Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 februari 2019

Av Malin wiper - 11 februari 2019 18:00


 

Nu dök det upp en ny veteranbil på en plats i Hallsta vi brukar åka förbi där det finns både bilverkstad och bilfirma. Den har en jättesnygg turkosblå färg och såg så tjusig ut där den stod och stack ut från nutidens lite tråkiga bilar. När jag sen tittar tillbaka i bloggen så har jag fotat denna bil förut så klicka här för att kolla. Jag kände nästan på mig det

 

                     animated-dividing-line-image-0110                              

 

Klicka här för att se vad jag såg för bilar på samma parkering december 2018. Klicka här för att se en annan bil jag fotade utanför Meka 2 augusti 2018. Om ni vill se fler veteranbilar så är det bara att söka under rubriken Kategorier "nostalgi" på min bloggs högra menyrad och scrolla ner en bra bit



 

Jag dolde inte skylten för den skall bytas ut och nu undrar jag om nån av er läsare vet vad detta är för bil?


 

Allt är så snyggt på dessa veteranbilar som rullar på våra vägar vår, sommar och en bit in på hösten

 

                                      

 

Klicka här för att se en Volvo P 1800 som jag fotade på samma parkering i augusti 2018. Klicka här för att se en Saab Sonett som jag fotat och är urläcker


 

Det står GP på grillen och det betyder lite sportigare modell

 

     

Dan Fogelberg med Rhytm Of the Falling Rain en cover jag inte hört förut. Orginalet är den som framförs av The Cascades. Klicka här för att höra den i orginalversion som är från 1960-talet

 


Dan Fogelberg var en amerikansk sångare, låtskrivare och musiker. Han dog 2007 i en ålder av 56 år. 


 

 

 

                   animated-rain-image-0018                                           animated-rain-image-0018 

 

 

 

Sen såg jag denna Ford Galaxie men skylten är inte aktuell så jag vet inte vad det är för årsmodell. Den är vit med en beige rand på sidorna

 

                                                    


  

På denna bild lyckades jag trolla bort en bil som stod bakom Forden i fotoprogrammet. Det är min man som lärt upp mig och sen kommer man även på saker  under tidens gång

 

     

 

Lika snygg baktill. Dessa veteranbilar är som juveler och tjusar oss fullständigt under den varma årstiden.


 

Sen såg jag denna snöskoter utanför Meka

 

                               Snowmobiles - GIFMANIA


Jag har sovit så dåligt i natt så jag är som en zoombie och på grund av detta ställde jag in gymmet som vi båda skulle ha börjat på i dag. Solen skiner det är nollgradigt men blåser rätt kraftigt. Det gör att det känns kallare än då vi har 10 grader minus och mer. Hoppas ni haft en fin dag och får en skön behaglig kväll. Tack för att ni tittade in kära ni. Kram från Malin 

                                              

 

#Veteranbil #Dan #Ford #Meka #Snöskoter

Av Malin wiper - 11 februari 2019 13:00


 

Carmen Argenziano har gått ur tiden i en ålder av 75 år. Han var en amerikansk skådespelare som har dykt i över 50 filmer och omkring 100 tv-filmer eller episoder. Carmen var mest känd för sin roll som jacob Carter på Stargate SG-1. Han hade återkommande roller på Booker, LA Law, Melrose Place och The Young and the Restless. Han hade dessutom en liten roll i The Godfather Part ll och The Accused. När man läser på IMDb så har han dykt upp i många fler roller och sammanhang. Han var cool och kändes sympatisk på nåt vis och gjorde sina rollkaraktärer rättvisa. 

 

                              Gwiezdne Wrota - GIFMANIA 

     

           

 

 

#Carmen #Stargate

Av Malin wiper - 11 februari 2019 08:00


 

Nu har min man och jag provat några fler av Flying Tigers häftiga halvmasker. Dom är i papp och man hänger dom på näsan. Vi har skrattat så vi baxnat så barnasinnet finns kvar 

 

Klicka här för att se hur vi såg ut förra gången

 

  

Jag med riktigt rejäl "Pussmun"...                 


 

Kniip och sen slappna av         

 

 

Nu kan jag äntligen räkna mig till gnagarsläktet.. 

                  

 

Jag hittade en flörtig "Sol & Vårare" utanför husknuten..  

 

 

Jag är så fruktansvärt torr om läpparna..  

 

 

Japp! då var det slut för denna gång.. 

 

Det är lika bra att börja dagen med lite galenskaper så har man det gjort för resten av veckan. Ha nu en toppendag

 

     

Leonards Cohen med A Thousand Kisses. Hans röst borrar sig in i ens innersta. Mörk, hes, berörande och sensuell

 

#Flying #Halvmasker #Leonard

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards