Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 mars 2019

Av Malin wiper - 21 mars 2019 19:00


 

I dag hade dom "Näringslivsdagar" i Hallstahammar och här ser man ingången till Hallstaparken där dom även har nåt evenemang i anslutning till näringslivsdagarna. Klicka här för att läsa lite mer

 

                            shopping carts - GIFMANIA

 

     

Chicago med Saturday In the Park. Chicago är en amerikansk musikgrupp som bildades 1967. Dom har haft ett flertal hits under främst 1970-talet och 1980-talet

 

  Åsby Hem & Trädgård


  

  

Blir lite påmind om den kommande påsken som i år infaller 21 april men det börjar pyntas redan lite överallt med påsksaker och blommor


  

Kan jag komma fram nu?

 

                                       

                                                                                          Wellesley Row                         

 

Zoomade in ett rött litet trähus här i Hallsta


 

Nu kör jag vidare och försöker göra nåt bra av resten av dan. Hoppas ni inte har det för körigt utan att det går i lagom hastighet. Solen kom fram vid 14.00 tiden och i denna lägenhet lyser solen in från alla 3 fönster och balkongdörr samtidigt. Vi har nu varit evakuerade i 9 dagar. Kram på er och tack för att ni tittade in

 

                        - Vilken snygg ögonskugga du har. Vad är det för märke?
                        - Varuhusets nya svängdörr...

 

#Hallstaparken #Chicago #Trähus #Evakuerade

Av Malin wiper - 21 mars 2019 12:00


          


 

Nu bara njuter jag

 

Klicka här för att se Andligt inlägg nr 1

 

 

Vi var inne i Västerås ett ärende i går och då passade jag på att fota nere vid Svartån där det alltid kryllar av änder. Nu var det som att dom väntade på nån för att få lite mat och då dök en trevlig och gullig tjej upp. Det är hon som har den härligt gula jackan och mörkt hår uppsatt i knut. Helt plötsligt kom hon fram till oss och erbjöd oss varsit bröd så vi fick vara med och mata..  . Det händer alltid nåt kul då man befinner sig på offentliga ställen


 

Alla goda ting är tre


 

Visst smälter jag in bra?


 

Rör inte min kompis


 

Still going strong


 

Tvillingar lika som bär


 

Blir det bra så här Malin? det är nämligen min bästa sida


 

Du kan komma upp nu kompis för hon har fotat klart


animated-dividing-line-image-0127

 

 

Ska vi ha ett morgonmöte

 

     

Kent med låten Utan dina andetag. Gruppen Kent var aktiva från 1990-2016


 

Det är så vackert därnere vid Svartån med sina gamla välbevarade trähus och broar

 

I dag verkar det bli en grå dag så solen har inte tittat fram än. I går kände man vårkänslorna strömma genom kroppen så jag vaknade på rätt sida. I dag är det lite sämre men jag är ju inget rakt streck utan det går lite upp och ner. 

 

                      

Avslutar med  med en minnesbild där jag står längst fram. Bakom mig till vänster morbror Nils, Mormor, mamma och morbror Erik. Min morbror Karl-Oskar var inte med vid detta tillfälle och inte heller morbror Sven. Nu är alla på denna bild borta utom jag själv.Vi står framför min morfars grav i Umeå. Min mamma är född i Umeå. Jag hade en vit kappa med liten blå ton i, opstövlar som var vita och svarta. I handen ser jag ut att hålla i en gammal kamera. Ha en fortsatt fin dag

 

#Änder #Gula #Kompis #Svartån #Kent #Minnesbild

Av Malin wiper - 21 mars 2019 06:45

 

Två killar på date med skyltdockor..   Ibland ramlar man över nåt kul och killarna bjöd på sig själva genom att ställa upp på bild. Dom var på väg att bära in dockorna till en butik. Jag frågade först om dom själva ville vara med på bild. Då sa killen till vänster: vi är nog tvungna för dockorna står inte för sig själva..  

 

 

Vi åkte förbi några cyklister och det blev en märklig vinkel så set ser ut som bussen är jättenära och i en kraftig sväng. Det är vår "Brukslinje" som är gratis att åka med inom ett visst område

 

                   animated-bicycle-image-0116                        animated-bicycle-image-0116                       animated-bicycle-image-0116                        animated-bicycle-image-0116

 

  

Här fick jag en av cyklisterna ensam på bild som trampade på så bussen kunde åka förbi

 

 

Som jag sa så är det alltid kul när man dyker på nåt utefter vägarna. Här har det blivit nåt elfel och det gäller att inte vara höjdrädd


                 Electricity - GIFMANIA                             Electricity - GIFMANIA

 

     

En sån här Treadmill bike (Loplift) har jag drömt om länge på grund av att jag inte kan cykla längre på grund av nacke och ländrygg. Jag älskade att cykla och saknar det enormt. Tyvärr är det ingen generalagent som tagit in dom till Sverige än. Skall man skicka efter en så kostar dom ca 40.000 kr. Man går på ett band och på det viset kommer framåt och jag tycker dom ser jättekul ut också. Klicka här för att läsa om Loplift  

 

  

En snygg turkos cykel jag såg i Västerås. Den hade en lite annorlunda formad cykelkorg baktill         

 

 

En husse var ute och rastade sin fina hund. 

 

 

Jag avslutar med en ny bild på syrran och svågerns katt Stilton. Han är ju så söt så man blir galen. Vill bara krama om katten men det går ju inte för han är ju så många mil bort och det lär nog dröja innan vi tar oss nånstans efter alla utgifter på sista tiden. I dag har vi lite regngrått igen men det kan ändra sig. Jag vaknade redan 06.00 i morse och kunde inte sova om efter ett antal drömmar men inga mardrömmar tack och lov. Nu är det torsdag och jag hoppas det blir en fin dag för er alla.

 

               

 


#Skyltdockor #Cyklister #Hund #Stilton 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards