Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 februari 2019

Av Malin wiper - 4 februari 2019 18:00

 

Vi var på väg till Åsby Floristen i centrum men var lite för tidiga så vi tog oss en härlig fika på Hallsta Café & Restaurang

 

                          


Bukowskis

 

Jag tog en äpplemuffins som är en riktig höjdare. Den är extra stor, smakrik och har wow! faktor. Min man tog en Warbat som är ett syriskt kaffebröd. Det innehåller valnötter, kanel och är omslutet av wienerbrödsdeg. Han tyckte det var jättegott och inte så sött. Det kommer att komma in flera nya såna bakverk i deras sortiment och det känns spännande                       

 

 

Fina, gulliga Siba som arbetar där lät oss sen provsmaka på denna läckerhet som är Halawa Bljebn. Den serveras med lite sirap på sidan men man kan även ta den utan sirap. Den var supergod och annorlunda. Den innehöll mozzarella ost inneslutet av mannagrynsöverdrag. Sen var den toppad med pistagemandlar

 

                    


Eskilstuna 

      

Anna Bergendahl med Ashes To Ashes. Hon kom till andra chansen i årets första delfinal i Melodifestivalen. Jag tyckte att hon och Wiktoria var bäst. Jag hade tänkt sätta in låten med Wiktoria men dom har fått fel på ljudet hos Youtuba så man ser bara bild men det finns inget ljud på klippen med henne. Folk klagar men inget händer. Klicka här för att komma in på Melodifestivalens första delfinal och klicka fram er till Wiktoria. Dom andra bidragen tycker jag inte var mycket att hurra för. Sen är det för många programledare och dåliga skämt. Sonen och jag slötittade lite och det var nog första gången vi såg Melodifestivalen tillsammans.

 

   

I dag har jag snyggat till lite i vårt sovrumsfönster i och med presentkorten jag fick på min födelsedag. Jag skriver om det i morgon när bilderna är klara. I dag har det slutat snöa men är jättekallt. Nu har dom ändå fått till detta med snöröjningen så det ser bättre ut ute och lättare att ta sig fram. 

 

 

Åsby Hem & Trädgård

      


Vickes blandning 

 

#Hallsta #Warbat #Anna

Av Malin wiper - 4 februari 2019 12:30

 

När vi skulle skjutsa hem min son i går så var bilen rätt insnöad så min man tog vår gamla sop och sopskyffel för att få bort allt på taket och bakrutan. Framrutan har vi skydd på

 

 

Så här såg det ut på motorvägen mot Enköping

 

 

En lite roligare bil med kaktus i från Åsby Hem & Trädgård

 

  Åsby Hem & Trädgård

 

 

Man åker även igenom en tunnel på väg till Enköping

 

 

Här följer lite vinterbilder som det ser ut nu

 

   

 

                 animated-skiing-image-0068                                           animated-skiing-image-0068

 

    

Man kan ju inte säga annat än att det är vackert ute när snön får vara så vit och gnistrande som nu. 

 

                           animated-snowman-image-0065                                              animated-snowman-image-0065

 

  

I lördags invigde jag detta doftljus som jag fått av min sons vänner L & L. Jag brukar inte tåla doftljus men detta hade en mild fin doft som jag inte blev dålig av. Gillar färgen och etiketten så kul med Rockabilly motiv. Gillar ju bland annat Rockabilly och gamla veteranbilar så det passade ypperligt


     

Rockin' Rollin' rockabilly #4U

 

                                                    animated-computer-image-0078 

 

Jag vill förtydliga en sak i bloggen. Det är min blogg och jag skriver, fotar, bearbetar bilderna och göra allt i bloggen själv och har bloggat sen 2004 och varit ute på nätet ännu längre. Flera som jag träffat har trott att min man och jag har bloggen ihop. Det ser nog ut så eftersom han är med i bloggen ofta på bild. Jag har förut skrivit i vi-form men skall ändra lite på detta. Det har blivit så därför att vi gjort så mycket saker tillsammans och trivs ihop både som par och vänner. Ha nu en fortsatt fin dag

 

#Bilen #Enköping #Åsby #Tunnel #Doftljus #Rockabilly 

Av Malin wiper - 4 februari 2019 07:45

 

Min son hade med sig denna film i lördags och den heter Ubåt 1-507 Det sista vapnet. Filmen är från 2005 och är ett drama, action, thriller, krig i regi av Shinji Higuchi.                                  

 

Handlingen:


I andra världskrigets slutskede möts de amerikanska och japanska styrkorna i en sista kraftmätning. Atombomberna har fallit över Hiroshima och Nagasaki – och kriget på land tycks vara över. Men till havs är det långt ifrån avgjort. Ett amerikanskt krigsfartyg med en dödlig last närmar sig kusten – en hemlig tredje atombomb med destination Tokyo. En ensam japansk ubåt – utrustad med det mest avancerade vapensystemet i världen – är den enda som kan förhindra undergången.                        


 


Skådespelet rakt över var rätt bra men början på filmen var lite seg men den kom igång efter ett tag och blev riktigt spännande. Det lite övernaturliga krafter ombord som man fick funderar på lite innan man blev varse vad det var frågan om. Specialeffekterna var inget vidare men det är nog för att filmen är rätt gammal. Det är ingen film man ser om men ändå sevärd för jag satt som på nålar ibland. Sen ser man vad krig gör med människan. Klicka här för att se en mer utförlig recension över filmen. Jag håller med om mycket i den.

 

Av mig får filmen 3 ubåtar i betyg av 5 möjliga 

animated-submarine-image-0002     animated-submarine-image-0002     animated-submarine-image-0002     

     

Trailern till filmen. Filmen heter i orginal heter Lorelei 

 

Nu är det måndag igen och vardagen visar sitt ansikte. Snön ligger kvar som en vit matta och vi har har 10 grader minus. I dag har vi inget inbokat men min man skall ta varanprov på morgonen och sen skall vi till bostadsbolaget för att höra om vi får nån evakueringslägenhet. Nu har dom satt upp papper i vårt hus att det snart blir stambyte. Jag skall gå ut och köpa lite blommor till tre blomkrukor i sovrummet för dom har nästan dött. Härligt då att jag fått presentkort på blommor. Sköt om er nu kära ni som tittar in. Kram från Malin

 

           

           Animerad av Vicke

 

#Ubåt #Shinji Higuchi

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards