Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 februari 2019

Av Malin wiper - 13 februari 2019 15:15


 

Jag köpte ju ett sånt här paket med halvmasker hos Flying Tiger på Erikslunds Shoppingcenter för ett tag sen. Gick dit igen för att köpa ytterligare ett paket men då var dom helt slut. Då sa en av personalen j att dom hade nåt liknande på Teknikmagasinet.  Det låg inte långt från Flying Tiger så vi promenerade dit för att kolla

 

Klicka här för att se hur vi såg ut i dessa halvmasker.


 

Så här ser förpackningen ut som fanns på Teknikmagasinet. Dom fäster man nedtill på näsan och det är 20 masker men egentligen 40 st för vänder man på dom så är det ansikten där också. En förpackning kostar 100 kr och dom är lite mer rejäla så dom går även att använda som glasunderlägg

 

             animated-mask-image-0037                                       animated-mask-image-0037

 

Klicka här för att komma in på Coolstuff som också säljer dessa masker. Maskerna har fått fem stjärnor i betyg av 5 möjliga. Klicka här för att komma in på Partykungen som också säljer dessa masker. Vi hade lite tur för när man kollar på nätet så har många blivit slutsålda.


 

Här kommer ett exempel på hur dom ser ut och nu har vi testat några som vi visar upp under. Det är så kul att kunna spexa och liva upp sig lite och man kan ta fram dom då man har besök. 

 

 

Nu har min man och jag testat partymaskerna och här kommer några bilder på oss.

 

     

Ett av soundtracken till filmen The Mask  från 1994

 

 

Min man valde denna först. Sen är det bara att vända på halvmasken så finns en annan ansiktsbild där. Förhöjer alla fester och man får skratta lite

 

                   animated-mask-image-0056                                                 animated-mask-image-0056

 

 

         

Nästa som jag provade. Vi skall ha dom på barbrodet och ta fram när vi har besök och det passar in. Först måste vi bli lite mer sociala så vi får lite mer kontakter. Känns som vi börjar landa men då kommer stambytet i 7 veckor så då blir det lite avstannat igen men allt är ju klart i början på maj. 

 

 

Avslutar med denna mask och hoppas ni får en fortsatt rolig dag

 

                                                

 

            

Masquerade från filmen Phantom of the opera från 2004. Min man och jag såg musikalen Fantomen på operan i Stockolm i slutet av 1990-talet på Oscars


#Flying #Teknikmagasinet #Mask #Phantom

Av Malin wiper - 13 februari 2019 08:00


 

Jag har sett en film på HDMT som heter Can you ever forgive me som är en biography, drama, crime från 2018. För regin står Marielle heller. I rollerna ser vi: Melissa McCarthy, Richard E. Grant, Dolly Wells, Ben Falcone, Gregory Korostishevsky, Jane Curtin, Stephen Spinella, Christian Navarro mfl

 

                      animated-typewriter-image-0003      animated-typewriter-image-0003      animated-typewriter-image-0003      animated-typewriter-image-0003       animated-typewriter-image-0003      animated-typewriter-image-0003 

 

Handlingen

 

När författaren Lee Israel (Melissa McCarthy) nekas att få sin bok utgiven på grund av bristande läsarintresse, börjar hon förfalska brev för att få ihop pengar till sitt uppehälle. Bygger på en sann historia.

 

                    video cameras - GIFMANIA

 

När jag började se filmen så visste jag inte vad jag skulle tycka för den hade sånt långsamt tempo från början men det tog sig verkligen och spänningen steg och det blev en del överraskningsmoment. Filmen var även lite sorglig när man tänker på hur hon levde. Kändes som hon gett upp hoppet  än om hon hade en katt som hon älskade över allt. Melissa McCarthy som spelade huvudrollen var så otroligt bra i sin rollkaraktär och jag vill passa på att ge en eloge till sminket som åstadkommit ett otroligt resultat. Även Richard E. Grant var helt suverän i sin rolltolkning. Jag njuter av sånt bra skådespel som gör att dom blir sina rollkaraktärer. Jag vill inte avslöja för mycket för man vill inte veta allt. Vill ni veta mer så klicka här för att komma in till Movie Zine. Det förekom många snygga gamla skrivmaskiner i filmen också

 

Jag ger filmen 4 böcker i betyg av fem 5 möjliga

 

animated-book-image-0008 animated-book-image-0008 animated-book-image-0008 animated-book-image-0008 


    

Klicka här för höra lite bakgrundprat om filmen. Klicka här för att läsa mer om filmen och få lite bakgrund. 

 

        

Med denna text från Vickes Blandning önskar jag er en fin och skräpfri dag


#Forgive #Marielle #Vickes

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards