Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 mars 2019

Av Malin wiper - 22 mars 2019 20:00

 

Vi njuter av bilen dom sista dagarna innan vi förhoppningsvis får den såld. Trots att vi båda kände oss jättetrötta av några nätter med fullmåne så åkte vi ut och sen ställde vi bilen på ett ställe där det var en gräsplätt framför. Medans min man betalade parkering så satt jag kvar en stund och då dök det upp en ringduva nedanför bilen. Jag börjde mig fram för att fota och den stod kvar tills jag fick en bild. Sen jag såg en ringduva från vårt sovrumsfönster där jag stod och var lite sorgsen och tänkte på mamma så har jag blivit lite faschinerad av just duvor

 

Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev då och se duvan jag fotade. 

 

                            


                                                       Staple 

 

Efter en stund dök den ner med näbben i en brun smutsig vattenpöl som bildats. Den hade inte bråttomt så jag hann fota igen 

 

  

Sen reste den på sig och en bil kom i hög fart så duvan flaxade iväg snabbt som ögat. Bilderna var väldigt dimmiga och grågröna så jag fick arbeta med dom ett tag i photoshop. Jag blev så lugn efter den episoden så duvor har fått en lugnande inverkan på mig efter upplevelsen i sovrummet augusti 2017. Jag är medial vilket inte är så roligt jämt på grund av en del upplevelser. Detta har tyvärr förstärkts dom senaste åren men jag försöker hålla det ifrån mig men ibland går det inte

 

Klicka här för att läsa om händelsen med duvan i trädet

 

 

Vår bil står en bit från huset vi bor i nu och när vi promenerar dit så finns det en fimar där som heter Lönnbergs Måleri AB. Dom renoverar tydligen fönster också. Nu såg jag att det är en kedja så dom finns både i Hallstahammar och några andra ställen

 

                                         

                                


                                                                 art4m

 

Vi fick slut på gigabyte och när vi skulle koppla in mer så funkade inte det nya kortet. Vi trodde sen det var routern men till slut blev vi tvungna att åka in till Erikslund och besöka Tre och sen Kjell & Company. Det var inget fel på kortet så gick till Kjell & Company för att höra om dom kunde kolla routern. Den var det heller inget fel på så killen som hjälpte oss fick gå in manuellt och ansluta. Han höll på länge och hade stort tålamod. Vi blev så glada när han fick igång allt så vi gick iväg och köpte lite godis och en lott till honom. Vi har sån otur med nätet nu och ser inget slut på detta elände. Att vara utan dator här i evakueringslägenheten skulle vara väldigt trist. Vi har ju ingen tv här heller. Nu är vi helt slutkörda så jag önskar er en behaglig fredagskväll utan en massa krångel. Om jag inte kommer in här i morgon så vet ni varför.

 

                  

 

Hann inte få in detta inlägg innan det började krångla igen så min man gick ut och köpte ett kontantkort och det fungerade en stund men nu sitter vi här med ett abbonemang och två kontantkort och inget fungerar. Vi hoppas få tillbaka pengarna när det ändå inte går att komma in på nätet hur vi än gör. Jag kommer inte in på varjen mejl eller youtube. Min man har fått kämpa med detta så han är helt slut. Jag har fått skriva detta inlägg i omgångar. Allt är så komplicerat så man blir galen

 

                               

 

 #Ringduva #Lönnbergs #Gigabyte

Av Malin wiper - 22 mars 2019 09:00


 

I dag vaknade vi till strålande solsken  men vi sover inte bra och det beror på att vi haft fullmåne några dagar. I dag skall vi till vår lägenhet för att hämta lite saker vi behöver innan vi blir av med bilen. Det blir lite jobbigt sen när vi skall frakta tillbaka allt efter dessa veckor och då utan bil. Vi har lite ångest båda två av situationen. Kom ihåg hur vi kände sist då den röda bilen la av, ingen höjdare men vad gör man?. I går hade vi sista avbetalningen på bilen så 15.000 kr är betalda nu plus några tusenlappar för reparationerna. Jag gillar inte att ha skulder så därför betalar vi alltid hårt när det uppstår nåt. Först la tvättmaskinen av, sen kameran och sist datorn så nu hoppas jag inget mer händer. Vi tog en dubbeltriss i går men ingen av oss har tur i spel utom två gånger då vi vann några tusen i två omgångar.

 

                                                animated-goat-image-0021

 

I dag vill jag se allt positivt och i morgon skall vi träffa min svåger och mysa lite med både fika och en inplanerad sak. Det är viktigt att njuta av livet än om det blir i liten skala numera. Jag hör och ser hur många får kämpa då dom blir kroniskt sjuka med både att få ut sina rättigheter från F-kassan och även få rätt vård och förståelse. Tiderna vi lever i nu är rätt hårda och när man läser att brottslingar får bidrag men inte skötsamt folk då känns det helt galet                           


 

Här slänger vi våra sopor bara ett stenkast från portingången på huset vi bor i just nu. Min man fick låna en av mina mössor för han hittade inte sina när vi letade sist i vår lägenhet men nu vet jag vart jag lagt sånt och vi skall ju dit så fort vi är klara och påklädda

 

                        animated-garbage-bin-image-0006                                        animated-garbage-bin-image-0006


 

En Hitachi grävmaskin. Hitachi var även namnet på en del ljudanläggningar förr och även nu. Jag har själv haft många stereoanläggningar och olika märken genom åren. 

 

                                    


                                                                   Amazon

    

Ser jag inte magnifik ut?

 

 

Jäkla grenar som är ivägen överallt

 

                                    


                                                                              Baxter Forest 

 

Håller ni också utkik? den jobbiga fotografen är här igen och stör oss och hon har även den dåliga smaken att inte ha nån mat med sig

 

 

Upp med er nu hanar och honor för nu blir det stormöte i andförsamlingen


 Klicka här för att se förra inlägget 

  hlssons Tyger 


Nu drar jag ihop ridån och hoppas fredagen skall bli till belåtenhet för er alla. I och med fint väder i dag så känns det skönt att gå in i en helg igen. Än om jag vill stoppa tiden  

 

                   animated-clock-image-0113                                    animated-clock-image-0113

 

      

Sången dom spelar när filmen är slut med Peter Lemarc

#Hitachi #Änder #Peter

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards