Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 mars 2019

Av Malin wiper - 9 mars 2019 12:30

  

Jag hade tänkt ta bloggvila i dag men var tvungen att vila från lägenhetsbestyren och då blev det ändå ett inlägg. I går var det full rulle hos oss och vi insåg plötsligt hur mycket det måste göras innan stambytet. Jag fick användning av min lilla verktygslåda och skruvade bort allt i hallen, köket och badrummet. Min man höll till i vardagsrummet och flyttade möbler 1,5 m från ytterväggen. Det är svårt att få plats med allt i halva rummet så vi har fått tänkt om och tagit bort vissa saker såsom barbordet som vi tar till second hand. Vi får ha ett vinställ på väggen eller fixa nåt annat senare. När vi städade så hittade vi mycket som vi inte behöver så nu har det blivit ytterligare kassar till second hand. V har  början men det är mycket kvar att tänka på och alla lampor i taken skall ner. 

 

                                                      

 

 

Denna skruvdragare med bits funkade jättebra och det är första gången jag använder den

 

     

 

Jag har även en batteridriven skruvdragare och helt nya verktyg som jag fått av min man. Sen har vi en stor verktygslåda men den är så smockfull så jag klarar inte alla intryck men vi skall rensa i den också efter stambytet. Jag har levt ensam i flera perioder innan jag träffade Mr T så jag är van att sköta det mesta själv. När jag flyttade förr så satt jag upp allt på väggarna själv men tog bara hjälp när jag behövde. Jag hade egna verktyg då också men nu blev det lite moderniserat. Det känns som vi skall flytta och det har vi ju gjort varannat år nu så det var väl dags att få känna på det igen..  

 

 

Vi säljer dessa tekoppar på tradera som heter Kurbits och vi har sett att dom ibland gått för mellan 200-350 kr. Vi har bara 5 kvar så vi säljer och köper nya. Kolla in så snyggt min man packat in kopparna. Han har använt sig av sittunderlägg. 


Klicka här för att komma in på tradera och se tekopparna vi har till försäljning. Klicka här för att se hur dom ser ut med fat till. Klicka här för att komma in på tradera där dom fick 536 kr för två koppar och våra är också första sortering

 

                                                       


                                                                               Landleys kök 

 

Det är såna här sittunderlägg han använt sig av. Ett av dom la han över alla koppar så det inte skall hända nåt under frakten

 

Jag har lite fjärilar i magen av detta stambyte men det är tur att vi fått en ersättningslägenhet. Det gör det uthärdligt och vi kommer sen hem till nåt ännu bättre. Vi trivs så bra i vår lägenheten som är så bra planerad och ljuset som kommer in genom dom extra stora fönstren blir man pigg av. Nu skall vi bara hålla på med att färdigställa för stambytet så det blir inga utsvävningar annat än gym och promenader. I dag har vi inte kommit ut nåt för vi har bara ägnat oss åt att förbereda och fått gjort rätt mycket nu

Jag önskar er en njutningsfull lördag kära ni. Sköt om er..  

 

      

Nu behövs det lite Magic World Of Illusions med Stive Morgan. Klicka här för att läsa om honom

 

#Verktygslåda #Skruvdragare #Tekoppar #Sittunderlägg #Stive

Av Malin wiper - 9 mars 2019 08:00

  

En tjusig Ford Mustang som jag såg på en parkering dit jag brukar åka för att fota när det dyker upp snygga bilar. Det finns ingen registreringsskylt så jag vet inte vilket årtal det är på bilen. Den har nog fixats upp på verkstan och står där för att färdigställas. Är det nån av er som vet vilken årsmodell detta är?. Jag ser ju att den har några år på nacken och jag gillar just denna modell av Mustang

 

                                     

                                                                                                            iJDM   

   

Baktill med snygga lampor

 

       

 

 

                   animated-horse-image-0232               animated-horse-image-0232               animated-horse-image-0232

 

Så läcker från sidan också

 

 

Jag tittade in bakom en inhägnad och såg en Airport buss där det står Göteborg-Landvetter och då tänker jag på min bloggvän Pisan och även min bloggläsare/vän Lena. Båda bor ju i Götet.

 

  

Jag såg en man på hustaket mittemot vårt hus och tänkte direkt på filmen "Mannen på taket" från 1976. Regin står Bo Wideberg för och i huvudrollerna Carl-Gustav Lindstedt och Sven Wollter 

 

      

Dido med Sitting on the Roof of the world. Dido är en brittisk sångerska och låtskrivare. Njut nu av helgen och sköt om er. Kram från Malin

 

                                                Mod inspirerar till mod 

                                                           Millicent Fawcett


#Mustang #Göteborg #Taket #Dido #Millicent

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards