Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 februari 2019

Av Malin wiper - 6 februari 2019 17:15


 

Som jag berättat förut i min blogg så får vi stambyte i vårt hus från 13/3 som skall pågå 6-7 veckor. Vi la in om en evakueringslägenhet för ett tag sen. Jag har varit så orolig för detta och det är nog det som gjort att jag gnisslat tänder och bititi ihop mer dom sista två månaderna. Nu hade det gått en tid och vi åkte ner till Hallstahem för att fråga om vi skulle få nån tillfällig lägenhet dom veckorna. Då blev vi hänvisade in till en trevlig kvinna som vi haft att göra med förut då vi flyttade in. 

 

                             animated-thank-you-image-0081

 

Hurra! vad glada vi blev när vi fick besked om att vi fått en tillfällig lägenhet i dessa veckor. Det var som att en tyngd på flera kilon föll av mig. Den kommer att finnas i ett höghus med hiss men jag vet inte vilken våning än utan det kommer besked per post inom några dagar. Dessutom är lägenheten möblerad så vi behöver inte ta med några möbler utan bara lakan, handdukar, kläder och lite annat. Hallstahem har vi bara bra erfarenhet av och dom är så noga med att informera när nåt skall göras. 

 

 

Vi hade ett ärende in till Erikslunds Shoppingcenter och då passade vi på att fira den glada nyheten med att ta en fika på Chantal's Café, Catering & Tårtshop. Min man valde en smörgås med ost och skinka. Han sa att den var jättegod. Min kropp gick in i ett lyckorus och all oro försvann

 

  

Jag slog till med en toscakaka dagen till ära. Den var nog en av dom godaste jag ätit för den var inte så söt. Det var toppingen som stod för sötman och var inte seg utan väldigt lättäten och njutbar 


Klicka här för att se vad jag skrev om dom 17 januari i år 

 

                                


Kitchentime

  

Jag fotade denna roliga bilblomkruka med en kaktus för ett tag sen på Åsby Hem & Trädgård. Sen fick jag mig en överraskning som ni ser nedan

 

  

Nu har min vän Vicke animerat kaktusen och skickat till mig. Jag fick mig ett gott skratt för animeringen är så läcker så man blir glad. Tack snälla Vicke  Jag gissar på att jag lärde känna Vicke redan 2004 då jag startade min första blogg "Bloggsida". Redan då var jag förtjust i animeringar så jag var ute och letade på nätet efter såna att ha i bloggen. Hittade då Vickes sida som var full av härliga animeringar av alla de slag. Frågade honom om jag fick av honom till bloggen och det fick jag. Tänk att 14 år gått sen dess och vi finns på nätet och jag får fortfarande njuta av hans animeringar. Vi har även pratas vid på telefon

 

       

Ha nu en stickfri kväll gott folk. 

 

#Hallstahem #Chantal's #Animerat  

Av Malin wiper - 6 februari 2019 13:30

 

Här ser ni ingången till Åsby Floristen. Eftersom jag nu har så många presentkort så gick jag och min man in dit i går.                                

 

Klicka här för att se vad jag skrev om Åsby Floristen 2017 då vi köpte krukor till balkongen. Sen dess har vi köpt några buketter därifrån

 

 

När man så gick genom ytterdörren så var ett podie uppbyggt så snyggt med tyger och ovanpå utsmyckning                            


 

Två trevliga kvinnor som jobbar där. Bra service och trevligt bemötande


 

Längre in i blombutiken så svänger man av in i denna vrå där det också finns fullt med blommor

 

 

Det finns hur mycket som helst av olika krukor också

 

 

En läcker guldig sköldpadda stod på en hylla och lyste upp. När jag var barn hade jag en sköldpadda som jag döpte till Nicke efter min morbror Nils som kallades för Nicke. 

 

     

När jag såg sköldpaddan blev jag lite nostalgisk och tänkte på denna grupp som heter The Turtles och här med låten Elenore. Den gruppen var poppis då jag var ung för länge sen.. . The Turtles var en amerikansk popgrupp som bildades 1965 i Los Angeles, Kalifornien av Mark Volman och Howard Kaylan

 

 

Dessa taxhundar är bokstöd och jättehäftiga

 

 

Fåglar med hundhuvuden som ser lite surrealistiska ut. Det finns massor av snygga, roliga och häftiga inredningsdetaljer i blomsterbutiken

 

 

Häftiga elefanter på rad som jag stod och funderade på om jag skulle köpa en men jag valde en giraff. I dag när jag var in och hämtade blommogrammet så kunde jag inte motstå att köpa en som jag skall ge bort. 

 

Klicka här för att komma in på inlägget i går där man ser giraffen och annat

 

 

Ett bord fyllt av blomprydnader, fat och en hundprydnad mitt i

 

 

Det fanns rätt mycket gosedjur också. När jag kom hem och skulle arbeta med bilderna så såg jag att jag fotat mer prydnadssaker än blommor. Jag får ta ett varv dit igen så småningom för dom hade massor av fina växter också

 

 

I förmiddags då vi åkte ut ett ärende fick jag ett sms från Åsby Floristen att jag fåt ett blomogram. Dom skulle leverera detta på eftermiddagen men när vi ändå var på väg hem så åkte vi in dit och hämtade detta själva. Denna vackra tulpanbukett visade sig vara från Pisan och hennes döttrar. Så gulligt av er.   Tusen tack! Jag blev jätteglad och dom passade ypperligt till min tröja också. Buketten är ännu vackrare i verkligheten. Pisan är en av dom jag kännt längst genom bloggandet och vi har träffats några gånger och hoppas vi kan mötas igen så småningom. 

 

                                          animated-thank-you-image-0029 

 

Det har hänt ännu mer positivt som jag berättar om i nästa inlägg. Det är svindlande vackert ute och solen skiner. Det känns inte så kallt som termometern visar. Sköt om er ni och ha en fortsatt bra dag. 

 

 

Eftersom vi hämtat blommor själva två gånger så har vi fått två såna här fina askar med chokladtryfflar. Tusen tack snälla ni..  

 

 

#Floristen #Podie #Kvinnor #Sköldpadda #Bokstöd #Gosedjur #Tulpanbukett

Av Malin wiper - 6 februari 2019 08:45


 

I går zoomade jag in en kille som skottade ett tak här i Hallsta. Jag var så orolig att han skulle ramla ner men sen såg jag säkerhetslinan. Nu är det en ny dag och nya upplevelser som jag hoppas blir bra för er alla. 


Före:


 

Detta är vardagsrumsbordet vi haft i ca 22 år kanske längre. Det är ett avlångt glasbord som nu blivit för opraktiskt. Det är tungt att flytta när vi skall dammsuga och glasskivan är lite repad så vi har länge velat haft nåt lättare. När jag fyllde år fick jag ett presentkort på IKEA av brorsan och hans fru. Det var så passande för nu har vi köpt ett nytt vardagrumsbord för dom pengarna

 

Efter:

 

 

Vi köpte detta vardagsrumsbord som går under beteckningen "Lövbacken" och är lätt att flytta när vi skall dammsuga. Det lyser upp och känns som ett lyft.                

 

 

Från andra hållet. Bordet har dessutom guldfärgade tassar längst ner. Det blev mycket ljusare och mysigare. Det går inte att få fram på bilden riktigt. Tusen tack  . Det känns som att vinna på lotteri                         

 

 

Vi köpte dessa krukor och blommor hos Blomhagen i Västerås. Jag hade ju ytterligare ett presentkort som jag fått av min svåger och min andra svägerska som bor i Piteå. Den till vänster har vi satt på det nya vardagsrumsbordet och den kaktusen till höger med krukan har vi satt i köksfönstret

 

 

Det blev pengar över så jag köpte även dessa två läckra pingviner som jag nu ställt framför krukan på vardagrumsbordet. Jag fotade även inne i butiken men det kommer i ett senare inlägg. Jag är inte helt färdig med Åsby Floristen än och det tar jag före eftersom jag var in dit för några dagar sen                    


  

Så här pyntade jag bordet och min man blev nöjd också

 

 

Det räckte även till några presenter och dessa servetter med pingvinmotiv

 

 

Brorsans fru hade gjort detta födelsedagskort själv. Hon är konstnär och vi har 3 tavlor i köket som hon skapat. Då är det mest fåglar men hon har nu även gjort blommor och annat. Hon jobbar även i keramik, lapptäcksteknik mm. Så jäkla snyggt kort jag vill bara rama in det. Klicka här för att komma in på hennes facebook 

             

Det är inte slut än för sen kan vi vid tillfälle njuta av hotellövernattning som jag fick från syrran och svågern..  .

 

     

Chris Isaak med Blue Hotel. Chris Isaak föddes i Stockton, Kalifornien och är en amerikansk rocksångare, gitarrist och skådespelare. Han hade 1989 en stor hit med låten "Wicked Game". Isaak har även haft biroller i flera olika TV-serier och filmer, bland annat När lammen tystnar (1991) och Twin Peaks: Fire Walk with me (1992)

 

Det är 15,1 grad, sol och gnistrande snö. Ha en mysig dag


 

 

#Vardagsrumsbord #Bomhagen #Pingviner #Servetter #Födesledagskort #Hotellövernattning #Chris 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards