Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 februari 2019

Av Malin wiper - 20 februari 2019 19:00


 

I dag har vi min man tillagat en vegetarisk lasagne och i och med det testat Bönlasagne plattor från Risenta. Han gjorde om ett recept vi har sen tidigare. Klicka här för att ser receptet vi använt oss av förut och det gick min man efter nu också än om han improviserade lite och gjorde fler lager och lite annat innehåll

 

 

Nu använde han sig av Barilla Basilico tomatsås. Han blandade sen in anamma vegetarisk färs, champinjoner och röd lök.

 

                                            


                                                                                                          Amazon 

 

Lager 1 ostsås, lager 2 bönpastaplattor, lager 3 tomatsåsen, lager 4 keso, lager 5 tomatsås avsluta med ostsås.

 

Pastaplattor skall ligga mellan varje lager

 

 

Så här fin ser lasagnen ut när  den togs ut från ugnen. Tyvärr så funkade det inte med bönpasta lasagneplattorna. Det blev lite segt fast vi gjort precis som det står på paketet. För övringt var den jättegod och smakerna satt bra. Nästa gång blir det dom vanliga lasagneplattorna från Barilla som alltid blir jättegoda. Då kommer lasagnen att bli en höjdare för det har aldrig slagit fel 

 

Är det nån av er som testat dessa bönlasagneplattor?. Har ni nåt tips så lägg in en kommentar

 

                         


                                                                                                               Cervera 

 

      

Mystic Venice, Italy. Min man och jag var till Italien 1996 och bodde på hotell i Venedig men vi åkte runt till städer utanför Venedig med tåg. 

 

 

En bild på mig från en restaurang i Mestre på fastlandet en bit från Venedig. Den bilden har jag satt i en magnetisk ram i form av en gammal tv och satt på sidan om kylskåpet. Nu önskar jag er en al dente kväll..  

 

 

 

#Bönlasagne #Barilla #Venice

Av Malin wiper - 20 februari 2019 14:30


 

I dag då vi var nere i samhället för att handla så kunde vi inte låta bli att ta en fika på Hallsta Café & Restaurang. Min man tog en baklava som han sa var den godaste han ätit. Siba sa att det var hennes man som bakar dom. Den ser verkligen läcker ut och Mr T sa att den inte var lika söt som andra han ätit förut

 

       

 

Jag slog till med en av deras muffins som är riktiga höjdare. Denna gång med choklad och vaniljkräm. Konstigt nog så får jag inget sötsug av muffins. Det räcker med en nån gång ibland

 

                  Cupcakes - GIFMANIA                  Cupcakes - GIFMANIA                  Cupcakes - GIFMANIA                  Cupcakes - GIFMANIA

 

 

Här kommer min man ut mätt och nöjd

 

 

Nästa gång skall vi äta lunch där.

 

                                                        

                                          Royal Design

 

  

På centrumgatan framför Cafét så finns det stenformationer med gräsmatta i mitten och nu har dom satt dit en ny stenskulptur i den ena rundeln. 

 

 

Min man testade den lilla sittplattan och jag kan tänka mig att många barn kommer att klättra på stenen/betong för den är formad så. 

 

 

Nu är det inte mycket att skotta för traktorerna om det inte kommer mer snö. Nu börjar stambytet närma sig för man hör att dom jobbar i ingångarna bredvid oss. 


     

Här är jag på väg in till en bilfirma som har häftiga bilar här i Hallsta. Jag håller på att fixa med bilderna nu så det kommer in i morgon. Jag har förut fotat lite veteranbilar på deras parkering och även lite nyare häftiga bilar. Eftersom jag har fått lite annat att pyssla med så jag väntar med att fortsätta animera hos Vicke. Börjar till helgen då jag är färdig med det mesta. Sen skall jag lägga upp alla långbyxor jag köpte häromdan så jag kan använda dom. Jag åkte tillbaka och köpte även ett par vinröda så nu har jag fyra par nya. 

 

Hoppas ni har en fin dag hittills kära läsare. Kram från Malin

 

      

Dream On- Postmodern Jukebox ft Morgan James 

 

                               

Klicka här för att se vart jag hittat bilden på denna Vintage Jukebox- bordslampa             

 

#Hallsta #Baklava #Lunch #Stenformationer #Traktorerna #Vicke #Morgan

Av Malin wiper - 20 februari 2019 08:30

 

Hallstahem hade en enkät man fick fylla i för ett tag sen där vi hyresgäster fick tycka till om allt som rör området, lägenheter och annat. Det tycker jag är jättebra för dom bryr sig verkligen. Nu har alla fått en broschyr med utvärderingen av enkäten och vad som skall åtgärdas inom en snar framtid

 

                       animated-key-image-0015               animated-key-image-0015               animated-key-image-0015               animated-key-image-0015

 

Årets mätning visar en jämn och hög nivå av kundnöjdhet med ett serviceindex på hela 82,3%. Detta med trygghet står högt på önskelistan för dom flesta så säkerhetsdörrar kommer att installeras och även portlås och då kommer man få hämta posten längst ner vid ytterdörren. Även ytterbelysningen kommer att bli bättre liksom rabatter och annan utomhusmiljö. Vi har fått bra bemötande från dag 1 och det tackar vi för

 

                       

                                           Parker pens 

 

I och med detta med att fylla i blanketter så kom jag att tänka på Parker  som var min favorit gällande kulspetspennor då man använde såna dagligen. Dom finns fortfarande och det känns kul. Parker var lite smalare i omfånget i jämförelse med Ballograf. Jag har rätt små händer så Parker passade mig bättre. Jag gillade snygga kulspetspennor så jag hade rätt många

 

                                   animated-pencil-image-0023

 

Klicka här för att komma in på ett ställe där man kan få tryck på sin penna. Den pennan som fins där är snarlik en av dom jag haft. Man kan inte helt vara utan penna än. Klicka här för att se en rätt dyr Parker i silver och blekrosa. Klicka här för att så några andra snygga Parker-pennor

 

                             

Klicka här för att se vart jag hittat denna bild på pennförvaring. Jag visste inte att det fanns såna stora för många kulspetspennor. Det kanske är mer för samlare och det säljs exklusiva pennor på auktioner

 

         

 

Detta är 4 st av många kulspetspennor jag har kvar sen några år. Jag köpte massor på en second hand i Stockaryd då vi bodde i Småland. Dom funkar bra än så länge fast jag skall nog köpa mig en Parker så småningom för då behöver man bara en penna och då en bra sån

 

Klicka här för att se en kulspetspenna med plånbok. Ha nu en skön onsdag

     

  

En bild från juli 2018 från en fikastund vid Skantzsjön. Min man och jag hade egna campingmöbler med oss och njöt på bryggan vid vattnet. Vad härligt att vi har olika årstider att längta till och just nu känns våren och sommaren lockande. I dag har vi nollgradigt och soligt och snart är all snö borta men man sitter inte säker än

 

     

Summer breeze med Seals & Croft en riktig klassiker. Dom var en soft rock duo som upplöstes 1980 men sen återförenades 1990-1992, och igen 2004. Då släppte dom sitt sista album. Traces


 

#Hallstahem #Parker #Seals

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards