Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 mars 2019

Av Malin wiper - 31 mars 2019 14:15


                                        

Nu när vi inte har bil och det blir blåsiga dagar så känner jag för nåt vårigt lite tunnare att ha på huvudet. Då såg jag bilden ovan på Marie Bergman och en sån liknande har jag haft för många år sedan men den var i beige. En sån måste jag leta efter för jag passar inte i dom kepsar med skärm framtill. Hon ser jättesnygg och tuff ut i sin och jag brukar också passa i såna modeller men vet inte om dom finns längre. Får kolla även på en butik för män 

 

Klicka här för att komma in på en sida med en annan modell av keps. Klicka här för att se hur kepsen som jag hade när jag var ca 27 år såg ut. Resten av mina kläder var en vinröd insvängd kappa och höga vinröda stövlar. Önskade att jag hade en bild hur jag såg ut i dessa kläder

 

                               


Min son har en sån här liknande skepparkeps och jag fick prova den en gång och han sa att jag passade jättebra i såna. Känns lite som jag inte skulle tordas ha en sån men det är nog bara galenskap att tänka så. Nu finns dom dessutom i flera olika färger och material också. Klicka här för att se. Jag funderade på hatt också men jag passar bättre i lite tuffare huvudbonader. Klicka här för att se en modell av keps som jag haft för många år sedan och nu har dom tydligen kommit tillbaka

 

 

En bild från 4/9 då vi besökte Svartkärret då min son hade på sig skepparkepsen

 

                                                  


Basker är ju också ett alternativ och såna har jag haft många genom åren. Klicka här för att se en massa olika alternativ. Jag skall kolla runt i Västerås dit vi har tänkt åka i morgon med buss för första gången på länge. När den röda bilen gick ur tiden så åkte vi buss under nån månad

 

                           


Ett annat alternativ är pannband och det hade jag mycket förr 

 

     

Ingen kommer undan politiken med Marie Bergman mfl. I början ser man även hennes dotter Lina Pasqua och dom är så lika varandra 

 

                     animated-eat-and-drink-image-0212                      animated-eat-and-drink-image-0212

 

Jag kom inte ut nåt i dag och vi var så trötta så min man promenerade ner till Matpiraten och köpte deras jättefina grillade kyckling. Den kan jag verkligen rekommendera för den kostar bara 21.95/st och den är välgrillad men ändå saftig med god fin kryddsmak. Till den åt vi potatissallad och drack ett glas öl av märket Staropramen och den faller mig i smaken. Nu slappar vi bara med lite film, serier och tvättar upp lite kläder. Skönt med en innedag emellanåt. Ha nu en fortsatt fin dag kära ni som tittar in.  

 

#Keps #Marie #Matpiraten

Av Malin wiper - 31 mars 2019 11:15

  

Jag har inga bilder klara tills i dag så jag skriver bara detta inlägg som jag fick knåpa ihop. Vi har även lite att pyssla med och min man skall tona mitt hår. När jag tittade ut på morgonen så kändes det botten att vara utan bil. Det har kommit regnblandad snö och blåser så in i norden. Rena rama aprilvädret i slutet av mars. Sen glömde vi bort att det gick över till sommartid i dag och vi fattade inte varför vi vaknade så sent..  

 

                                                            animated-computer-image-0310

 

Klicka här för att läsa om bluffmejl som är nåt  jag själv fått många gånger. Jag har lyckats att inte bli lurad hittills och jag går inte på nåt. Kommer det sånt jag blir osäker på så kollar jag alltid på nätet om det verkligen stämmer. Det är mycket som jag aldrig öppnar för vi lever i en värld nu där många brott begås över nätet. 

 

             

I dag blev jag väldigt illa berörd när jag läste om den drogpåverkade mannen som knuffade ner en 87 årig man på tunnelbanespåret. Klicka här för att läsa och jag tycker det borde ha funnits nån vakt i närheten. Tack och lov så fanns det två män som kom till hans räddning. Tur att det finns övervakningskameror för vi har ju ett sånt samhälle nu då allt har gått överstyr.  

 

                    animated-dividing-line-image-0083

När jag nästan var klar med detta inlägg så kom våren åter och vi kan gå ut och promenera en stund. Jag kollade lite i efterskott på Let's Dance på tv4 play och Kristin Kaspersen dansade som ett proffs. Tyvärr fanns inget klipp på Youtube

 

       

Önskar er både en vilsam och mysig söndag gott folk.. Kram från Malin


#Hår #Regnblandad #Bluffmejl #Tunnelbanespåret #Våren

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards