Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 mars 2019

Av Malin wiper - 14 mars 2019 15:53


 

God morgon! Vi vaknade redan 06.00 och kunde inte somna om. Vi har många punkter att avverka i dag och nu sitter jag igen med vår reserv laptop som är så långsam så jag blir galen. Den nya laptopen kom i går men jag är inte nöjd med upplevelsen av skärmen. Det var en stum död bild utan levande färger och ändå skulle denn HP vara bäst i test och var även nedsatt i pris 3000 kr. I dag skall vi retunera laptopen och jag får tillbaka pengarna så jag kan köpa en annan. Jag hade själv velat köpa en på nån av butikerna på Erikslund så man har det lättare om det uppstår nåt fel men min man sa att jag fick mer för pengarna med denna HP. Jag är van vid min dator som varit superbra med extra bra ljud, bild och filmfunktioner. Det är en Thoshiba som kostade 11.000 kr då jag köpte den men fick den för 9000 på grund av att den varit ett utställningsex. Min man säger att han skall försöka installera om den så vi kan ha den till reserv-laptop.

 

                            


Jag kommer inte att kunna gå in på era bloggar förrän jag har en bra installerad dator eftersom det tar sån tid med denna laptop och den ibland börjar krångla. Detta känns inte roligt och jag är så nervös nu men min man säger att vi kan åka och kolla på en annan laptop i dag så förhoppningsvis hittar jag en som passar mina behov.

 

                               


Min man hade tid på Vårdcentralen i går eftersom han fått inflammerade tarmfickor "Divertikulit". Läkaren som heter Ahmed Lutfi var helt fantastisk som person, sympatisk, positiv, kompetent, lyssnande och supertrevlig. Vi hörde sen att han var väldigt omtyckt. Läkaren tyckte att det var bra att min man kom in i tid så det gick att stoppa förloppet. Han går nu på antibiotika. Jag har själv varit och tagit ett sköldkörtelprov häromdan för jag känner att nåt är galet med hormonerna.


Vi har nollgradigt, dimmigt och regntungt här. Nu orkar jag inte skriva mer på denna laptop för man blir helt slut av hur långsamt det går och jag får ont i armarna av att använda pekplattan. Jag orkar inte sätta in nåt musikklipp förren jag blivit med ny dator. Det tar även för lång tid att länka till ställen så med detta gnäll så önskar jag er en skön fredag och även en njutningsfull helg. Så fort jag är inkopplad på en ny laptop så sätter jag igång igen som vanligt.

 

 

 

 




#Laptop #Läkare

Av Malin wiper - 14 mars 2019 10:33

  

Hej allihopa! Jag har beställt en ny laptop som kommer i morgon och sen skall den installeras och jag måste ha in mitt fotoprogram också för att kunna fixa med bilderna. Jag skriver detta inlägg på reserv-laptopen och den är så långsam så jag är genomsvettig och sen vi flyttade till evakuerings lägenheten så funkar inte musen så jag får sitta med den hemska pekplattan som inte passar mig. 


Dessutom har min man fått besvär från sin divertikulit (inflammerade tarmfickor) så han har en läkartid 15.00 för att få antibiotika annars hamnar han på sjukhus med dropp. Det var minst 2,5 år sedan han behövde ta en antibiotikakur sist. Vi är rätt stressade av denna situation där allt händer på en och samma gång. Jag märker även hur datorberoende jag är för jag mår inte bra om jag inte kan blogga eller göra annat på nätet. Jag gillar inte att sitta med mobilen för jag beöver en större skärm. 


  

I kväll skall vi åka till lägenheten för att leta efter en hårddisk som vi kan föra över alla bilder mm från min gamla laptop till hårddisken. Jag vill inte mista allt för det har jag gjort en gång förut. Nu har vi legat 2 nätter i ersättningslägenheten och det har gått bra. Vi flyttade ut sängarna till vardagsrummet för det är mysigare och större där. Sovrummet har vi som förvaring. 

                       

Jag har fått ta gamla bilder till detta inlägg eftersom det är så jobbigt med denna dator och tar sån tid med allt. Det snöade i går och var busväder men i dag regnar det och är varmare. Jag har fått träningsvärk i benen efter att ha gått i 4 långa höga trappor några gånger/dag men det har funkat hittills men ländryggen mår inte bra så jag ligger på kyla emellanåt.

 

Nu säger jag Hej! för denna gång och hoppas vara tillbaka i morgon eftermiddag med ny laptop. Sköt om er kära ni som tittar in. 

 

 

Kram från Malin


#laptop

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards