Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 februari 2019

Av Malin wiper - 12 februari 2019 18:00



                             


 

Häromdan såg det ut så här utefter gamla vägen. Mycket mindre snö och himlen var häftig som vanligt.


 

Ett magiskt ställe långt från vägen jag zoomade in från bilen. Trodde inte bilden skulle bli så bra från sidorutan


                 


 

Tåget rusar fram då vi nästan är inne i Västerås

 

     

Gladys Knight med "Midnight Train to Georgia". Klicka här för att höra samma låt med henne och The Pipes längre tillbaka i tiden

 

     

Jag anar ugglor i mossen på City Gross

 

   

En kundkorg full med mat tycks ha blivit övergiven 

 

 

Åsby Hem & Trädgård

 

   animated-crocodile-image-0052                  animated-crocodile-image-0052                     animated-crocodile-image-0052                  animated-crocodile-image-0052

 

   

 

Nu önskar jag er en skön kväll med en minnesbild från vår förra lägenhet i Vaggeryd. Då hade vi en annan soffa men den blev så nedsutten till slut så vi bytte då vi flyttade till Hallstahammar. Vi gjorde oss även av med CD-ställen på väggen och två hyllor för dvd filmer. Sen har vi inte samma kuddar och har ändrat om en del. Dom gula fotöljerna vill vi inte göra oss av med för dom är av märket Swedese och är väldigt bekväma. Vi köpte dom för 100 kr/st på Sam Hjälp i Jönköping. Klicka här för att komma in och se samma fotölj men i annat tyg och där kostar dom 8.990 kr/st men begagnade har vi sett att dom tar ca 2.700 för såna här fotöljer. Klicka här för att se när vi köpte fotöljerna

 

                       

 

Klicka här för att se hur fotöljerna såg ut då dom stod i vår "Likörhörna" i vår lägenhet på Storgatan som var vår förrförra lägenhet. Klicka här för att se lite klickbilder från "Likörhörnan". Klicka här för att se hur det såg ut då vi flyttade in i den förra lägenheten. 


                    

Detta skall föreställa mig som 12-åring och det är ett foto som min barndomsväninna Eva skickat till mig. Det satt i hennes föräldrars album och det kom fler bilder som jag nu kollar igenom. Jag har en märklig klänning på mig som har muddar som ser ut som fuskpäls. Lampan bakom mig är en typisk lampa från den tiden. Det var en golvlampa där skärmen är gjord av plastband i olika färger. Jag undrar om inte mina föräldrar fixat den själva. Bilden är lite litet i formatet för bloggen men jag sätter in den ändå

 


#Vägen #Magiskt #Gladys #Ugglor #Kundkorg #Foto

Av Malin wiper - 12 februari 2019 12:30


 

Häromdan hade jag denna bild i bloggen för att visa hur vårt gamla rumsbord såg ut. Klicka här för att se det nya bordet

 

                  animated-dividing-line-image-0107


 

Vicke har varit inne och animerat i vår tv och använt bilderna där vi hade halvmasker på oss. Han är för rolig och jag tycker det är superhäftigt och kul.   Tusen tack snälla Vicke. Klicka här för att komma in på Vickes Blandning. Bilden är från innan vi hade vår dagbädd närmare mot fönstret


 

I ett annat inlägg visade jag denna bild som jag tog på Åsby Hem & Trädgård. Nu kan ni kolla nedan vad som hänt med den     


 

Vicke har animerat bilden så den har fått liv. Jag sitter här med ett leende och känner att om Vicke lär ut animeringar igen men inte så avancerade så skall jag vara med och lära mig detta


      

Elvis Presley med Too Much Monkey Business. Kul klipp

 

 

Nu har jag fått några bilder till av syrran och svågern på deras busiga härliga katt Stilton. I'am the King of the top

 

                   animated-cat-image-0336                                animated-cat-image-0336


 

Ja jag luftar tassarna! vad är det för fel med det?. Med detta önskar jag er en fortsatt fin dag.


#Vicke #Elvis #Stilton

Av Malin wiper - 12 februari 2019 08:30


 

Innan vi åkte hem i lördags efter att ha träffat min mans bror så gick vi in på The Bishop Arms i Västerås och tog oss varsin öl. 

 

Klicka här för att se när vi var dit sist

 

                         


Giftables

  

Det blir nästan samma bilder nu och ljuset gör det inte lätta att fota men det får gå ändå

 

Klicka här för att se när vi var dit en gång och satt längre in i puben som såg ut som tågkupeér. Klicka här för att se när vi var dit förra sommaren. 


  

Min man tog en alkoholfri Napa Pale Ale. Han gillar den ölen.


                                                      

True Brand

 

Jag glömde fråga svågern vad han tog för öl. Han behöver inte tänka på bilkörning så det blev inte alkoholfritt. 


  

Jag själv tog en alkoholfri Bit Burger premium pils. Denna öl är rätt god så jag blev nöjd


     

Jailbird Singers med En öl till. Dom var en svensk musikgrupp som bildades 1964 av Tony Granqvist (1938-1965), Karl-Åke "Korpen" Johnson (1941-1998) och Tore "Masen" Eliasson (1937-). Alla dessa tre träffades när dom satt i fängelse på Långholmen och nu är det bara Tore "Masen" Elissson som är i livet.

 

              animated-criminal-image-0019               animated-criminal-image-0019               animated-criminal-image-0019

 

Det går en dokumentär om denna grupp på SVT play just nu och den heter "Där björkarna susar". Det är titeln på deras mest kända låt

 

  

Till ölen beställde vi in pommes med dipp. Jag avstod dippen för potatisen var suveränt god och frasig. Det var så mycket så det räckte till oss alla tre


 

Här ser man att det sitter några i baren och det kom fler folk efter ett tag.


 

Fönstren på puben är väldigt djupa för huset är gammalt. Till vänster en hållare för bag In box. Till höger en öltunna. Solen skiner och det är minus 3,5 grader kallt. Hoppas ni nu får en fin tisdag


#Bishop #Napa #Jailbird #Pommes

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards