Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 mars 2019

Av Malin wiper - 24 mars 2019 13:00

 

En fin liten barncykel jag såg för ett tag sen som stod där så färgstark bland vuxencyklarna, Den var rejält fastspänd och hade hjälphjul. Det börjar våras och man ser fler cyklister utefter både vägar och i centrum

 

  

Nu passar denna lilla grytlapp in som föreställer en barnväst. Såg den på second hand för ett bra tag sen. Den är liten och opraktisk som grytlapp och passar mer som en dekoration. Skall man ha rejäla grytlappar då är det Barbros dubbelvirkade stora som gäller.

 

 

Här ser ni några av Barbros stora välvirkade och snygga grytlappar. Dom är virkade i ett kvalitetsgarn så dom kan tvättas hur mycket som helst utan att mista form och glans

 

                         animated-pot-and-pan-image-0013                                            animated-pot-and-pan-image-0013        

 

 

En guldig gammal stol jag såg hos Myrornas second hand. På stolen några album och ovanpå ett par guldiga skor

 

                                    

 

 

Sist vi var till vår lägenhet så hade dom isolerat klart väggen från sovrummet ut mot balkongen. Sen skall det bara åteställas och målas. I och med detta blev sovrummet 10 cm mindre men då slipper man drag och fuktinsläpp

 

 

Nu har dom även satt igen dörren från köket in till badrummet. Det kommer att bli en vägghängd toalett där på insidan istället. Nu har vi bara dörr från sovrummet in till badrummet. Badrum och toalett är helt utrivna nu för nyrenovering och det skall bli spännande om 5 veckor att se vilket lyft det blev.

 

                                        


                                                                                              Home online 

 

Nu blir det tvära kast här med en salig blandning. Jag tog dom bilderna som inte jag fått in förut. Såg denna jeanskjol på Dea Axelssons Erikslunds Schoppingcenter och jag har haft en exakt likadan på 1970-talet så allt kommer tillbaka. Jag har även haft en jeanskjol som var mer klockad och gick till knäna och hade en stickning nedtill. Dea Axelssons skall gå ihop med Flash så dom håller på för fullt att föra ihop dom två butikerna till en enhet

 

       

När jag hörde denna låt med Cat Stevens så berördes jag av både melodin och texten, så detta blir en hyllning till min egen underbara man. Vi har alltid bekräftat varandra och närhet är viktig i ett förhållande. Cat Stevens är en brittisk sångare, gitrrist och låtskrivare med svenska och grekcypriotisk bakgrund. Han hade sin storhetstid på 1970-talet med låtar som Wild World, Father and son, Moonshadow och Morning has broken. Låen ovan har jag aldrig hört med honom förut 



                                                          animated-love-image-0015                                                   

 

Det enda vi hade tänkt göra var att hämta lite saker i lägenheten men tröttheten tog över. Vi har bara vilat och skall ta det lugnt tills vi landat och alla spänningar försvinner. I morgon skall min man till läkaren för att ta prov och även beställa tid för sin divertikulit som inte vill släppa taget. Jag skall också beställa tid för att kolla upp lite saker med kroppen som inte känns bra. I går kunde jag titta på Let´s dance en dag för sent på grund av strul med uppkoppling. Efter så många år det gått så är det inte lika spännande som det var i början. Det blir lite tjatigt när såna här serier håller sig kvar lite för länge. Det finns hur många kanaler som helst men allt känns likartat. Är det inte tävlingar så är det dokusåpor och annat skräp. Fram för lite mer variation och varför inte ett renodlat underhållningsprogram med både musik, dans, sång, magiker och annat så man bara kan få slå sig ner i tv-soffan och få bli road utan ansträngning. Nu önskar jag er en fortsatt skön och vilsam söndag 

 

 

#Barncykel #Grytlapp #Barbro #Myrornas #Isolerat #Dea #Cat

Av Malin wiper - 24 mars 2019 08:15


  

Eftersom routern inte funkar trots att vi fick en ny så kopplade min man in sin mobil till en hotspot. Vi visste inte då att det gick men det funkar jättebra så jag kan börja skriva lite inlägg igen. Vi är tyvärr så utmattade och våra magar fungerar dåligt. Min man har ju fått inflammerade tarmfickor och antibiotikan har inte hjälpt fullt ut så han skall tillbaka till läkaren. Själv har jag magkatarr som jag nu behandlar. Därför tar vi det lugnt nu och har noll ork så det har gjort att vi inte kan göra saker som vi hade inplanerade

 

                                                      animated-mobile-phone-image-0008

 

Solen skiner och det verkar vindstilla i dag efter några blåsiga dagar. I morgon har vi ingen bil och det känns skrämmande eftersom vi inte varit utan bil på 27 år. Hoppas vi får möjlighet att köpa en ny efter att vi betalt bort skulder vi inte hade velat ha. Hoppas ni haft en fin och njutningsfull helg


 

Jag sätter in lite bilder jag tagit förut. Här en motorseglare som ser lite ut som en fiskebåt. Den stack verkligen ut från dom vanliga segelbåtarna. Klicka här för att se en annan motorseglare

 

                                     


 

Här ser man lite mer av masten. 

 

                  animated-boat-image-0015                                         animated-boat-image-0015

 

 

 

 

Båten sedd framifrån. Klicka här för att se en husbåt

 

                                                           

 

 

Baktill                           

 

 

Båten går under namnet Tess 

 

      

Snygg stålmotorseglare 

 

   

Bilderna tog jag Småbåtshamnen i Västerås. Vi skall hämta lite småsaker i lägenheten innan vi blir av med bilen och som tur är så har vi bara ca 150 m så det känns bra. Nu tog det stopp för mig så jag önskar er alla en vilsam och skön söndag

 

                                  animated-sunday-image-0051

 

 

#Hotspot #Tarmfickor #Motorseglare 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards