Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 februari 2019

Av Malin wiper - 5 februari 2019 16:22

 

I dag ser det ut så här och även bredlådan har blivit överbelastad med snö. Jag har haft fullt upp i dag så jag har inte hunnit in förrens nu. Jag hade tid hos Folktandvården Tandhygenisten 15.00 och hon heter Ahahad Anwer och var jättenoga och skicklig så jag kände mig trygg.  Är ju så van att gå till fantastiska Myrna Henriksson Munhålan i Skillingaryd men nu var det snart 2 år sista gången. Tack vare att jag gått där så många år så har jag en god munhälsa.             

             

En positiv sak var att besöket som skulle kosta 1.015 gick bara på 415 kr på grund av tandvårdsförsäkringen. Det negativa är att jag har överbelastat flera tänder genom tandgnissel och att jag biter ihop hårt på natten. Det har gjort att jag har fått inflammation i flera tänder. Därför sa hon att jag måste ha bettskenan varje natt och att man vänjer sig till slut. Tack vare detta så måste jag dit om 4 månader igen. Hon tyckte att jag hade bra munhälsa men måste vara ännu mer noga runt dom drabbade tänderna med eltandborsten.

 

Sen har vi varit ute och köpt lite saker för alla presentkort jag fick på min födelsedag. Jag håller på att fixa med bilderna nu. Allt tar sin tid och nu är jag supertrött och skall se på några serier jag följer. Bland annat Hem till Gården på TV4 Play. Nu önskar jag er en härlig kväll än om inlägget fortsätter en bit till..  

 

 

Här bär min man iväg en av sakerna som vi köpte på IKEA. Visar i morgon

 

 

Efter det så var vi så hungriga så vi gick till IKEA Restaurang och åt. Min man tog rödspätta med potatismos och remoladsås. Det både såg gott ut och smakade gott

 

  

Jag valde gravad lax med en supergod gravlaxsås och det smakade jättebra också. Sen piggnade vi till lite

 

 

Vi gick även in på Flying Tiger på Erikslund som är en jätterolig butik som verkligen lockar och har mycket att bjuda på. 

 

                               

 

 

Dom har supertrevlig personal och här ser ni en av dom en jättefin, trevlig och hjälpsam kille. Vi köpte några saker där men dom skall vi ge bort så jag kan inte visa

 

                            animated-tiger-image-0017                               animated-tiger-image-0017       

 

       

Denna låt känns passande eftersom den heter "Tiger" och framförs av ABBA                   

 

 

#Brevlådan #Tandhygenisten #IKEA #Flying #ABBA

Av Malin wiper - 5 februari 2019 08:45

 

Jag var ner till Åsby Floristen för att köpa två nya krukväxter till sovrummet för två växter hade dött. Jag bestämde mig för att endast ha tre blomkrukor i sovrumsfönstret för det är sån liten fönsterbräda och vi har även en balkongdörr från sovrummet (även köket). Vill ha så luftigt och minimalt med saker så det ser ut så här nu. Dom två blommorna till vänster har min barndomsvän Mrs E stått för och giraffen till höger har jag köpt för Paulas presentkort. Vi har inga gardiner i sovrummet utan en ljusslinga längst upp. Det är en balk som sticker ut så det blir inte så snyggt med gardiner. Jag satt ljushållaren jag fått av A-G (inflyttningspresent) mellan blommorna till vänster för då får vi lite levande ljus där på kvällarna. 

 

När jag ser bilderna så här så känns det som att dessa krukor inte passar ihop helt så jag skall nog byta så småningom.

 

   

Det går inte att få fram på bilden hur krukväxterna ser ut men det är bladväxter för blommande krukväxter har jag otur med. Dom håller bara ett tag hur jag än gör så jag håller mig till bladväxter och dom på bilden är mycket finare i verkligheten. Det var 4 krukor i fönstret förut men en råkade jag dra ner så den gick sönder. Det blev även så trångt så inga prydnader rymdes

 

 

Andra sidan. Krukorna i fönstret är second hand. Jag har slagit sönder två stycken och det var dom som var snyggast

 

 

Jag blev så förtjust i denna guldiga giraff så Paulas pengar gick till den.   

 

                               animated-giraffe-image-0010                                            animated-giraffe-image-0010

 

 

Lite närmare titt. Jag fotade lite hos Åsby Floristen men det kommer i ett eget inlägg 

 

      

 

Syrran och svågerns katt Stilton fortsätter att tjusa oss. Hans energi frestar på..    

 

 

Här har ha intagit en annan ställning och befinner sig på soffan. Ni får skaffa er en annan liggplats för här är mitt revir..    

 

  

Jag är väldigt ombytlig av mig.. . Klicka här för att se vad Stilton hade för sig sist  

 

 

Med detta gulliga kramdjur som jag såg på City Gross önskar jag er en kramgo dag

 

 

#Åsby #Krukväxterna #Giraff #Stilton #City

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards