Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 januari 2019

Myrornas Second hand färgstarkt och Stadsmissionen

Av Malin wiper - 23 januari 2019 13:00


 

Lite blandade färgstarka bilder från Myrornas second hand i Västerås. Lite retro med en soda Siphon i mitten

 

                                                    

Klicka här för att se vart jag hittat bilden på denna syphon ett ex som en sån kan se ut i dag

 

     

 

Mer färgstarkt på en hylla på väggen

 

                     animated-dividing-line-image-0080                   animated-dividing-line-image-0080            


 

Woman In Red and Pink. Klicka här för att höra ett soundtrack från filmen The Woman In Red


 

När jag var smal så hade jag ofta kjol och dom hade ungefär formen som den på bilden. I både tyg och skinn och jag har även haft en sån med knappar framtill. Jeanskjolar var jag också förtjust i Gillar även den gröna topen med den nu igen så moderna halsen och även färgen.  


 

                                     


 

Denna scarfs var stor som en hel bordsduk och är fullt modern nu där detta mönster ingår i både blusar och klänningar. Jag har själv tur med att hitta fynd på second hand

 

                             animated-dividing-line-image-0246                                      animated-dividing-line-image-0246


 

Första februari börjar både min man och jag på nytt hos Fitness Center. Jag är ju redan inskriven så min man skall fixa in sig där och sen skall vi försöka gå flera gånger/vecka. Jag mådde så mycket bättre när jag tränade så man känner skillnaden än om jag promenerar nu. Båda delarna behövs. Nu när knät är så bra så finns det inga ursäkter längre

 

 

Stadsmissionens second hand såg jag denna gamla soffa som jag antar är en bäddsoffa. Den kostade 300 kr och såg helt oförstörd ut. Den är ju som ett konstverk med sina arbetade delar. Dom hade lagt så fint en servis för beskådan på sofflocket


    

Ytterligare en variant av gammal bäddsoffa som jag gissar är från 1940-talet. Den stod det inget pris på. I går var vi först ute och promenerat och sen hade vi en innedag och gjort sånt vi legat efter med. Sen har min man börjat arbeta med sin stationära dator som behöver mer kylning så han sätter i en vattenkylning i den. I dag är det så fint och vitt ute så vi promenerar igen, och kanske åker ut en sväng också. 

 

                

                  Vickes Blandning.

Det är en huggorm som slingrar förbi. Jag har ju även en huggorm på mitt visitkort så det passar så bra på skylten också. Detta med huggorm kom sig av att jag har fått mer och mer skinn på näsan och säger ifrån när det behövs  så jag bestämde mig då för att ha en huggorm på visitkortet. Min man och jag är båda självständiga men ändå väldigt bundna till varandra efter 28 år som par. Innan vi träffades så levde vi båda ensamma i perioder och då lär man sig att ta hand om sig själv. Om jag får möjlighet så skulle jag vilja se en orm i verkligheten och känna hur dom känns att klappa. Kanske på Skansen så småningom. Detta var lite extra material som kom med av bara farten...  

 

#Myrornas #Red #Kjol #Scarfs #Fitness #Stadsmissionens

 
 
Bittan

Bittan

23 januari 2019 15:26

Hej! Tack för din grattishälsning på min blogg!
Så fina bilder du alltid har på din blogg!
Idag har vi haft städdag här som behövdes då jag inte orkat tidigare och nu emfikat. Nu skall jag vila en stund och höra på radion innan det blir kvällsmat.
Kram från Bittan

http://britt-marie .bloggplatsen.se

Malin wiper

23 januari 2019 15:32

Det är så trist att jag inte gick in på din blogg och kunde Gratta dig på rätt dag.

Vad kul att du gillar mina bilder ;)

Skönt att få städat det behöver vi också. Numera får vi ta en sak i taget på grund av våra kroppar

Ha en fin kväll Bittan
Varm kram från
Malin

 
Vicke

Vicke

23 januari 2019 16:40

Jag brukar ofta gå in i second hand butiker, man kan gör många fina fynd.
Skorna o väskan i orange var häftiga
Ha en fin kväll o tack för länken till min sida

http://vickesblandning.heymo.se

Malin wiper

23 januari 2019 18:30

Kul att du också gillar second hand. Rätt som det är så dyker det upp ett fynd

Javisst är det häftigt med dessa färger som minner om ett visst årtionde.

Varsågod! ;)

Ha en fin kväll själv
kram
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

23 januari 2019 17:04

Så festligt att du har en huggorm på ditt visitkort!
Ovanligt men kul!
Jag har hållit i en snok för längesen och jag antar att det är ungefär detsamma som att hålla i en huggorm. Jag minns att jag blev smått förvånad över hur strävt skinn den hade.
Fina bilder från Myrornas Second hand.
Att träna regelbundet är väldigt bra. Jag gör det till en viss del, vi har en "roddbåt" hemma som man kan använda på många olika sätt.
Ha en fin kväll Malin! <3
Karin

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

23 januari 2019 18:29

Det var en vän och arbetskamrat till syrran som ritade den till mig.

Vad kul att du hållit i en snok och jag tror som du att det blir samma känsla.

Kul att du gillar bilderna

Träning är verklige bra och håller uppe funktionerna så man inte blir sittande. Toppen att du har en roddmaskin hemma

Ha en fin kväll sjäv Karin
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards