Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 januari 2019

Av Malin wiper - 27 januari 2019 14:00

 

Jag kommer att ha fullt upp i två dagar så jag hinner nog inte blogga nåt. Här kommer ett förskrivet inlägg jag satt på tid så det inte ekar tomt här

 

 

Vi har testat anammas Vego Burgare som är glutenfria. Vi har ju ätit en del annat ur denna serien och allt har varit jättegott hittils.

 

  

Så här ser hamburgaren ut färdigstekt och den går även att grilla. Klicka här för att se när vi testade anamma vego Schnitzel. Klicka här för att se när vi testade anamma formbar färs

 

                           animated-barbecue-image-0040           animated-barbecue-image-0040          animated-barbecue-image-0040

 

   

Till hamburgaren åt vi kikärtspasta som vi buljongkokte tillsammans med morötter, broccoli och palsternacka. Till detta använde vi röd vinbärsgelé, en klick av Erik Lallersteds suveräna bernaise och lite av hans curry och lime dressing ovanpå pastan. Allt blev suveränt gott

 

Förut har vi testat Hälsans Kök vego burgare och dom är också jättegoda. Fast dom är helt olika i smak och konsistens från anamma

 

  

Bänkarna bara väntar på att få bli suttna på. Bakom dessa är det vackra planterade blommor som sticker upp på sommaren. Klicka här för att se ett roligt klipp

 

     

The Lacs med Country Road. Det är en amerikansk country rap duo 

 

 

Den 24 februari 2017 gick vårt flyttlas från Vaggeryd till Hallstahammar så nu har vi snart bott här i två år. Tiden har gått så fort och mycket har hänt. Vi bodde 17 år i Vaggeryd och efter så lång tid är det jobbigt att flytta och vi glömmer aldrig dom åren. På grund av att vi varit till Västerås och Enköping genom åren så kände vi oss ändå trygga och inte helt vilsna. Bilden ovan fotade jag från vår flyttbil och det snöade kraftigt och var full vinter. Det var nog den värsta flytten jag varit med om. Jag fick ländryggsbesvär, en jobbig förkylning, min man var tvungen att åka bort en vecka mitt uppe i flytten och min mans mamma gick bort. 

 

             

                via GIFER

 

 

Vi hade gjort oss av med vår gamla säng och tänkte köpa ny säng på plats. Under tiden fick vi låna denna uppblåsbara dubbelsäng av svågern som ändå var väldigt bekväm att ligga i. Det är skönt att ha min son nära och även min mans bror. Sen har vi ju lärt känna min sons vänner också så vi känner oss inte så ensamma. Fast vi behöver lära känna nån här i trakten också men det är inte så lätt som det var förr när man flyttade och var yngre. Jag har några bloggvänner i närheten som jag hoppas kunna träffa så småningom och även min kusin som bor i Stockolm. Det är nära till många städer här så man känner sig inte låst och vi trivs i Hallstahammar. Livet måste gå vidare och jag är ju van att flytta på mig. 

 

                                        animated-sunday-image-0049 

Ha nu en skön och vilsam söndag och tack för att ni tittade in.  

 

#anamma #Bänkarna #Lacs

Av Malin wiper - 27 januari 2019 08:15

  

För några dagar sen besökte vi Åsby Hem & Trägård här i Hallsta och dom hade fått hem lite nytt. Det är alltid kul att ta en tur dit emellanåt och man kan även ta en långpromenad för det ligger rätt nära ändå


 

Snygga sittpuffar


 

En divan med passande tigerkudde


 

Dom hade fått hem snygga käpphästar och min man passade på att galoppera iväg med en..  


 

Mysigt i en soffa med passande kuddar


 

Ett gäng kaniner tittade ut från ett skåp

 

                                    animated-rabbit-image-0166                                     animated-rabbit-image-0166                              


 

Färgstarka kuddar


  

En kaktussort jag inte sett förut och jag glömde kolla så det får jag göra nästa gång. Dom har en uppskö med ovanliga kaktusar

 

 

När jag la blicken på denna kaktus så kom jag att tänka på Turning Torso i Malmö. Viss likhet

 

          

 

Syrran och svågerns katt Stilton är igång igen och nu vill han visa några stretchövningar. Dom passar även för människor..  


 

Denna är lite mer avancerad så man måste vara smidig och mjuk som en katt för att klara av den..     

 

                                                                                                  Adinaplastelina     


 

Sen är det bara att sträcka ut sig så man blir så lång som möjligt..    . Hängde ni med?

 

      

Vilket röj när katterna har fest. The Aristocats Swedish

 

I går hade vi lite varmare med 4 grader minus men snön ligger där så vit och vacker och träden gnistrar ikapp. Nu är jag väl lite för mycket..  . Vi var ute och promenerade i går igen och det var så skönt och vindstilla. Man kunde nästan höra en söflinga falla..  . Skämt o sido så är jag så utvilad i dag och då kommer positiviteten sköljande över mig och det är tur för i dag har vi mycket på agendan. Vi har nu 10 grader kallt så det ändrar sig från dag till dag. Nu hoppas jag ni får en njutningsfull söndag med allt vad det innebär. Kram på er gulliga ni

 

          

          Animerad av Vicke  

 

 

#Åsby #Divan #Käpphäst #Kuddar #Kaktus #Stilton #Aristocats

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards