Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 mars 2019

Av Malin wiper - 26 mars 2019 12:00

 

Nu har ytterligare en popikon gått ur tiden. Det är scott Walker och han var en av medlemmarna i The Walker Brothers. Scott blev 76 år och många av mina äldre idoler har dött och det känns ekande tomt. Han har varit aktiv från 1958-2019. Scott Walker föddes i Hamilton, Ohio och han var huvudsångare i The Walker Brothers som splittrades redan 1967. Efter det så inledde han en framgångsrik solokarriär

 

    

Scott Walker och The Walker Brothers med The sun ain't gona shine anymore. Den är en av dom mest kända med gruppen. Jag har själv dansat som tonåring till den låten på en popklubb i Stockholm där jag arbetade då under en tid. Det fanns en klubb som hette Manzanilla och Bobbadilla. Dom låg i gamla stan och när min ungdomsväninna som då bodde i Nyköping kom och hälsade på mig så hade vi jättekul på klubbarna. Hon dog i cancer endast 40 år gammal och efterlämnade sambo och två små flickor

 

               animated-candle-image-0056

 

 

Jag har fortfarande kvar mitt medlemskort från Club Manzanilla. Klicka här för att komma in på den enda sida jag hittar där det finns lite bilder från en annan club jag varit på som heter Bobbadilla men man får scrolla ner till där det står The Sunes. Det finns inte nåt om just Manzanilla på nätet. Det känns så overkligt att det var så länge sen och inget finns kvar bara minnen. 

 

           

 

Just nu fortsätter eländet och problemen för oss men jag orkar inte skriva om det just nu. Min man fick åka själv med buss till Erikslunds Shoppingcenter för att försöka få tillbaka pengarna för routern D-link DWR vi köpte hos Kjell & Company för den fick vi inte att fungera här trots att dom gjorde allt för att hjälpa oss. Jag är mår för dåligt för att åka med honom. Han ringde nyss och vi har fått tillbaka pengarna för routern så då kan vi bocka av det från "att lösa" listan. Kjell & Company har varit toppen och har hjälpt oss så gott dom kan och deras personal är så trevliga, coola och proffiga. Nu använder vi min mans mobil och hotspot och det funkar perfekt. Han fick då hämta min gamla mobil i lägenheten så han inte blev utan mobil och den funkade bra utom vissa funktioner men då har vi ju datorerna. Hoppas ni mina fina bloggläsare har det bra och får en fin dag. Kram från Malin                               


      

Nu behövs nåt vackert och njutbart

 

#Scott #Manzanilla #Router 

Av Malin wiper - 26 mars 2019 07:00


 

Dammsugaren Henry


När jag pratade med min väninna Barbro för ett tag sen så fick jag reda på att hon har hemstädning och då gick tankarna igång. Jag har aldrig själv haft nån som städat åt mig i hemmet men nu då jag är äldre och har många skador i kroppen så funderar jag på hur det går till och vad det kostar och hur många gånger man behöver leja för städning. Mina föräldrar flyttade till serviceboende när dom var 77 år och det var på grund av att pappa började se så dåligt av sin diabetes. Innan dess hade dom inte behövt städat men i den lägenheten dom fick ingick städning

 

                

 

Jag frågade Barbro lite om hennes städning. Hon har flyttat från tredje våningen till första och trivs ypperligt. Fast hon har besvär i kroppen också så hon klarade inte av städningen till slut. Barbro har städning var tredje vecka och är jättenöjd med upplägget. Dom är där 1,5 timme och det kostar 534 kr för 3 städningar och det är ju överkomligt. Det enda dom inte gör är att ta ut mattor 

 

                

 

Många har hemstädning utan att ha besvär med kroppen och då kan det bero på att dom har en stor arbetsbörda både hemma och på jobbet. Sen finns det dom som har råd att ha städning på löpande basis och känner att dom vill lägga ner tid på annat. Om jag hade hemstädning så skulle jag lägga mer tid på att lära mig nytt på nätet både vad gäller att skapa en hemsida, göra egna bildspel, redigera film mm. Som det är nu så får min man och jag städa ett rum i taget och sen vila. Knät far inte så illa för mig men jag får känningar av ländryggen och nacken vid städning och dammsuga är svårt för mig så min man tar hand om det så dammar jag istället. 

 

Jag är ju en sån privat person än om jag uppfattas social men man kan vara båda delar så jag har svårt för att ha nån främmande i mitt hem men jag vet ju att om det måste till så anpassar jag mig till situationen. Det är tur att hemstädning finns och priserna gått ner så dom flesta kan nyttja detta. Det verkar finnas många firmor som sysslar med hemstädning i Stockholm men även på mindre orter finns stort utbud.

 

          

              via GIPHY 

 

 

#Hemstädning 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards