Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 mars 2019

Av Malin wiper - 1 mars 2019 18:00

 

Efter att vi varit och tränat på Fitness Center så kunde vi inte motstå att gå in och fika på Hallsta Café & Restaurang. Denna gång valde vi varsin smörgås till kaffet. Alltid lika trevligt att gå in där för man får sånt bra bemötande

 

                        animated-heart-image-0077                                         animated-heart-image-0077


 

Vi blev väldigt positivt överraskade för smörgåsarna var som konstverk och dom hölls ihop med en pinne i mitten. Vi var ju redan lycklig av träningen och nu blev det ännu mer positivt påslag. Det var ju en hel lunch eller brunch som vi fick i oss. Min mans var focaccia som var rostad, brie, salami, coleslaw och massor av grönt och en oljeblandning. Min man sa att den var fantastiskt god med massor av smaker och väldigt matig.

 

                                                  


 

Jag valde en ostsmörgås som kom ut som två trekantiga grillade focaccia med urgod ost, tomater, gurka, lök och en god olja. Jag nöjd hejdlöst och vi blev så mätta efterråt så vi behövde inte laga lunch utan fick skjuta fram och åt middag istället. Vad kreativa och duktiga dom är på cafét.

 

     

En favorit i repris på hur vi kände oss efter gymmet och cafébesöket. Michael Buble med Feeling Good. Vilket tryck och den känns som den skulle kunna vara ledmotiv till en Bondfilm i hans version


 

Dom serverar ju även mat och dagens tips var hemmagjorda pannbiffar med potatismos, broccoli och lingonsylt. Siba berättade att dom hade hemlagade hamburgare i går. Vi skall passa på att äta lunch där nån dag också

 

                                          


Flasköppnare i form av en gitarr från thomann

 

När vi sen promenerade hem nöjda och mätta så gick vi förbi denna huslänga som skall byggas om till lägenheter. Det har förut funnits två restauranger där


 

På hemvägen gick vi även förbi området där vi skall bo under stambytet i 6-7 veckor. Det ser jättefint och välskött ut med en lång snygg huslänga i lite pastellfärger. Vi har gått förbi här förut och tyckt det varit fint så jag har fotat den läckra bänken och husen förut. 


 

Min man spejar in genom dörren i den trappuppgången vi skall bo i dom veckorna. Det är rent, snyggt och ser nyrenoverat ut i husen. Vi kommer lite närmare centrum men när det är dags så har vi ingen bil utan får bära iväg lite i sänder för jag måste ha ett litet datorbord med mig och stolen jag sitter på. 


 

En lekpark i mitten och massor av bänkar. Det är långt emellan husen så det ser luftigt ut. Nu önskar jag er en fin och angenäm kväll gott folk

 

                        animated-playground-image-0013                                           animated-playground-image-0013


#Café #Foocacia #Michael #Lägenheter #Stambytet #Lekpark

Av Malin wiper - 1 mars 2019 13:00


 

Så här fint och vårigt såg det ut utefter motorvägen mot Hallstahammar i går. Kul när lastbilarna lyser upp med sina färggranna bilar också. Vi njuter av den sista tiden med bil så vi passar på att göra några utflykter.

 

                                     


                                                                                                       Sollampa 

 

Tåget kom då vi var på väg in mot Hallsta centrum och dom flesta vagnarna var täckta av graffiti. Jag gillar graffiti när det är snyggt utfört och inte bara klotter. 

 


            animated-dividing-line-image-0264


 

Väl hemma så blev man påmind om stambytet för här låg en hög med rör framför en container. Det blir fler och fler containers och företagsbilar i området. Det är lite spännande för varken min man eller jag har varit med om stambyte förut

 

 

I dag var vi till gymmet igen och jag har ökat hastigheten på gåbandet från 4,5 till 4,7 och tiden från 10 minuter till 15 minuter. Vi kommer att gå minst 2 gånger/vecka. I dag träffade vi ett jättetrevligt par som vi pratade med och det var jättekul. Dom bor i Västerås men har anknytning till Hallsta. Kvinnan och jag fick vänta på våra män för dom stod i omklädningsrummet och pratade efter passet. Så det är inte alltid männen får vänta på kvinnorna..  . Dom var som oss väldigt nära varandra. Hoppas vi träffar dom igen

 

 

Här en maskin som passade både min man och mig. Min man fotade mig också men bilderna blev så dåliga så dom är inte visningsbara men det går ju fler tåg

 

 

I ett sidorum tränade jag på bollen, balansplatta och TRX band

 

                                                 


                                                                                        Dummbells 

 

Follow Your Dream står det på skylten och gosedjur i form av en banan satt framför. Banan är min favoritfrukt som jag mår bäst av. När vi sen promenerade från gymmet så svävade vi på moln och man kände sig helt klar i huvudet och lycklig. Jag kommer inte att kunna klara mig utan gymmet för jag blir deppad av för lite aktivitet och för mycket stillastittande vid datorn. Det kommer mer i ett inlägg vad vi gjorde efterråt men jag måste först arbeta med bilderna.

 

 

Hjärtlig hälsning från mig. Hoppas ni får en fortsatt fin fredag då vi skriver 1 mars. Tiden rusar iväg och nu är det bara 27 dagar tills vi får stambyte om inget ändras igen. I dag har vi fått 2 minusgrader men vi har helt snöfritt och solen är framme varje dag nu. I går blåste det så åkte omkring sand, löv och annat i luften. I dag är det vindstilla igen och helt underbart ute

 

     

Sophie Zelmani med Stay with my heart. Hennes musik är rena avslappningen för en orolig själ. Jag går ner i varv och bara ger mig hän till avslappning av hennes röst som berör.

 

                                                           animated-heart-image-0787


#Motorvägen #Tåget #Stambytet #Gymmet #Sophie

Av Malin wiper - 1 mars 2019 07:45

 

En liten del av min tändarsamling


Jag kom att tänka på detta med rökning då jag ser så mycket fimpar ute på marken. Jag har själv bara tjuvrökt en gång då jag var 14-15 år men jag blev så avskräckt då jag fick en rejäl hotattack. Min pappa var rätt sträng så det hade inte funnits på kartan att jag skulle börja röka. Sen träffade jag min nuvarande man i början av 1990-talet och han hade rökt i 20 år.

 

                  animated-dividing-line-image-0235

 

Jag var bekymrad eftersom jag inte tålde rök och pratade med honom om att det nog inte kunde bli nåt mer mellan oss eftersom jag mådde så dåligt. Då föreslog han att han skulle börja med såna där Nikotinell nikotintuggummin som kommit ut då. Han hade jättesvårt att sluta och tappade några plomber av allt tuggande. Då helt plötsligt kom det ut plåster istället och han nappade direkt. Det tog 2 år innan han fick bort röksuget och han var så tacksam men han fick lindrig kol av sitt långvariga rökande och hade han fortsatt så hade han kanske inte levt i dag i och med både hjärtinfark och stroke som han drabbades av senare. 

 

                  animated-dividing-line-image-0235

 

Många går över till snus istället men det är ju inte heller så bra  men nu har det kommit ut snus utan tobak och då är det lättare för både rökare och snusare att trappa ner tills nikotinsuget försvinner helt. Jag förstår verkligen hur svårt det är när man är beroende av nåt för jag kämpar varje dag med mitt sockerberoende och har just nu abstinens på kvällarna fast det gått ca 6 veckor sen jag trappade ner 

 

 

#Snus

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards