Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 mars 2019

Av Malin wiper - 8 mars 2019 18:30


 

Jag fotade naglarna på en av personalen på City Gross  Café. Hon hade sånt otroligt snyggt nagellack och naglarna var så lagomt långa. Det går inte att få fram riktigt på bild hur snygga dom var. Jättegullig tjej

 

                     animated-manicure-and-pedicure-image-0025                                           animated-manicure-and-pedicure-image-0025


 

På City Gross Bageri var det full rulle med tårtor som skulle dekoreras och en del med marsipan

 

                                        


                                                                       Tårtspade från Till ditt Hem

 

Cirkuskatten Stilton fortsätter att tjusa oss. Jag skall flytta och min husse och matte får följa med

 

                

   

Vad säger ni om denna viloställning? inte illa va?.

 

 

Ha nu en skön och njutbar kväll. Tack för att ni tittade in...  

 

      

John Barry - Flying over Africa. John Barry var en brittisk kompositör, känd för sin filmmusik bland annat till filmerna om James Bond. Han har belönats med fem Oscarsstatyetter och nominerats två gånger. Han dog 2011 i en ålder av 77 år. Han är en av många filmmusikkonpositörer som jag gillar

 

          animated-aeroplane-image-0292          animated-aeroplane-image-0292          animated-aeroplane-image-0292          animated-aeroplane-image-0292

 

 

#Naglar #Tårtor #Stilton #John

Av Malin wiper - 8 mars 2019 13:15

  

I går var vi in en sväng till Garnstugan för ett ärende och då passade jag på att fota lite

 

Klicka här för att se vad jag skrev om Garnstugan 22 januari

 

    

Häftigt!

 

 

Här håller Inga-Lill som driver Garnstugan upp en poncho som en kund stickat upp och kom in med. Den var supersnygg och är stickad av Evy H 

 

 

Garnet Evy stickat i är Palette från Svarta Fåret

 

  

Eva hade även stickat upp denna halskrage som var jättefin. Jag är inget fan av halsdukar så detta är ett bra alternativ numera för mig under den kalla tiden på året. Jag har köpt en halskrage hos Garnstugan för ett tag sen och den är jag jättenöjd med. 

 

 

Färgstark barntröja i olika gröna/gula nyanser. Själv har jag två superduktiga väninnor som både stickar och virkar. Det är A-G och Barbro

 

                                                        

 

 

Läcker tidlös halsduk med tofsar

 

 

Stickade sockar med förstärkta hälar. Min svärmor var otroligt duktig på att sticka sockar och vi har fått många av henne genom åren. Jag bad att få sockar med lite lägre skaft och det stickade hon och dom blev superfina.

 

                              

Här ser ni två av dom sockarn som min svärmor stickade upp åt mig för många år sedan. Det blev jättesnyggt med lite lägre skaft

 

                                        

                                                             Berg & Granboms

 

Varannan torsdag mellan 18.30-21.00 är det Stickcafé hos Garnstugan

 

Jag har själv varit med på stickcafé då jag bodde i Vaggeryd. Det var Mimmis Magasins Stickcafé. Jag sydde lite istället och eftersom jag kände så många så var det roligt att gå dit för man dricker även kaffe och samtalar. Det är minnen som stannar och det blev tomt då hon la ner

 

Klicka här för att se hur det såg ut på Mimmis Stickcafé 2011

 

    

Detta känns helt naturligt för mig. Jag fattar inte varför just sticka och virka är nåt typiskt kvinnligt. Det är ju ett hantverk som mycket annat och det är ju extra häftigt att mannen stickar på en buss och han är beundransvärd precis som kvinnor som törs utmana sig och göra nåt som inte är sk kvinnliga göromål. Min pappa var inte främmande för nåt och det är inte min man heller. Min man har sytt skjortor och annat på symaskin och sticka skulle han också kunna göra men man måste ha ett intresse för det man gör. 

 

Nu önskar jag er en fortsatt fin fredag gott folk...animated-party-image-0069

 

 

 

#Garnstugan #Poncho #Sockar #Mannen

Av Malin wiper - 8 mars 2019 08:00

  

Nu är det fart på vår gård och det arbetas för fullt i porten bredvid oss. Jag fick höra av en bloggvän att alla bostadsbolag inte erbjuder evakueringslägenheter så jag är så glad att vi bor hos Hallstahem.

 

                                    


 

När jag vänder mig om och fotar så ser det ut så här. Det börjar bli fullt med containers och annat. 

 

Klicka här för att se ett hus byggt av containers. Klicka här för att se fler containerhus

 

      

 

Jag tänker på dom som arbetar med stambyten, det måste vara tungt jobb. Undrar om det finns några tjejer/kvinnor som arbetar med sånt?. Har inte sett några hittills men det är ju många yrkesgrupper inblandade. Kakelsättare, VVS, byggare, rörmokare, golvläggare, borrare mm. Klicka här för att läsa om en tjej som utbildar sig till Rörmokare. Min man utbildade sig till VVS Tekniker när vi bodde i Katrineholm men när han var färdigutbildad så blev det stopp i bostadsproduktionen. 

 

Klicka här för att läsa om några kvinnliga rörmokare 

 

                               

                                               

                                                              IKH

 

 

Jag såg denna fina mopedbil häromdan då vi var in till Västerås. Så fort jag ser en sån så är jag framme med kameran..  


 

Trots att jag bara vill kura ihop mig och vila så måste vi ta tag i resten i helgen inför stambytet och renoveringen. Min mans kontor är flyttat över 1,5 meter från ytterväggen i vardagsrummet så han rensade och flyttade saker hela eftermiddagen i går. Jag skall ta en bild på hur det ser ut nu då vi fått en början.

 

                             

     

     

Floyd Lee med Mean Blues. Klicka här för att läsa om Floyd Lee. Vilken härlig bluesröst

 

#Evakueringslägenheter #Containers #Rörmokare #Floyd

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards