Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 mars 2019

Av Malin wiper - 27 mars 2019 13:00

 

Nu har jag fotat ställverksbygget jag följer från en annan vinkel. När vi nu inte har bil så får man promenera dit och det ger motion. Bilderna är inte från i dag

 

Klicka här för att se del 1. Klicka här för att se del två av bygget. Klicka här för att se del 3 av bygget 


 

Sen kom jag fram till själva ingången till bygget där en lastbil stod med några betongblock som skulle hissas upp mot taket

 

 

Vem tror ni kom ut från lastbilen? Jo en tjej och vi såg henne senare när hon kom körandes med lastbilen och det är roligt varje gång jag ser en tjej i sk manliga yrken. När dom la ner arbetsterapierna och jag själv gick två utbildningar till ett manligt yrke så var jag ensam kvinna på första arbetsplatsen men några år senare så utökades detta hela tiden. Dom fick lite bekymmer ang både toaletter och handskar mm när vi kvinnor/tjejer dök upp. Jag krävde att få handskar som passade mina händer och då var det en man som sa på förrådet att du får väl ha lite för stora handskar på dig då. Det godtog jag inte så jag gick ut och köpte handskar själv och fick med mig ett skrivet kvitto som jag gav till chefen. Efter det så beställde dom hem handskar i min storlek för dom såg ju hur korkat det var. Jag fick nyttja en liten toalett som fanns i närheten.

 

                                                                       

                                                                                            PricePi.com 

 

      

Jag har letat på Youtube efter låtar som handlar kvinnor som kör tunga fordon men det finns ju inget häftigt och jag har redan haft med ett klipp i ett annat inlägg. Detta var det mest seriösa jag kunde hitta för annars är det mest anspeglingar på sex. Önskade att en tjej/kvinna kunde skriva en seriös låt om Truck driving woman. Det finns många såna låtar med män och dom är mycket tuffare och häftigare. Låten ovan heter Trucking Queen med Ailish McBride 

 

                    animated-truck-image-0038                                  animated-truck-image-0038

 

Klicka här för att se en tjej som är suveränt bra på att backa med långt stort släp. Klicka här för att höra en äldre låt som handlar om en Truck Driving Woman. Klicka här för att höra en hyllingssång till kvinnliga lastbilschaufförer. 

 

 

Här gör dom på taket sig redo att hissa ner en lyftbalk för att få upp blocken från trailern. Det var intressant att stå där och kolla in och nu efter att ha varit dit och fotat flera gånger så är dom vana vid att jag står där och dom accepterar läget. Det gäller att inte ha höjdrädsla om man skall jobba på byggen

 

 

Här har lyftbalken kommit ner mot lastbilens trailer och killarna parera in den mot betongblocket som skall upp 

 

 

Sen hissades den upp mot byggets tak

 

 

På lite närmare håll där mannen till höger har kontakt med dom på marken.  


 

Här gick vi på en låång promenadväg och den tycktes aldrig ta slut men det kändes bra i kroppen efter att ha avverkat den.

 

 

Ett bilchassie stod högt upp på en container. När man promenerar så ser man alltid nåt som sticker ut

 

 

En bil med kran och hytt. Gissar att den tillhört brankåren. Det är alltid kul att gå förbi där och kolla vad som finns innanför stängslet. När man varit ute på långpromenader så känner man verkligen att det gör gott för en skadad kropp och man får lite frist från uppspändhet och värk. 

 

  

Vår bil går inte att sälja för det är för mycket jobb med svetsarbeten och annat så vi gav oss iväg för att skrota bilen. När vi kom ut från vårt hus så stod en röd likadan bil som vi hade när vi flyttade hit för två år sedan. Det var den som stannade i en rondell i värsta rusningstrafik. Det kändes konstigt att den stod där just då. Suzuki och Opel hade ett samarbete så denna är en Opel Agila. Vår var en Suzuki wagon R+


                  animated-eye-image-0250           animated-eye-image-0250           animated-eye-image-0250           animated-eye-image-0250 


Vi lämnade in bilen på Bilskroten här i Hallstahammar. På bilskroten var dom jättetrevliga och kollade igenom bilen och den läcker ju även lite bensin, dessutom allt svetsarbete som måste till så han tyckte inte heller det var nåt att kosta på. Stämningen var väldigt fin på denna Bilskrot och sen såg vi att dom fått många positiva kommentarer på nätet. Bilen är inte skrotad än för det fattades ett papper som vi inte hittat men nu skickat efter. Sen går vi tillbaka och då skall jag fråga om jag kan fota lite där och även ta adjö av "silver" som vi kallade bilen. Den första Suzukin vi köpte var helt ny och den var gul så vi kallade den för "gulan" och den röda kallade vi för "den lilla röda". Vi har varit ute på en längre promenad för att kropparna skall få komma igång och man får känna sig lite mer normal. I dag har vi bott i evakueringslägenheten i 2 veckor så det är bara!!!! 4 veckor kvar..  . Det är vårigt, soligt och vindstilla ute. Helt  enkelt jättevackert och njutbart. Ha nu en fortsatt fin dag

 

                                           


                                                                             Stella & Dot 


#Ställverksbygget #Tjej #Ailish #Promenadväg #Brandkåren

Av Malin wiper - 27 mars 2019 07:15

 

Min bloggläsare och vän Lena talade om i ett mejl att Bo Winberg från The Spotnicks fyller 80 år i dag onsdag. Han föddes i Göteborg och är en sologittarist och sångare i The Spotnicks. Bo ordnade så att gruppen Spotnicks kunde spela på sladdlösa elgitarrer redan på tidigt 1960-tal. Gruppen uppträdde ofta i rymddräkter

 

                                       animated-congratulation-image-0115 

 

Klicka här för att komma in på en sida gällande The Spotnicks avskedskonsert 30 mars som är utsålt. Klicka här för att komma in på deras facebook

 

         animated-astronaut-image-0035                                     animated-astronaut-image-0035

 

 

The Spotnicks är ett svenskt band som bildades 1961. Dom räknas tillsammans med brittiska The Shadows och amerikanska The Ventures som ett av de främsta instrumentala gitarrgrupperna i världen under 1960-talet. 

 

     

Här kommer ett gammalt klipp från 1963 med The Spotnicks och låten Amapola

    

Klicka här för att se en dokumentär över Spotnicks Story från 1983

 

                            animated-astronaut-image-0002                                   animated-astronaut-image-0002


Nu är det onsdag igen och när jag skriver detta så är klockan 07.00  och det ser ut att bli sol i dag. I skåne har väderleksrapporten lovat t-shirtväder. Här tror jag det dröjer ett tag än innan man kan ta av sig jackan. I går kom jag inte utanför dörren för jag hade ont i hela kroppen och huvudvärk. Bytte då madrass med min man och den var lite mjukare. I dag känns det lite bättre så jag kan inte ligga på för hårda underlag. Nu hoppas jag  er onsdag blir till belåtenhet gott folk

 

 

#Bo #Lena #Spotnicks

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards