Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 februari 2019

Av Malin wiper - 7 februari 2019 16:00


   

Detta är ett vintips från min son. Det heter Anciano Crianza Tempranillo och flaskan han håller i handen är årgång 2014. Det är ett rött vin där alkoholhalten är 13% och priset är endast 69 kr. Min son hade så passande en skjorta i rödvinsfärg på sig den dan

                               

RoyalDesign

  

Det är lindat ståltråd runt flaskan och det är ingen skruvkork utan riktig kork så man får öppna med korkskruv. Vinet är fruktigt rött med smak av fat, mörka bär och vanilj. Jag har inte själv smakat vinet för skall jag dricka vin så blir det ett vitt vin

 

Klicka här för att läsa om vinet i Viva Vin & Matklubb. Där kan man läsa vilka priser vinet vunnit               


 

Jag såg detta vinspel hos Myrornas second hand i Västerås. Det heter "World of wines". Där tog dom 99 kr men jag såg en sida som tog 325 kr för spelet men där har det utgått. Klicka här för att komma in på en sida och läsa om spelet

 

 

Så här ser spelplanen ut            

 

 

Öppnar man lådan så ser man tärning till vänster och spelpjäser i form av små vinflaskor

 

 animated-wine-image-0019 Skål för en fortsatt fin dag

 

    

En snygg version av låten Red wine som här spelas på Steel Drum

 

#Anciano #World #Steel

Av Malin wiper - 7 februari 2019 11:00

  

Nu kommer ytterligare ett blomsterbutiks-inlägg. Vi var ju till Blomhagen i Västerås för första gången och jag hade kvar presentkort så jag passade på att handla lite där också. Vi brukar åka förbi detta hus där blomsterbutiken ligger och nu fick vi tillfälle att gå in där. Det finns en parkering på sidan om huset

 

Klicka här för att se vad jag köpte där


 

Det var jättefint därinne och dom hade jättesnygga krukor som här på bordet. Det börjar komma tillbaka lite retro med mönstrade krukor fast lite uppdaterat. Dom två kvinnorna vi träffade därinne var hur vänliga som helst och jag gissar att dom driver butiken tillsammans. Blomhagen har funnits sen 2010

 

 

Här två jättesnygga i olika former. Det är så kul att det inte bara är vita krukor som det var ett tag utan nu är det sån mångfald. Jag gillar verkligen den krukan vi köpte som vi nu har på rumsbordet

 

 

Ett uppbyggt podie med massor av krukor, blommor, godis och annat. Bakom detta finns skåp finns massor av snittblommor att välja på


 

Vaser finns det många att välja på också. Här lite mindre och bulliga vaser

 

     

 

Här en parad av pingviner. Jag köpte ju själv 2 till oss och en till att ge bort och dom finns även i grått


  

Lustiga krukor som ser ut att ha rivna kanter så jag antar att dom var i plåt. Jag är så koncentrerad på att fota så jag glömmer ibland att fråga om sånt jag velat ta med i inläggen


 

Detta bord var läckert och lite annorlunda


 

Bredvid dessa krukor står det kryddor i form av sea salt flakes. Tänk vad mycket man kan köpa numera i en blomsterbutik.


 

På en glashylla stod dom små vaserna och grå pingviner så snyggt


 

När vi sen åkte hem så jobbades det för fullt med snöröjning utefter gamla vägen. Även med andra arbeten så jag såg många tunga arbetsfordon. I dag nollgradigt från att ha varit 16 grader kallt i går så det går verkligen upp och ner varje dag. Jag vaknade inte förrens 09.15 och har drömt en massa märkliga drömmar så jag känner mig lite stirrig. Min man fixade frukosten så det var bara att sätta sig vi dukat bord. 

 

     

Ragnheidur Gröndal med Flowers In the morning. Hon är en isländsk sångerska, pianist och låtskrivare som gör musik på isländska och engelska. Hon utsågs till årets sångare på Island 2006. 

               

Nu hoppas jag er dag skall blomstra och ge näring så allt faller på plats. Kram på er 

 


#Blomhagen #Krukor #Vaser #Pingviner #Kryddor #Arbetsfordon #Gröndal

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards