Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 februari 2019

Av Malin wiper - 28 februari 2019 18:00


 

Vi gick in en sväng på Åsby Hem & Trädgård här i Hallsta. Här får man gå upp och ta en selfie vid den läckra klänningen skapad av blommor och blad. Jag gissar på att den är från då Designern Lars Wallin besökte Åsby. 

 

 

På lite närmare håll ser man vilket konstverk det är, så vackert och vilket jobb att få ihop allt detta.

 

  

Ytterligare en vacker blomstrande klänning fanns att se nedanför podiet på golvet. Röda vackra rosor och en vas full av rosor framför. Klänningarna är ju rena rama konstverken 

 

     

Lady Gaga & Bradley Cooper med Shallow. Ett nummer från Oscarsgalan 2019    

 

Jag filmade lite men det blev rätt stressat för jag måste ju undvika att folk kom med. Skall gå dit tidigt en dag då dom öppnar och försöka filma långsamt. Varning för yrsel..  

 

 

Jag fotade mycket mer men tar inte allt på en gång. Vi skulle ha åkt med min son på Båtmässan i Älvsjö igen 6 mars som vi gjorde förra året men i och med bilhaveriet så fick vi ställa in allt. Min son har ingen bil så nu är både vi, sonen och min mans bror billösa. Vi har faktiskt slöat till lite i och med bilen och nu är vi piskade att röra oss mer och det kan vara nåt bra nu då vi går mot vår.

 

                           

 

Jag har haft en oro för en person som väntat på ett besked och jag blev så glad när jag hörde att det gått bra och han inte behöver oroa sig längre och inte vi andra heller. Skönt med positiva besked. 

 

 

#Åsby #Klänningen #Lars #Rosor #Lady 

Av Malin wiper - 28 februari 2019 13:00


 

Jag såg denna snygga cykel i centrum som är av märket Nishiki. Det är tydligen riktiga kvalitetscyklar som inte bara är ett transportmedel utan en upplevelse fylld av både själ och hjärta. Det är bara att fortsätta läsa genom att klicka på länken

 

Här i Hallstahammar har vi Stenströms Cyklar  som är en kvalitetsbutik. Klicka här för att läsa en artikel i Magazin24 där dom intervjuar Sören Stenström. Själv har jag fått sluta cykla på grund av både nacke och ländrygg. Det blir promenader och gym istället men det var svårt i början att göra sig av med sista cykeln eftersom jag alltid älskat att cykla

 

     

Broken Bicycles med Tom Waits. Wow! Jag blir så berörd av hans röst


 

Jag såg denna märkliga kopp på Myrornas second hand. Det var en mugg med två till synes kaffekoppar på sidorna. På prislappen stod det 75 kr

 

                  animated-pen-image-0002          animated-pen-image-0002          animated-pen-image-0002          animated-pen-image-0002


 

Under muggen står det Desk Tidy? black+blum London. Jag har aldrig sett nåt liknande. Det är ingen kaffemugg utan denna kombination är för skrivbord och i muggen har man pennor och dom andra två annat som man har på skrivbord ex, gem, gummiband, häftstift mm. På den sidan jag länkat till kostar Desk Tidy 240 kr så priset hos Myrornas var mycket lägre. Jag går bara omkring och kollar nu för vi har köpstopp så det är bara det allra nödvändigaste som får inhandlad

 

                           animated-collision-and-car-accident-image-0014

 

I dag skall vi städa ur bilen så vi  ev kan sälja den för motorn är i bra form och vi har ju bytt det mesta i bilen och sist var det framvagnen. Vi har först tagit reda på vad som gäller vid försäljning och hur man går tillväga. Får vi den inte såld så måste vi skrota den precis som förra bilen. Vi törs helt enkelt inte satsa på nån ny bil just nu för jag orkar inte med några fler rysare. Vi låter tiden gå och sen löser det sig nog. Efter det tog vi en lång promenad i det våriga vädret. Vi fick inga besvär efter gymmet i går så i morgon är det dags igen och så bra som vi mådde efteråt gör att man vill ha mer. Jag har full rulle i dag så jag besöker era bloggar senare i eftermiddag. Ha nu en jättefin och skön dag kära läsare. Kram från Malin

 

#Nishiki # Stenströms #Tom #Myrornas #Desk #Bilen

Av Malin wiper - 28 februari 2019 07:00

 

I går då vi var på väg till Fitness Center så gick vi förbi ingången före vår där dom håller på med stambyte nu. Två toalettstolar stod där för att fraktas bort eftersom alla  skall få nya. Jag kände mig precis som dessa stolar "bortspolad" efter en natt med konstiga drömmar och ett uppvaknade med jobbig ångest. Jag tror inte att det bara beror på "bilfiaskot" för jag brukar må dåligt varje vår när ljuset kommer och det är nog därför inte våren är min favoritårstid utan mer hösten. För att kunna ta mig ut så var jag tvungen först att göra andningsövningar och sen avslappning till musik. 

 

                                  


                                                            tradera

  

Så här soligt och vårigt såg det ut i Hallsta centrum då vi var framme efter vår korta promenad. Jag mådde lite bättre men det kändes som bomull i huvudet.


 

Så var vi då framme vid gymmet Fitness Center

 

     

Det jag gillar bäst är att gå på gåbandet och jag blev förvånad över att det gick så pass lätt fast jag inte tränat på flera månader. Jag har lärt en läxa att inte ta i för mycket från början så jag gick bara 10 minuter på 4,5 i hastighet. Vi skall dit på fredag igen och då skall jag gå 15-20 minuter för jag blir ju inte trött av att gå nu när knät är så pass bra. Jag fick inga eftermälen utan det gick ännu bättre med promenaden hem. Det blir inga tights för mig förrens jag känner mig bekväm i min kropp. Nu har jag ett par gamla träningsbyxor som är lite vida men tunna. Sen blev det en svart tränings t-shirt med giftgröna stickningar.

 

     

Muddy Waters med I'm Going I'm Walking. Blues ger mig energi. Det är ju inte klokt hur många bluesmän och nån enstaka kvinna jag träffat live. Många av dom är borta nu och jag har endast minnen, bilder och autografer kvar.

 

 

Det är en fin och modern maskinpark hos Fitness Center och det gör att man mår bra efterråt. Jag tränade även på TRX band som är bra för ländryggen. Det var en vältränad kvinna i den lokalen och hon visade mig hur långt hon kommit på denna träning. Hon låg nästan ner och jag kommer bara ner en bit och törs bara böja mig en bit bakåt men nu har jag i alla fall raka armar. Har tränat på TRX när jag gick på gymmet sist 

 

Min man och jag testade även en maskin som den trevliga kvinnan rekommenderade. Den skulle vara bra för ryggen så jag skall visa den nästa gång. 

 

                                             


                                                                               Clipart Library 

 

               

Vi tyckte vi var värda en fika efter gymmet och det blev på Hallsta Café & Restaurang. Min man tog en baklawa och jag en äppelmuffins. Vi fikar mycket mindre nu för vi sparar pengar men nån gång ibland måste vi unna oss detta

 

 

En av parkoaserna i centrum börjar nu vakna upp och blir snart suttna på. 

 

När vi sen kom hem så hade vi fått ett brev från Hallstahem och där stod det att stambytet var framskjutet från 13/3 till 27/3 och det har även blivit byte av evakueringslägenhet från en tvårummare till en enrummare men i ett trevåningshus istället för höghus. Där ser det jättefint ut men det hade varit roligt att kunna flytta hem igen i rimlig tid men nu blir det inte förrens 13 maj. För oss räcker det med en enrummare för vi är ju bara två, bättre att dom större lägenheterna går till dom som några fler. Det är ju ändå en begränsad till och viktigast är att man slipper vara mitt uppe i ett stambyte för det skulle jag inte klara av

 

Hoppas ni alla njuter av lite vårvvärme och sol. Sköt om er och ha en toppenfin torsdag 

           

            


#Fitness #Gåbandet #Muddy #TRX #Äppelmuffins #Parkoaserna #Hallstahem

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards