Det utgör numera en del av Universal Music AB (tidigare Polygram AB)

 

               

                 via GIFER


I går hade vi vår med strålande solsken, snöfritt med en lätt vind. I dag vaknade vi till som min man sa "järngrått" väder och just nu har vi snöblandat regn. Nån timme senare är det full vinter med vita lätta flingor och marken är vit igen. Vi besökte en pub i går också när vi var till Västerås. Det inlägget håller jag på att arbeta med nu. Sköt om er nu och ha en vilsam behaglig söndag 

 


#Ford #Djuphamnen #Radiogrammofon #Stenkakor

Av Malin wiper - 3 mars 2019 07:30

 

I går hämtade vi upp min mans bror i Västerås och åkte till Restaurang Djuphamnen för att äta deras brunch. Dom har börjat med det på lördagar och det har blivit en succé. Den läckra bilen sitter på en hög pelare och lyser upp stället. Dom har veteranbilsträffar där lite då och då under vår och sommar. Det har nyss varit en men vi orkade oss inte iväg på kvällen.

 

 

Deras brunch kostar 95 kr och det är billigt när man tänker på allt som ingår i brunchen. Det var nästan fullsatt på restaurangen och det kom in folk hela tiden så när nåt bord var tomt så dök det upp nytt folk. Det är en väldigt familjär, mysig stämning därinne och både hon som driver stället och hennes personal är otroligt trevliga och lättsamma personer. Varje gång vi ätit där så har vi gått ut från stället mätta, nöjda, belåtna och lyckliga.

 

                                                                  


                                         Fruugo

 

Klicka här för att se när vi var dit 20 december 2018. Klicka här för att se när vi var dit och åt 2 november 2018. Klicka här för att se när vi var dit i oktober 2018

 

 

Det fanns två stora avlånga matdiskar fulla med godsaker. I denna fanns skinka, korv, grönsaker, potatissallad och lite till. Det såg så fräscht och inbjudande ut. 

 

 

Denna potatissallad föll mig i smaken så jag tog rätt mycket av den och avstod från den stekta potatisen. Min man och hans bror gillade även den stekta.

 

                                        


                                                                       Serveringssked 

 

Jag tar alltid lite mindre på tallriken och går en gång till. Sillen och laxen var urgoda och även gravlaxsåsen. Senapssillen var magiskt god och det är min favoritsill när den är så här god

 

 

Min svågers tallrik var så här fullpackad. Det serverades även rostbiff och ägghalvor med räkor, ja ! allt var supergott så jag förstår att deras bruch är välbesökt

 

 

Min mans första tallrik där han lagt upp stekt potatis, köttbullar, korv och bacon. Han tyckte det var jättegott

 

 

Här ser ni kocken Micke som alltid är glad och trevlig. Framför honom står en del av maten som serveras. Jag fotade även Marie som driver restaurangen men dom blev inte bra så klicka här för att se en fin bild jag tog på henne i december. Tar en ny nästa gång vi äter där

 

  

Efter maten var det hallonpaj med vaniljsås. Inte nog med det utan ett fat fullt med olika kakor, godisskål, frukostflingor med tillbehör och frukt.

 

 

Kände man inte för paj så gick det att beställa in Belgisk wåffla med dessa goda tillbehör. Det kändes så lyxigt än om jag gav bort både glass och grädde till männen. Jag törs inte äta sånt eftersom jag fått bort sötsuget efter 6 veckor. Det räckte så väl och var supergott med sylt och jordgubbar. Allt man åt ingick i brunchen så det var verkligen generöst.

 

                                    


                                                           Belgiskt wåffeljärn 

 

Man kan köpa med  sig en sån läcker fickplunta med Shell-märke eller varför inte ölglas med texten "Caltex". Det är så mycket nostalgi därinne så man blir glad.

 

   

Lite Caltex nostalgi som gör att man drar på smilbanden...  

 

 

Avslutar med en tavla jag inte sett där förut. Det kommer ett inlägg till för jag såg en veteranbil utanför restaurangen. Jag fick inte med några fler nostalgidetaljer i detta inlägg men jag har fotat där så mycket förut. Tack för en underbart god brunch och trevligt bemötande.

 

     

Blandad musik från 1950-1960-talet. Önskar er alla en vilsam och mysig söndag. Tack för att ni tittade in.

 

#Djuphamnen #Matdiskar #Potatissallad #Micke #Wåffla #Catltex

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards