Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 februari 2019

Av Malin wiper - 23 februari 2019 19:30


 

Tribut ICA Art


Den fantastiska skådespelaren Bruno Ganz har gått ur tiden. Det märkliga är att jag såg om filmen "Himmel över Berlin" bara några dagar innan han dog. Den såg jag på HDMT. Han hade en otrolig närvaro i sina rolltolkningar. Han gjorde rollen som Hitler i filmen "Undergången" så skrämmande realistiskt så jag höll på att ramla ur TV-soffan av skräck. Jag trodde inte ens i min vildaste fantasi att vi skulle få en återkomst av dessa onda krafter. Han har varit med i många filmer och serier genom åren. 

 

      

Mad World ett av soundtracken till Himmel över Berlin

 

Bruno Ganz föddes i Zürich 1941 och var en schweizisk skådespelare. Ganz talade flytande tyska, engelska och italienska. Han fick sitt genombrott i rollen som Jonathan Zimmerman i Den amerikanske Vännen (1977). Bruno Ganz medverkade även i engelskspråkiga filmer, däribland Pojkar från Brasilien (1978).     

 

Bruno Ganz var gift med Sabine från 1965 och fram till sin död, även om de separerade under en lång tid. Tillsammans har dom sonen Daniel

 

    



 animated-film-camera-image-0031

 


#Bruno #Himmel

Av Malin wiper - 23 februari 2019 15:00

 

I dag har vi nästan snöfritt igen och några grader varmt. Det händer inte så mycket här mer än att jag fortsätter lägga upp byxor jag köpte för ett tag sen. Nu har jag köpt några till par hos Dea Axelssons för nu kan man köpa ett par och det ena för halva reapriset och sen ett par gratis på köpet. Har nog aldrig haft så många par byxor förut och det är ovanligt att fullt moderna byxor som förut kostat 500 kr nu 100 kr. Dom sista två paren köpte jag en storlek mindre eftersom jag börjar gå ihop lite i kroppen. Dom skall jag ha lite längre fram i vår och sommar. Det går ju även att klippa av ett par och ha som shorts

 

 

I och med nytt soffbort så passade inte våra kuddar i dom gula fotöljerna in riktigt så vi köpte nya kuddfodral på H&M för 30 kr/st. Dom lyser upp och sen har vi kuddfodral vi fick av Miss M för ett antal år sedan som vi kan byta med då vi tvättar ena paret

 

  

Så här såg det ut 23 februari 2018. Då hade vi snön kvar så det är lite skillnad

 

 

En sommarlockelse från juli 2018. Det är alltid så kul att fota utefter dom gamla fina vägarna                                 

 

 

En bild jag tog på Myrornas second hand sportavdelningen. Jag har sånt dåligt samvete för att jag inte börjat på gymmet än så på måndag smäller det..  . Nu finns det inga undanflykter längre och det är ju vansinnigt att betala varje månad och inte gå dit. Känner mig redo nu för knät är så bra och ländryggen har varit helt besvärsfri länge nu. Min man börjar nog då också för han har fått ordning på knäna och höfterna i och med en app han laddat ner och använt sig av. So here we come Fitness Center . Jag har inte så mycket att komma med just nu och i morgon skall vi både städa och jag skall fortsätta lära mig animera. Vi får se om jag hinner blogga nåt då

 

 

I dag har vi njutit av varsin underbart god räkbakelse som vi köpte med oss från City Gross Erikslunds Shoppingcenter. Jag kan varmt rekommendera deras räkbakelser som är höga och har otroligt god fyllning och fantastiskt goda handskalade räkor. Till räkbakelserna drack vi ett glas öl

 

                                      

                                                                Frapp 

 

      

Här kommer nåt vackert och sensuellt att njuta av. Salva med ett poledance nummer som var lite över det vanliga. Det såg jag på Talang i går TV4 play 

 

                   animated-dividing-line-image-0073

 

Hoppas ni får en underbar och njutningsfull helg vad ni än skall hitta på

 

                                        Livet!

 

                                        Ska det inte vara mer än så här?
                                       Detta är inte slutet
                                       Men kanske början 
                                      På en ändlös repris?

 

#Snöfritt #Kuddfodral #Sommarlockelse #Gymmet #Räkbakelse #Poledance

Av Malin wiper - 23 februari 2019 08:30


 

Ett tips från mig då ni besöker Second hand. Kolla i dom låsta skåpen för där kan man hitta fynd. Dessa två halsband i äkta silver hittade jag på Myrornas second hand i Västerås för ett tag sen. Den till höger har ett fint silverhänge och en odlad pärla nedtill. Den till vänster har ett hänge med hjärta och sen två andra hängen med silverhjärtan. Priset för halsbandet till höger var 125 kr. Det till höger kostade också drygt 100 kr.

 

     
Hänget med pärla på nära håll. Jag brukar tvätta kedjorna innan jag använder dom. Klicka här för att se hur jag går tillväga

 

                                   


                                                                                        LaBelle's General Store 

     

Det andra hänget på nära håll. 

 

                        animated-heart-image-0773               animated-heart-image-0773               animated-heart-image-0773


 

Jag såg denna mugg som ser lite tidlöst retro ut på Myrornas sist vi var dit. Jag köpte inget men min man köpte några saker.

 

 

Min man fick tag på ett par skor för 75 kr på Myrornas second hand. Dom hade rea och storleken var helt rätt. Vi köpte ju vinterkskor båda två där hans kostade 1600 kr och mina 1300 kr och det är dom dyraste skor jag haft i hela mitt liv. Dom köpte vi på vår skobutik här som heter Expo skor Fast dom har gjort att jag gått så bra hela vintern och inte fått tillbaka mina knäbesvär.

 

Märket på dom skorna på bilden är Klaveness och när han putsat upp dom så såg dom ut som nya. Klicka här för att koma in på en sida där en sko från Klaveness kostar 1.295 Märket är tydligen gjort för att få plats med inlägg och det har ju min man och skorna är gjorda för att fötterna skall må så bra som möjligt. Skorna finns också att köpa på skokliniker

 

                                   


                                                                           Iris Hantverk  

       

Kirsty MacColl med låten In These Shoes. Den är ett av ledmotiven till toppfilmen "Kinky Boots". Den filmen har jag och har sett om många gånger för det är en riktigt bra feel good film. Tyvärr så dog Kirsty MacColl år 2000 endast 41 år gammal. Hon föddes i Croydon, London och var en brittisk sångerska och låtskrivare. Hon var gift med musikproducenten Steve Lillywhite


 

Min man vill börja baka matbröd så fort stambytet är klart så han köpte denna bok "Matbröd" som är skriven av Birger Lundgren och Claus Jensen. Den kostar antikvariat 400 kr, på Myrornas 99 kr men det var rea så det blev 48 kr. I denna bok finns även recept på kavring och det gillar jag.

 

 

Sen köpte vi en Volvobok som kostade 12.50 efter flera prisnedsättningar. Vi har ju två inramade bilder med Volvobilar som vi fick av en fd granne. Vi gjorde oss av med två böcker istället för vi vill inte ha mer hemma än vi har nu.

 

     

 

Jag håller på att lägga upp alla byxorna jag köpte men orkar bara ett par i taget och nu är två färdiga. I dag blir jag inomhus tills jag lagt upp dom andra paren så jag slipper det sen och kan ta bort symaskinen. Vi vet inte hur det blir i helgen men är jag så här trött i dag igen så tar vi en lång promenad. Nu har vi i alla fall fått papper på den lägenheten vi får bo i när dom gör stambyte. Vi skall åka dit och kolla vilket hus det är. Vi har lite kul att se fram emot i början av mars men just nu ligger vi lågt. Pratade nyss med sonen och han har fullt upp i helgen. Nu hoppas jag ni får en fin helg med både vila, god mat och andra roligheter

 

                                     



#Myrornas #Silver #Mugg #Klaveness #Kirsty #Matbröd #Volvo

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards