Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 mars 2019

Av Malin wiper - 2 mars 2019 14:15


 

En kaktus som lyser som en discokula. Alltid lika roligt att gå in på Åsby Hem & Trädgård för att botanisera en stund. Dom har många fina krukor att välja på till små kaktusar.

 

  

En hel hög med färgstarka små kaktusar

 

     

När jag ser dessa lysande kaktusar som känns lite som discoljus så kom jag att tänka på denna låt. Chic med Le Freak. Själv har jag varit på en del disco på andra hälften av 1970-talet. Både på kryssningar och klubbar. Har ju alltid älskat att dansa och det har blivit många sorters danser genom åren. 

 

 animated-dividing-line-image-0240

 

Klicka här för att höra Earth Wind & Fire när dom var i discotagen. Annars är det Donna Summer och Gloria Gaynor som var dom stora disco-drottningarna men dom har jag haft inne i bloggen många gånger förut


  

Min man håller upp en av kaktusarna. Sen har dom ju massor av stora kaktusar av alla de slag och en del väldigt ovanliga. Dom har jag visat upp i flera inlägg förut

 

  

Deras gorilla är nu flyttad igen till en annan plats bland blommor och blader. Jag filmade när min man klappade gorillan. Den ser så verklighetstrogen ut

 

   


 

När jag såg dessa blomkrukor så flyttades jag tillbaka till 1950-1960-talet då svart/vitt på både krukor, kläder, tapeter mm var populärt. Allt kommer tillbaka men i uppdaterad version. Mina föräldrar hade en svart/vit fondtapet i hallen då vi bodde i Kniphammaren, ett då nybyggt område i Sundsvall. Klicka här för att läsa om Brf Knipphammaren som nu är en bostadsrättsförening

 

        

Här står jag framför den tapeten och då var jag Solstråle.animated-sun-image-0758 i Frälsningsarmen ett tag. Jag har aldrig trott på nån gud men jag var med för att få sjunga och spela teater men jag lessnade efter ett tag. Gillade inte den runda potthatten som tillhörde uniformen för jag blev retad varje gång på bussen på väg till Frälsis av ett gäng killar. Även lampor gick i svart och vitt i olika mönster


 

En annan sorts kruka med fot i samma färger men annat mönster


 

Nyhemkomna i olika storlekar och färger. Den höga går nog att använda till vas också 

 

 

Med denna rött lysande kaktus önskar jag er en kärleksfull och hjärtevarm lördag

 

                                                     

 

Detta inlägg skrev jag för några dagar sen men jag har inget nytt klart än så jag sätter in detta tills jag fått fler bilder klara. Vi har varit till Västerås i dag och mött upp svågern men det skriver jag om i ett senare inlägg. Det var länge sen det var sånt vårigt väder i början av mars månad. Jag känner mig lite piggare nu efter att ha varit på gymmet 2 gånger. Jag börjar med två gånger/vecka och sen bygger jag på till tre. Jag har inte fått några besvär från varken rygg, nacke eller knät fast jag haft ett långt uppehåll från gymmet förut. 

 

 

#Kaktus #Gorilla #Blomkrukor #Solstråle

Av Malin wiper - 2 mars 2019 08:00

 

Andre Previn har gått ur tiden och det i en ålder av 89 år. Han var en amerikansk pianist, dirigent och kompositör av film och konstmusik. Han har vunnit fyra Oscar för musiken till filmerna Gigi (1958), Porgy and Bess (1959), Irma la douce (1963) och My Fair Lady (1963). När Previn var tio år utvandrade han från Tyskland med sin judiska familj och slog sig ner i USA, och växte därefter upp i Los Angeles i Kalifornien. Han var gift med Mia Farrow 1970-1979 och med Anne-Sophie Mutter 2002-2006.

 

                                                             

 

Jag är ju innehavare av hans autograf som jag tog på 1970-talet i Göteborg. Visar autografen så fort jag hittar den. Han spelade då på Konserthuset i Göteborg. André Previn hade magiska ögon och han var skicklig på det han gjorde och supermusikalisk. 

 

 

 

 animated-conductor-and-director-image-0011

 

     

 

   Vi får se om jag hinner ut på nätet nåt mer i dag. Vad ni än skall hitta på kära bloggbesökare så hoppas jag ni får en härlig lördag med både roligheter och annat.

 


 #André #Autograf

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards